Spring naar inhoud

- - - - -

Happy zijn of klagen?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 23 juni 2010 - 21:59

Ik denk dat het een beetje ligt aan de aard van de mens. Je weet wel 'geen nieuws is goed nieuws'. Ik merk ook wel als ik tegen mijn collega's praat over mijn vriend dat het meestal gaat over wat er niet goed is gelopen i.p.v. hoe lief hij gisteren weer was ;) .
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 24 juni 2010 - 07:07

Ik zeg ook meer dingen in het klaag-topic dan het goed nieuws topic omdat het deugd doet om het es even neer te typen. Soms hou ik me nog in, er zouden gerust meer dingen in kunnen gestaan hebben :oops:

Wat het goed nieuws topic betreft: Ik ben van mening dat het de kleine dingen zijn die mij gelukkig maken en die kunnen dan soms zodanig klein zijn dat ze niet genoemd hoeven te worden in het goed nieuws topic :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 24 juni 2010 - 09:32

En ik vind dat de kleine dingen die je goed doen voelen even veel aandacht mogen hebben dan de kleine dingen die je minder gelukkig doen voelen.
Ik heb vandaag veel pijn aan m'n botten maar ik vermeld toch liever dat het een prachtige dag is.
Aan m'n pijntjes heeft niemand wat maar mijn geluksgevoel helpt anderen mss om ook wat opgewekter te zijn. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 24 juni 2010 - 09:42

Nja eerlijk, vandaag de dag zijn er gewoon meer dingen die mij ongelukkig maken dan dingen die mij gelukkig maken. Gisteren nog een wrijving met Steven gehad dat ik weer is slecht gezind was :( Maar eens 5 juli 12.00uur is... Oh god, dan ga ik zo blij zijn. En dan zal ik wel meer in het goede nieuws topic schrijven.

En voor de rest ga ik zeker akkoord met wat Spanishke (en anderen) zei, het doet deugd om het van je af te schrijven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 24 juni 2010 - 10:14

Vroeger zag ik ook alles eerder negatief dan positief, maar daarga je aan ten onder, dus heb ik ook geleerd om overal het positieve in te zien, ook al lukt dit niet elke dag even goed, toch maakt het je leven veel aangenamer. Aan onze achterdeur hangt een spreuk : 'een dag zonder lach is een verloren dag' :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 24 juni 2010 - 10:15

Ik zou ook wel graag in het happy topic schrijven, maar vooral het afgelopen jaar hebben we erg veel tegenslag gehad, hierdoor ging het dan weer niet zo goed met mijn relatie, daar mijn vriend dit om een andere manier verwerkt en hierdoor botst het dan weer.  Er wordt momenteel wel aan gewerkt hoor, hij doet zijn best.  Dus ik hoop dat hij dit ook volhoudt.

Overlaatst was ik wel blij met die levering van de krabton e.d. , maar mijn blijdschap werd gauw naar beneden gedrukt, toen ik op facebook een aanval over mij kreeg van een nichtje van mijn vriend terwijl ik denk toch niet zoveel verkeerd had gezegd.  Mogelijk kan het wel dat ze dus overal leest waar ik post, dus ik ga er ook niet veel woorden aan vuilmaken.   Bij mij is de druppel in ieder geval wel gevallen bij sommige van zijn familie, bij mijn vriend trouwens ook.  

Ik durf eerlijk soms ook niet in het happy topic schrijven als er eens iets positiefs gebeurd omdat ik dan bang ben dat er daardoor weer iets negatiefs gaat gebeuren.  Ik weet het 'bijgeloof', maar als de pech je achtervolgt, durf je op een bepaald punt niet meer.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 24 juni 2010 - 10:25

Eerlijk? Ik vind het wel leuk om een plekje te hebben waar we ongegeneerd even ons beklag kunnen doen om daarna weer verder te gaan met de dag :)  mijn topic over kleine dingen die je gelukkig maken kreeg ook maar bitter weinig respons hoor :ha mensen klagen nu eenmaal graag :)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 24 juni 2010 - 11:14

Af en toe moet je gewoon even je gal kunnen spuien, en daarvoor is dat klaaghoekje heel leuk. Even alles eruit gooien, en dan verder met de dag! Maar ik ben het verder ook wel met je eens hoor, Kiki. Er is zoveel meer waar we dankbaar voor moeten zijn dan dat er dingen zijn waarover we zouden moeten klagen. Ik probeer zelf alles ook zoveel mogelijk langs de positieve kant te bekijken, en momenteel lukt me dat heel goed. Het is ook allemaal positiefs bij ons op dit ogenblik, dus ik stuiter gewoon met een lach door de dagen! :LOL:
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 24 juni 2010 - 11:33

oh ja en goed nieuws is meestal veel grootser dan even klagen ;) (ik heb een nieuwe job, ik krijg een nieuwe kat, ...)

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 24 juni 2010 - 11:42

Ik voel mij wel 1 stuk beter dan gisteren ,heb een goed gesprek gehad over mijn broer en er wordt een oplossing gezocht En terwijl ik hier schrijf liggen de katjes op terras en de vogeltjes fluiten  en het zonnetje schijnt gewoon een zalig gevoel :) ;) :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:36

Het glas kan half vol of half leeg zijn, aan iedereen de keuze....
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#27 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:37

Ja kiki das waar , dat zei ik je vorige week al he
maar ik denk ook dat het de aard is van de mens ,  negatieve dingen te vertellen gaat sneller als positieve , jammer eigenlijk he :cry:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#28 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:40

kiki zei:

Niets is echt erg, behalve de dood!

Soms is de dood een geschenk , als mensen op zijn , niet meer kunnen , afzien en pijn hebben ....

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#29 Geplaatst 24 juni 2010 - 12:49

Het is algemeen bewezen dat mensen eerder negatieve gevoelens uiten dan positieve.. Als je mensen over een bepaald onderwerp eerst alle positieve dingen laat opnoemen en dan alle negatieve, zals je zien dat de lijst negatieve dingen veel langer is.. Dit is eender over welk onderwerp het gaat.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 24 juni 2010 - 19:35

Ik vind het alleen maar mooi, dat Kattensite dus kennelijk zo'n band heeft met haar leden, dat mensen hier hun problemen of zorgen durven te bespreken. Ik kan alleen maar zeggen: :thumb:
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding