Spring naar inhoud

- - - - -

Happy zijn of klagen?

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 24 juni 2010 - 20:25

Ester zei:

Ik vind het alleen maar mooi, dat Kattensite dus kennelijk zo'n band heeft met haar leden, dat mensen hier hun problemen of zorgen durven te bespreken. Ik kan alleen maar zeggen: :thumb:

Daar heb je gelijk in, het is idd een mooi ding dat mensen hun hart kunnen luchten en beseffen dat er altijd wel iemand klaarstaat.
Ik probeer ook steeds iemand in nood te helpen, in het dagelijkse leven niet enkel op fora. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#32 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:20

kiki zei:

Dat doe ik meestal ook wel!
Maar bedoel je dat ik daar dan geen vragen bij mag stellen. :o

Eenieder heeft recht op z'n mening of het recht om een discussie op te starten maar niet over zoiets?
Mag ik me niet afvragen waarom er meer reacties zijn in het klaaghoekje dan in het goed nieuws hoekje.
Voel je je mss aangesproken?
En geloof me meiske wanneer je oog in oog met de dood hebt gestaan dan besef je echt wel dat al de rest niet meer zo belangrijk is hoor!

Ik heb het alleen maar over : waarom zo veel negatiefs en in verhouding een pak minder positiefs?

? moeten mensen zich nu schuldig voelen dat ze klagen?

Iedereen begint zich hier spontaan te verantwoorden...

Laat ons toch lekker klagen, jammeren en zeuren!
Ik vind het af en toe deugddoend, zalig lekker klagen, wentelen in droefheid , nah! :)

Ik vind dat je je emoties moet kunnen uitten in plaats van opkroppen.
Ben je kwaad ben je kwaad, ben je blij ben je blij, wat heeft het voor nut geforceerd positief te doen?

En geloof me vrij, ik ben een van de vrolijkste personen die je zult tegenkomen! :ha

En trouwens je hebt zelf een topic opgestart om te klagen dat er teveel geklaagd wordt???? :p

Bewerkt door sneeuwwitje, 24 juni 2010 - 21:27.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:46

Oei vind je dat?  Ik dacht anders dat ik toch niet echt klaaglijk overkwam.
Trouwens je mag gerust klagen en zagen hoor, heb ook niet gezegd dat dat niet mag en ik zit er ook niet mee.

Vroeg me alleen af ( voor de vierde keer dan ) waarom er in verhouding meer geklaagd wordt dan dat er "gejuichd"   (om het zo maar te noemen) wordt gezien  het aantal reacties in beide topics.
Je zegt zelf dat je je emoties moet kunnen uiten ipv op te kroppen dus vind ik dat je ook je blijdschap mag uiten maar blijkbaar heb ik hier een héél gevoelig punt aangehaald.
In ieder geval : ik heb, alweer, een heerlijke dag gehad mits enkele irritaties die ik evenwel heb kunnen overbruggen en ik heb zo ontzettend gelachen met een paar dingen die mss niet eens zo grappig zijn voor anderen.   But who cares? Als ik het grappig vond... :thumb:
Zoals Peggy zei:  " Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd."

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:11

Owla, moet zo'n opmerking nu echt weer?

Kiki bedoelt het toch duidelijk niet slecht. Ze stelt gewoon een bevinding in vraag. Nergens wordt door iemand gezegd dat het klaagtopic niet kan. Er wordt gewoon nagedacht over het feit waarom er zoveel geklaagd wordt en zo weinig positief gedeeld wordt. Dat noemen ze gezonde discussies voeren en dingen in vraag stellen. Ik vind daar niets verkeerd mee. We kunnen er alleen maar uit leren.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:16

Nu Kiki, ik vond het (dankzij jou) vandaag een hele leuke dag: genieten van elk moment, ook de minder mooie... en ik zit hier nog steeds met een glimlach op mijn kaken (Dirk vraagt zich af wat er aan de hand is :ha ).

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:21

Oef zeg bedankt. :hug:

Ik ben blij dat er toch nog een paar mensen zijn die me begrijpen.
Begon al te denken dat het aan mij lag. :o
Heerlijk hè Lut als je glimlachend de dag door "danst", ik zie Dirk al denken......

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#37 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:27

nee kiki het ligt niet aan jou :ha en het is waar eigenlijk zijn we de kleine dingen die ons gelukkig maken snel vergeten
als je het niet hebt dan klagen we maar als je het wel hebt dan is alles ok en klagen we niet
daarom blijven lachen als het kan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
en wie lachen wil moet naar kiki gaan => uren lach plezier en de dagen erna loop je nog met een big smile op je face :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#38 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:37

het valt mij wel op dat er meer in het goed nieuws topic is gepost sinds kiki dit topic opende...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 24 juni 2010 - 22:55

Lies zei:

het valt mij wel op dat er meer in het goed nieuws topic is gepost sinds kiki dit topic opende...

Dat is toch goed, niet klagen Lies :LOL: Wil zeggen dat ze ons heeft laten nadenken ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 25 juni 2010 - 07:47

Lies zei:

Misschien durven we nu meer. Vroeger had ik ook zoiets van: als ik dat nu schrijf, verklaren ze me hier gek ;)

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 25 juni 2010 - 08:19

Weet je ik heb Kiki leren kennen op de uitstap naar plankendael ,en wees maar zeker ze is een prachtige en liefdevolle persoon .En er zijn zoveel kleine dingen die ons dagelijks herinneren dat het leven mooi kan zijn .Ik heb ook een paar zware dagen gehad ,maar als ik thuis kom en die lieve poezesnoetjes me aankijken en vriendelijk om een knuffel vragen dan is mijn dag zo goed .En denk eraan geniet van het leven !!!!!!!!!! :catwalk :catwalk2
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 25 juni 2010 - 08:25

Mensen hebben eerder de neiging om over negatieve dingen te praten en die te onthouden dan alle positieve :oops: Maar ja, het van je afschrijven kan helpen he. Dus dat is de reden allicht. Maar indd, iedereen zou wat meer moeten letten op de kleine, mooie dingen van het leven. En meer "content zijn" met wat je hebt. Of eens aan de miserie van anderen denken, want het kan altijd nog erger. Dan stellen jouw problemen vaak niets meer voor. ;)

Bewerkt door English Rose, 25 juni 2010 - 08:28.

Geplaatste afbeelding