Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenwinkel

• Log in om te reageren
90 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 15 april 2009 - 11:26

Overlaatst dagje thuis, beetje boodschappen doen met de vriend..We rijden voorbij een dierenwinkel (waar we anders nooit komen) en ik vraag om daar ff te stoppen om wat zakjes natvoer voor ons Zulma te gaan kopen... Ok, goed... we komen daarbinnen en en wat irriteert me al: een veel te kleine bak met ik-weet-nie-hoeveel kuikentjes in (mag dat wel dan???) Enfin... toch nog doorgegaan, vond de zakjes die ik moest hebben... Sta daar nog wat te talmen... kijk eens naar de vervaldatum op de zakjes: 10/2008 ... :misselijk: ... Pft, ben het daar gelijk afgetrapt hoor... Voor de rest was de winkel ook echt niet verzorgd vond ik...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 april 2009 - 11:31

oh welke dierenwinkel was dat dan? :louche: wat een slechte dierenwinkel zeg...

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 15 april 2009 - 11:31

Waar was dat ergens? Ik ken ook zo een winkel, in K..p.....t. das enkele km van Leuven.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 15 april 2009 - 11:33

Neen, het was in Veerle denk ik of Okselaar... En het noemde DIERENPARADIJS, stel u voor!!!!! :evil:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 april 2009 - 11:47

Op de Aarschotseteenweg in Wilsele is er ook zo een, kort bij Metaleuven, ik wou er eens vitaminen gaan halen voor de poezels en toen zag ik dat er een paar blikjes waren waar de vervaldatum gedeeltelijk van was afgeveegd.  Heb ik een paar andere blikjes grondig bekeken en de vervaldatum was niet helemaal weg en het was al een jaar vervallen.  Ondertussen had de verkoper mij bezig gezien en komt met een kwade blik vragen wat ik moet hebben.  Ik wijs hem er vriendelijk op dat er vervallen producten zijn, hij kon het duidelijk niet appreciĆ«ren.  Ze hadden daar ook diepvriesvoeding voor honden , ik  vraag mij af hoeveel jaar dat dat er al stond.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 15 april 2009 - 11:58

Hier in t stad is ook een dierenwinkel waar ze pups houden, veel pups in kleine bakken, zonder eten of drinken. Dat eten kan ik nog begrijpen, Sanka heeft ook niet altijd eten, maar water moeten ze toch ALTIJD ter beschikking hebben?! zeker op warme zomerdagen... Ik wou de winkelier erover aanspreken, maar hij had mij mijn 'sympathieke' commentaren al tegen mijn vriendin horen zeggen en was naar boven gegaan. Ik hoopte dat het met de wetgeving dat pups niet meer in winkels verkocht mochten worden ging stoppen, maar toen die wet uitgekomen was hing er een mooi papier van hun fokkersstatuut -_-

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 april 2009 - 12:02

crazy_catlady zei:

Hier in t stad is ook een dierenwinkel waar ze pups houden, veel pups in kleine bakken, zonder eten of drinken. _-

Dat zou toch moeten verboden worden,  en er zou regelmatig controle moeten worden uitgeoefend.
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#8 Geplaatst 15 april 2009 - 12:06

Kan je dat nergens melden dat er vervallen eten verkocht wordt?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#9 Geplaatst 15 april 2009 - 12:08

Pft, ik heb overlaatst eens een mail gestuurd naar het ministerie verantwoordelijk voor dierenwelzijn (ivm een verwaarloosde kanariepiet), denk je dat ik ooit iets heb teruggekregen? Die zullen gedacht hebben: 'wat een zot wicht is dat, kanarapiet???' ... Enfin ja... :evil:

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#10 Geplaatst 15 april 2009 - 12:09

Roosje zei:

Op de Aarschotseteenweg in Wilsele is er ook zo een, kort bij Metaleuven..

Lobo?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#11 Geplaatst 15 april 2009 - 12:12

Heb nog op de Aarschotsesteenweg gewerkt en weet Metaleuven zijn, maar die dierenwinkel kan ik me zo dadelijk niet voor de geest halen...
Mja, er zijn zoveel wanpraktijken he... Bah!!!

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 15 april 2009 - 12:17

Roosje zei:

Dat zou toch moeten verboden worden,  en er zou regelmatig controle moeten worden uitgeoefend.

vind ik ook, spijtig genoeg moet er al veel gebeuren voor de dierenbescherming komt -_- maar ik ga als ik nog eens in t stad ben is binnengaan om nog eens te zien, en alle overtredingen dat ik vind is proberen deftig op te schrijven en zien of ik er bij de dierenbescherming ofzo toch niet mee terechtkan...

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#13 Geplaatst 15 april 2009 - 12:44

Dat is toch alleszins geen goede reclame. Da ze dat niet beter controleren.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 april 2009 - 14:57

Pixel zei:

Lobo?

Inderdaad !
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 april 2009 - 14:59

lizke zei:

Pft, ik heb overlaatst eens een mail gestuurd naar het ministerie verantwoordelijk voor dierenwelzijn (ivm een verwaarloosde kanariepiet), denk je dat ik ooit iets heb teruggekregen? Die zullen gedacht hebben: 'wat een zot wicht is dat, kanarapiet???' ... Enfin ja... :evil:

Ik heb naar 3 verschillende dierenbeschermingen moeten bellen (en in totaal 6 telefoontjes) eer ze een paard dat aan het verhongeren was zijn komen halen.  Dus je kan al denken: een kanariepiet
Geplaatste afbeelding