Spring naar inhoud

- - - - -

mamapoes wil na bevallen niks brokken meer eten...

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 24 juni 2010 - 20:37

Sinds ons oosterse korthaar bevallen is (vorig weekend) wil ze niks meer van droge brokjes eten. we hebben al verschillende merken gebruikt en zelf Royal Canin laat ze staan.

Ze wil alleen nog natte voeding eten en kip, tonijn ...
Eigenlijk heb ik liever dat ze terug wat meer brokken zou eten want al dat natvoer is denk ik ook niet goed?

Is dit normaal dat ze plots geen brokken meer eet en  hoe kan ik ze terug dat doen eten? (tips)

Jumanah
Jumanah
  • 18 berichten

#2 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:02

Zino zei:

Sinds ons oosterse korthaar bevallen is (vorig weekend) wil ze niks meer van droge brokjes eten. we hebben al verschillende merken gebruikt en zelf Royal Canin laat ze staan.

Ze wil alleen nog natte voeding eten en kip, tonijn ...
Eigenlijk heb ik liever dat ze terug wat meer brokken zou eten want al dat natvoer is denk ik ook niet goed?

Is dit normaal dat ze plots geen brokken meer eet en  hoe kan ik ze terug dat doen eten? (tips)

Lekker nat voer leten eten. In tegenstelling tot wat er beweerd wordt zijn broken zo ongeveer het slechste wat je een kat kan geven.

Ga maar eens inlezen op Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden WWW.BARFPLAATS.NL, even naar het katten gedeelde scrollen. Koop verder wel een goed merk blik, met de zoekfunktie hier zijn ook vast topics te vinden waarin verteld wordt wat het betere commercieele voer is. Hoe is het nu met de diaree?

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 24 juni 2010 - 21:08

bedankt voor de info!

de diaree was 1 dag beter maar vandaag weer vrij lopend (en serieus stinken)!
(vandaar mijn ander topic of flagyl mag bij mamapoes...)

Jumanah
Jumanah
  • 18 berichten

#4 Geplaatst 25 juni 2010 - 13:45

Zino zei:

bedankt voor de info!

de diaree was 1 dag beter maar vandaag weer vrij lopend (en serieus stinken)!
(vandaar mijn ander topic of flagyl mag bij mamapoes...)

Gezien de achtergrond (ziek en AB gehad) denk ik dat je beter bij het spat iets van Benebac kan bestellen. Of probiotica ergens halen. Dit heeft een gunstige werking op de darmflore en is niet gevaarlijk voor de kittens. Als de poes dat wil zet haar dan over op het verse voer bv Carnibest of Bibi. Ze heeft nu alle voedingstoffen heel hard nodig.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 juni 2010 - 19:18

heb je al eens geprobeerd om kittenbrokjes te zetten voor mama-poes ? Over het algemeen vinden ze die lekkerder en ze kan de extra energie ook wel gebruiken waarschinlijk.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 26 juni 2010 - 10:36

Peggy,

er staan voor de moment 5 soorten droge brokjes bij haar waaronder ook de kittenbrokjes van Royal Canin maar ze komt aan niets aan. Enkel het natvoer gaat zonder probleem binnen, idem met tonijn, kip e.d. ... Dat eet ze wel allemaal goed op!

Nogtans voor de bevalling at ze graag brokjes, het zal met der tijd wel terugkomen zeker die goesting naar droge brokjes?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2010 - 10:17

Ik zou haar dan gewoon voldoende natvoer geven zodat ze toch de nodige energie krijgt, het kan geen kwaad hoor dat ze enkel natvoer wil eten, zolang ze maar voldoende eet en drinkt. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#8 Geplaatst 01 juli 2010 - 10:31

Gaat het al beter?

Onze Yara wilde na de bevalling van haar eerste nestje ook amper eten.
Wij hadden toen nog geen enkele ervaring met dit soort dingen. We hadden een heel buffet staan maar van alles nam ze hooguit een likje. Ze raakte ook behoorlijk aan de (vreselijk stinkende!) diarree van bepaalde dingen :misselijk: . Vooral na gourmet pearle zakjes stonk het de pan uit, en die zakjes vond ze nu juist lekker:-). Ook de kittens raakten in de speentijd aan de diarree. We zijn toen overgeschakeld op carnibest en binnen enkele dagen waren alle problemen opgelost.

Bij haar tweede nestje ging alles (letterlijk ook :d ) vlekkeloos en at ze goed. Ook de kittens hebben nooit problemen gehad.

Bewerkt door cattery Jumanah, 01 juli 2010 - 10:31.

Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 01 juli 2010 - 12:08

hallo,

ondertussen gaat alles goed (en blijft het ook goed gaan)...

Mamapoes heeft van de dierenarts vorige week spuit gehad voor diaree en wijzelf hebben er ook nog 2 moeten geven en sindsdien is de diaree toch gestopt!

Ze geeft voldoende melk en de kittens komen goed bij, alleen zelf eet ze nog steeds enkel natvoer ivp droge brokjes dus geven we voldoende natvoer per dag...

Ik wist niet dat een nestje hebben zoveel problemen kon geven, maar een mens leert dus altijd bij zo. :-)

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#10 Geplaatst 01 juli 2010 - 19:26

Soms heb je gewoon pech. Als ze allemaal maar uiteindelijk goed opgroeien en je vindt er een goed plekje voor, dat is het allerbelangrijkste. En wie weet heb je een volgende keer alleeen maar geluk. Onze twee nestjes waren ook niet te vergelijken met elkaar.  
Ik duim voor je dat alles verder goed gaat.

Bewerkt door cattery Jumanah, 01 juli 2010 - 19:27.