Spring naar inhoud

- - - - -

na mammo en echo : biopsie. iemand dit ooit al laten doen?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 7 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2010 - 08:48

K heb gisteren een mammo en een echo in allerijl moeten laten hernemen.

Radiologe zei 3 maanden geleden dat alles ok was en dat ik binnen een jaar mocht terug komen (ik heb geen kinderen gehad, heel veel klierweefsel en er zitten een aantal "muizen" zoals ze dat in hun termen noemen) Muizen zijn een soort van goedaardige cystjes

De radiologe had me wel gezegd dat ze in het protocol voor de huisdokter ging zetten dat hij deze echo es moest vergelijken met de vorige om te kijken of die muizen groter geworden waren of er mss bij waren gekomen.
(de vorige echo was bij een andere privé radioloog genomen en daar had saskia, deze radiologe, geen protocol van)

Omdat ik toevallig belde voor een afspraak bij de huisdokter sprak die mij erover aan (na 3 maanden :o :o , maar afin soit, das dan een ander probleem) dat er geen protocol was van verleden jaar (zal zoek zijn vermoed ik) en op het protocol van 2 jaar geleden stond er één muis niet op in de linker borst. die echo is dan ook genomen door een radioloog die gekend staat om zijn echo's rap rap rap te doen dus het zou goed kunnen dat hij die ene over het hoofd heeft gezien.
Nu is het helemaal ni makkelijk om bij mij die muizen te zien op echo net omdat er zoveel klierweefsel is, je moet dus echt wel goed zoeken...........

dus ik gisteren terug voor een echo en mammo. op de mammo is niks te zien (geen enkele "muis", ze zijn dan ook ni groter dan een centimeter) maar op de echo dus wel.

De radiologe (saskia winand, een hele goeie, spontane en vriendelijke madam) had dus weer die ene muis in de linker borst op het oog. Ze heeft heel lang getwijfeld, dus dat is voor mij een heel positief teken, om me een biopsie te gaan laten doen...........Maar uiteindelijk wil ze wel zekerheid, gewoon omdat die "muis" ni op het protocol van 2 jaar geleden stond. was hij er al toen of is hij over het hoofd gezien door die ene radioloog?

Ze verwittigde me wel verschillende keren dat ik me zeker ni ongerust moest maken, dat het 99,9 geen kwaadaardig gezwel is...........maar ze zou het zonde vinden om me elk jaar te laten komen voor een echo en om dan toch te zien dat die éne muis ni is zoals het moet zijn en bovendien gaat ze dan altijd met vragen blijven zitten over dat ene cystje........

Ook de huisdokter zei me direct van me geen zorgen te maken, dat het waarscijnlijk niks zou zijn................

Maar ja.............gerust ben ik er ni in natuurlijk. die mensen gaan me wel ni zo geruststellen als de kansen op een kwaadaardig iets groter waren denk ik dan

dus woensdag binnen op GHB voor een biopsie. heeft iemand dit al es laten doen? wat zijn de ervaringen er rond? Het zou onder plaatselijke verdoving gebeuren in de dagkliniek

Bewerkt door tash, 26 juni 2010 - 11:35.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 juni 2010 - 08:54

Nog nooit meegemaakt, maar ik wens je wel veel succes!.

Ik denk inderdaad dat je jou geen zorgen moet maken, maar je blijft natuurlijk altijd met 1 procentje onzekerheid zitten hé :hug: .
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 26 juni 2010 - 08:58

ik Wens je erg veel kracht toe!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#4 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:00

Mieke zei:

Nog nooit meegemaakt, maar ik wens je wel veel succes!.

Ik denk inderdaad dat je jou geen zorgen moet maken, maar je blijft natuurlijk altijd met 1 procentje onzekerheid zitten hé :hug: .

wel ja, en dat is dan hetgene waar je toch van wakker ligt hé .........
Nu, ik heb de echo mee gevolgd en het is idd vrij mooi rond, die muis. Ik bedoel : niet gekarteld of met sterke uitlopers...........  Bovendien was er ook maar 1 bloedvaatje in te zien, aan de zijkant ervan..........dus dat is al een goed teken ook vermoed ik.........
(afin, ik ga straks toch es polsen bij olivier van karolientje, diene ziet dagelijks kwaadaardige gezwellen, wel van de lever maar toch........mss neem ik de echo gewoon effe mee, die staat op cd.........)

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:04

tash zei:

wel ja, en dat is dan hetgene waar je toch van wakker ligt hé .........
Nu, ik heb de echo mee gevolgd en het is idd vrij mooi rond, die muis. Ik bedoel : niet gekarteld of met sterke uitlopers........... Bovendien was er ook maar 1 bloedvaatje in te zien, aan de zijkant ervan..........dus dat is al een goed teken ook vermoed ik.........
(afin, ik ga straks toch es polsen bij olivier van karolientje, diene ziet dagelijks kwaadaardige gezwellen, wel van de lever maar toch........mss neem ik de echo gewoon effe mee, die staat op cd.........)

Het is idd. dat stom kleini procentje waar je van wakker ligt.

Zou ik ook wel eens doen. Heeft ons Karolientje daar een dokter of verpleger in huis misschien :thumb: ?
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#6 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:11

neenee, maar olivier komt dagelijks in contact op het labo met leverkankers.
Maar k ben zelf verpleegsters, langs ene kant is da goe maar langs de andere kant, weet je gewoon te veel.........
en ik geef liever spuiten dan er zelf te krijgen

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:14

tash zei:

neenee, maar olivier komt dagelijks in contact op het labo met leverkankers.
Maar k ben zelf verpleegsters, langs ene kant is da goe maar langs de andere kant, weet je gewoon te veel.........
en ik geef liever spuiten dan er zelf te krijgen

Waarschijnlijk wel en als je dan nog eens veel over weet...brrrr.
Het komt wel goed! Ik ben er zeker van en als ik er zeker van ben, gaat het gewoon zo zijn :pray: .
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:31

Het zal vast wel goedkomen hoor!! Volgens mij willen ze die biopsie gewoon laten nemen om zeker te zijn en om uitsluitsel te hebben, aangezien het allemaal niet zo duidelijk is op de echo en mammo. Kop op meid!! Ik weet dat het de zoveelste domper is op korte tijd, maar je niet laten doen hoor! En als je erover wil praten, dan weet je me wonen he!

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:32

Ik heb ook al een bioptie moeten laten nemen maar niet op die plaats. Bij mij was het een darmbioptie, waardoor uiteindelijk aan het licht is gekomen dat ik Coeliakie heb. Glutenintolerantie dus (= geen tarwe, rogge, haver, gerst en spelt meer mogen eten en dat zit zowat overal in tegenwoordig).

Het is wel onder volledige verdoving gebeurd. Ik heb er geen last van gehad achteraf.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:33

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:34

Mieke zei:

Zou ik ook wel eens doen. Heeft ons Karolientje daar een dokter of verpleger in huis misschien :thumb: ?

Olivier is biomedicus en momenteel bezig met een doctoraat in het onderzoek naar leverkanker. Hij ziet dus dagelijks diverse kankergezwellen passeren, meestal van mensen die net een levertransplantatie hebben gehad. De zieke lever die dan is weggehaald, komt bij hem terecht voor verder onderzoek. Hij gaat (samen met de andere mensen in het labo) op zoek naar de oorzaken van leverkankers, om zo in de toekomst tot een betere behandeling te kunnen komen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#12 Geplaatst 26 juni 2010 - 09:57

:hug: veel succes

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#13 Geplaatst 26 juni 2010 - 10:19

Heel veel sterkte voor woensdag hè Tash'ke. Ook al zeggen ze dat je je niet ongerust moet maken, toch ben je er niet volledig gerust in en das nie meer dan normaal hè. Alvast nen dikke knuffel en niet te hard piekeren hè.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 26 juni 2010 - 10:28

Heel veel knuffels en sterkte Tasha! We denken hier aan je hoor! XX
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 26 juni 2010 - 10:50