Spring naar inhoud

- - - - -

Eten op verhoogje?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 28 juni 2010 - 21:34

Frances zei:

Maar Ester, als een deense dog oud en versleten is, en die kan zich niet meer bukken om te eten...?

Ik zou de hond liggend leren eten als het echt een probleem zou vormen. Het is wetenschappelijk bewezen dat verhoogde voerbakken een verhoogd risico vormen (zie artikelen hierboven) dus ik persoonlijk zou dat gewoon niet riskeren.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 29 juni 2010 - 21:25

Ester zei:

Het is wetenschappelijk bewezen dat verhoogde voerbakken een verhoogd risico vormen (zie artikelen hierboven)

Mijn engels is niet zo goed :oops: , zou je de tekstjes een beetje kunnen samenvatten in het nederlands ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#18 Geplaatst 30 juni 2010 - 13:46

Toen ik les kreeg van de DA en van de instructrice van een Hondenschool (25 jaar erv.)

beveelde zij dit toch aan voor grote honden, enkel geen inspanningen doen na het eten, eerst wat laten rusten.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:10

Sarah* zei:

Toen ik les kreeg van de DA en van de instructrice van een Hondenschool (25 jaar erv.)

beveelde zij dit toch aan voor grote honden, enkel geen inspanningen doen na het eten, eerst wat laten rusten.

Tja, dat kan natuurlijk. Maar de wetenschap zit niet stil en er zijn zoveel dingen die ooit beweerd werden, alweer achterhaald. En dat is op vele gebieden maar goed ook!

@ Peggy: ik zal je z.s.m de samenvatting sturen. ;)

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#20 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:51

Ben pas vorig jaar daarvoor afgestudeerd, dus is niet zo lang geleden.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:32

Tja, en wat wil je daar nu mee zeggen dan? Ik heb van jouw kant nog geen argument gelezen, alleen dat je het van iemand hebt gehoord die kennelijk ook nog eens beweerd, dat enkel beweging na het eten maagtorsies kan veroorzaken.
Je moet uiteraard doen waar je jezelf goed bij voelt hoor, en ik wil ook hélémáál niets opdringen maar zonder gefundeerde argumenten is deze "discussie" nogal zinloos.

Bewerkt door Ester, 30 juni 2010 - 15:35.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:49

Ester zei:

@ Peggy: ik zal je z.s.m de samenvatting sturen. ;)

Bedankt :b
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 05 juli 2010 - 00:08

mij is altijd verteld dat je voor grotere honden hun eten omhoog moet zetten, dat is beter, ik doe dit al 10 jaar bij mijn eigen honden en heb nog nooit last gehad :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#24 Geplaatst 05 juli 2010 - 02:28

Ik snap alleen de logica niet - de wetenschappelijke grond waarom dat dat het risico op maagtorsie zou verhogen. Dat is geen aanval hoor, ik probeer de dingen gewoon altijd goed te snappen :)

Logica zegt dat grote honden en oudere honden er baat bij hebben om niet telkens dezelfde gewrichten te moeten gebruiken. (al ben ik het met je eens dat liggend eten vermoedelijk beter is - alleen leren ze dat niet allemaal zo snel, zeker niet als ze het al jaren anders doen) Ik snap t gewoon niet helemaal dus, dat risico op maagtorsie.

Als ik google kom ik zowel mensen tegen die moord en brand schreeuwen over verhoogde bakjes als artikels die het bejubelen. Er is duidelijk ook zoiets als teveel informatie ;)