Spring naar inhoud

- - - - -

Sphynx ontsnapt ? - Eigenaar gevonden

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#16 Geplaatst 28 juni 2010 - 18:36

:o :o :o wablieft

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 28 juni 2010 - 18:52

:trance: :evil:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 28 juni 2010 - 19:17

catherine zei:

:evil: Wie laat er nu zo een dure kat gewoon buiten op straat lopen? :evil:

Je bedoelt het wss niet zo, maar dit lezen als eigenaar van 4 HTK katjes die buiten mogen... Ik heb het effe 2x moeten lezen.
Maar begrijp je reactie wel...

Ik ken helemaal niets van dit ras. Om eerlijk te zijn, gaat mijn voorkeur ook naar harigere katten. Toch weet ik met mijn gezond verstand dat dit beestje niet in de zon kan blijven!

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 28 juni 2010 - 20:23

Ik moet zeggen, er was niemand thuis en om 18u nog steeds niemand.  Ik hoop echt dat het beestje naar binnen kan om uit de zon te zijn.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#20 Geplaatst 28 juni 2010 - 20:29

Amai dat beestje, mijn Muizepoes zie je niet in de zon hoor met dit weer.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#21 Geplaatst 28 juni 2010 - 20:48

Wij hebben tijdelijk een sphynxdame te logeren en zij is dus ook gewend om buiten te gaan. Hier kan dat niet, alles leeft binnen, maar ze staat in de startblokken zodra we onze schoenen maar aan doen! Vanmiddag was ze ontsnapt en klom ze op het serredak om te gaan liggen zonnen. Natuurlijk hebben we haar gewoon binnen gehaald, hoewel haar eigenaresse (oude vrouw die nu in het ziekenhuis ligt) had gezegd dat we haar maar gewoon moesten laten lopen :s
Ik heb haar zelfs ingesmeerd met babyzonnebrandcreme omdat ze hier wel in het raam in de zon gaat liggen.

Overigens laat mijn moeder haar britten (en tot voor kort ook birmaan) gewoon buiten lopen, en hoewel ik het dom vind is het haar keuze.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#22 Geplaatst 29 juni 2010 - 11:42

dolfjeweerwolfje zei:

Je bedoelt het wss niet zo, maar dit lezen als eigenaar van 4 HTK katjes die buiten mogen... Ik heb het effe 2x moeten lezen.
Maar begrijp je reactie wel...

Ik ken helemaal niets van dit ras. Om eerlijk te zijn, gaat mijn voorkeur ook naar harigere katten. Toch weet ik met mijn gezond verstand dat dit beestje niet in de zon kan blijven!

Ik bedoel hiermee dat deze katten met zo'n warm zonnig weer beter binnen blijven dus van de straat weg.
Als ze nu nog een ren of een afgesloten tuin hadden dan mag ze buiten indien de baasjes dat willen. En indien ze schaduw genoeg hebben om te kunnen genieten zonder te verbranden.
Ik bedoelde ook hiermee dat deze kat wel heel veel centjes heeft gekost en dat er slechte mensen genoeg zijn om haar of hem mee te pakken en haar niet terug geven.
Want die personen zien niet de kat als een mooi huisdier maar eerder een dier dat veel geld waard is.
Dus ik bedoel het helemaal niet slecht; ik heb zelf 3 katten die lekker buiten mogen en 4 andere die onder begeleiding buiten mogen.
Sorry als ik op iemand zijn tenen heb getrapt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 29 juni 2010 - 20:49

Persoonlijk zou ik ze ook niet zomaar buiten laten lopen, maar als deze mensen daarvoor kiezen is het natuurlijk hun goed recht, en misschien smeren ze de poezel wel in met zonnecrème alvorens ze naar buiten gaat hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 29 juni 2010 - 20:50

Tja, insmeren.  Ik weet het niet, mag mij er eigenlijk niet over uitspreken.  Maar als ze van 's morgensvroeg tot 's avondslaat werken zijn, dan heb ik er mijn bedenkingen over.  Maar soit, we mogen niet gissen he.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 29 juni 2010 - 20:55

Bene zei:

Tja, insmeren. Ik weet het niet, mag mij er eigenlijk niet over uitspreken. Maar als ze van 's morgensvroeg tot 's avondslaat werken zijn, dan heb ik er mijn bedenkingen over. Maar soit, we mogen niet gissen he.

Ben je zeker dat de eigenaars de ganse dag werken zijn ? Mogelijk kan de poes tussenin wel eens thuis komen en kunnen ze haar meermaals insmeren :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 29 juni 2010 - 20:58

Dat is wat de buren mij vertelden.  Ik ga ook dikwijls wandelen met mijn zoontje en dan passeer ik daar ook en ik moet zeggen, meestal is er geen beweging.
Maar ik wil geen steen gooien he.  Ik weet het niet zeker, dus daarom dat ik ook zeg dat ik mij er niet mag over uitspreken.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#27 Geplaatst 01 juli 2010 - 06:48

Hoop van niet.Moet ook wel verschietachtig zijn als je dit ras niet kent en je ziet die zo lopen op straat :d

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:46

Nou, ik kende het ras, maar de buren waren de eerste keer wel geschrokken.  Ze dachten aan "iets buitenaards".  Tja, mensen kunnen soms rare dingen denken.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:58

Bene zei:

Nou, ik kende het ras, maar de buren waren de eerste keer wel geschrokken. Ze dachten aan "iets buitenaards". Tja, mensen kunnen soms rare dingen denken.

"iets buitenaards". :dancer:

Kan dat beestje niet onder de struiken of onder een boom of zo ?  Moet dat echt de hele dag in volle zon zitten ?
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 02 juli 2010 - 13:04

Tja, ik weet niet of die naar binnen kan. Geen enkel idee.  Hij of zij loopt gewoon rond op straat, in tuinen ...  Dus die zal zich, hopelijk, wel een schaduwrijk plekje opdoen.  Maar ik vind het toch zielig, want dat zal toch niet zo goed zijn voor het velletje.