Spring naar inhoud

- - - - -

tweede kitten of toch maar niet?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 28 juni 2010 - 13:56

Ik heb een kitten gekocht die nu bijna 18 weken oud is. Jammer genoeg is die niet zo gezond, hij niest vaak (heeft al AB gehad) en hij heeft ook last van diarree, soms zelfs wat met bloed vermengd. De ontlasting is onderzocht op parasieten maar daar kwam niets uit. Kortom  het is een schatje maar hij wat probeempjes.
Nu wilde ik eigenlijk een tweede katertje (een brits korthaartje) als speelkameraadje. Maar wat als die dat straks allemaal overneemt? Heeft een kitten echt een andere kat nodig, het mijne is niet vaak alleen dus dat is niet echt de reden, ik zou het doen omdat ik het leuk vind.
Hoe gedragen twee katertjes zich samen? Gaan die vroeger sproeien, territoriumgedrag vertonen, zitten die de hele tijd achter elkaar aan te stoeien en hebben ze dan minder oog voor hun mensen? Zijn ze ondeugender als ze met twee zijn?
Kortom, ik twijfel. Ik zou wel willen maar mijn man houdt me wat tegen (dubbel zoveel werk, kosten (heb al een klein fortuin aan eten, dierenarts en medicamenten gespendeerd) en hij is nu zo rustig en lief, zal hij zo blijven met een vriendje?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:00

Ik zou zeker even wachten met een 2e kat, tot je kitten beter is.

Ik heb drie katers en dat gaat prima samen. Als je een Brits korthaartje bij een goede fokker koopt dan kan die ook een passend kitten met je uitzoeken.
Twee katten is vaak echt een stuk leuker, hoe goed je ook voor een kat zorgt en hoeveel tijd je ook aan hem besteed, je kunt in mijn ogen nooit een soortgenootje vervangen. ;)

Twee van mijn 3 katten zijn erg aanhankelijk, de ander minder maar dat hoort bij het ras.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#3 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:07

:geluk:  supertof een britje !! :loveshower:

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#4 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:44

Ik zou ook zeker wachten tot de problemen met je huidige katertje voorbij zijn. En dan is een soortgenootje heel goed om erbij te nemen :)
Beterschap in elk geval met je diertje, ik hoop dat het gauw goedkomt.

Bewerkt door cattery Jumanah, 28 juni 2010 - 14:44.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:55

Ik verkies ook 2 katten boven eentje.
Wel zou ik wachten tot het eerste beter is.
Zelf heb ik 2 katers (wel gecastreerd) en ze sproeien niet, vertoonden geen ter. gedrag (nu effe wel met de 2 nieuwe kittens), zijn lekker speels en ondeugender??? :d
Ze zullen meer met elkaar spelen, dus minder spullen van jezelf gebruiken om te spelen, als je dat bedoelt :) .

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 28 juni 2010 - 17:46

ik zou zeker wachten tot je kitten genezen is en dan uitkijken naar een 2e
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:44

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:52

Wachten tot dat je katje beter is en dan zou ik wel gaan voor een tweede.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#9 Geplaatst 30 juni 2010 - 22:46

Bedankt! Intussen gaat het echt goed met hem, zijn stoelgang is goed en ik heb hem niet meer horen niezen. Hij is toch zo'n lief schatje en voor hem en mezelf heb ik besloten toch voor een tweede te gaan. Ik ben al volop aan het zoek naar een vriendje, misschien een ragdoll of een britje. Hoofdzaak is dat het een gezond en lief katje is, en dat die dolle pret met mijn kitten kan beleven!

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#10 Geplaatst 01 juli 2010 - 10:15

Heel fijn dat het beter gaat :LOL:
Succes met de zoektocht naar een leuk maatje. Het wordt echt dubbel fun met eentje erbij :LOL: :LOL: , voor je kitten en voor jou.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 juli 2010 - 12:24

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#12 Geplaatst 02 juli 2010 - 18:14

Volgende week ga ik naar een cattery bezoeken, en als ik verliefd word op het poesje, mag het meteen mee!

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#13 Geplaatst 02 juli 2010 - 18:16

Leuk zeg :) ben benieuwd of je verliefd wordt  :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 juli 2010 - 19:11

Elena zei:

Volgende week ga ik naar een cattery bezoeken, en als ik verliefd word op het poesje, mag het meteen mee!

Een beetje offtopic misschien, maar in mijn ogen zal een goede fokker nooit meteen de 1e keer dat je komt kijken het kitten meegeven.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 02 juli 2010 - 19:26

Ester zei:

Een beetje offtopic misschien, maar in mijn ogen zal een goede fokker nooit meteen de 1e keer dat je komt kijken het kitten meegeven.

Dat denk ik ook 8)
Even bedenktijd voor beide partijen is alleen maar in voordeel van het kitten ;)