Spring naar inhoud

- - - - -

Huis: probleem!! Update!

• Log in om te reageren
97 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:31

Eventjes jullie mening vragen....

Een oom van Jeroen is twee jaar geleden overleden, en toen hij is gestorven vroeg hij aan Jeroen om zijn uiterste best te doen om zijn huis in de familie te houden.
Jeroen heeft dan gezegd dat hij dat ging proberen en op hetzelfde moment hebben we besloten dat wij op termijn (langere of kortere) dat huis zouden kopen.
Het wordt momenteel verhuurd, maar toen de huurders erin kwamen is er aan ons beloofd: als Jeroen en Jessica zeggen "we kopen het", wordt het opgezegd. Het huis is in de eerste plaats aan hun beloofd.

Nu, enkele weken geleden kregen we een buitenkans (dachten we): een vriend van ons zou zijn huis verkopen. Helemaal in orde, we konden er zo in, en met de kleine op komst was dat natuurlijk perfect. We waren, om een idee te hebben van hoeveel we moesten lenen, prijzen gaan vragen van onder andere de badkamer en de keuken, omdat dat de enige dingen waren die moesten verbouwd worden. Er stond nog helemaal niets vast!

De man die in de badkamerwinkel werkt is de broer van een neef van Jeroen zijn mama. Nu had die man dat geinterpreteerd als 'Jeroen en Jessica hebben een nieuw huis gekocht', en hij is hij dat gaan doorvertellen tegen zijn broer. De-echtgenote daarvan is ook een erfegenaam van die nonkel en jaja, die dochter (Jeroen zijn achternicht zeg maar, oma van Jeroen en haar oma zijn zussen) wil nu dat huis hebben. Ahja, want "wij hadden een nieuw huis gekocht". Niet dus, we waren aan het informeren en dat huis gaat niet door (was trouwens ook te duur).
Gevolg: natuurlijk ruzie in de familie, maar ja, dat huis is wel aan ons beloofd.....

De oma's hebben dan al gezegd van "als ze het niet eens zijn, moeten ze maar lotje trekken". Wat is me dat nu voor een oplossing?
Wat is jullie mening? Morgen gaan we met haar praten. Het is allemaal een groot misverstand, iemand die zijn bebbel niet kon toehouden.... Maar ja, we zitten hier nu wel.

Ik wil daar echt dolgraag gaan wonen, langs mijn schoonouders, schoonzusje en schoonbroer kortbij.....Hoe kunnen we haar "overtuigen" dat het gewoon een simpel misverstand is, en dat huis echt aan ons beloofd is twee jaar geleden?

Bewerkt door Jess, 28 juni 2010 - 14:32.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:35

Oei, wat een vervelende situatie! En jammer dat mensen hun mond vaak niet kunnen houden en jullie daar nu de dupe van zijn. :trance:

Maar er staat dus helemaal niets op papier dat jullie recht hebben op het huis?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:40

Jee dat is erg lastig, want je moet dan toch ook vertellen dat je in de eerste instantie toch ook wel intresse had in het huis van die vriend.
Want stel dat dat huis niet te duur was , dan hadden jullie dat dus wel gekocht waarschijnlijk, omdat je zegt , we hadden een buitenkans.

Dus nu denk de familie ook, dat jullie nog twijffelen.

Mag ik vragen waarom jullie dan wel gingen informeren naar het huis van die vriend,en niet nu al met de kleine op komst voor het huis van de oom van jeroen?
Geplaatste afbeelding

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:42

informeer anders een bij een advocaat of een notaris wat je kunt doen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:44

Fieuw dat is zooo'n lastige situatie! Want dat zijn zo ja allemaal "gewoon maar uitspraken". Staat er ergens op papier dat dat huis aan jullie is beloofd? Ik vermoed van niet, en dan ga je denk ik best is praten en zeggen dat jullie gewoon maar gingen informeren, maar dat jullie het liefst DAT huis willen en dat dat jullie droom is! Ik hoop dat dat werkt, want verder weet ik niet onmiddellijk raad.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:49

Ester zei:

Oei, wat een vervelende situatie! En jammer dat mensen hun mond vaak niet kunnen houden en jullie daar nu de dupe van zijn. :trance:

Maar er staat dus helemaal niets op papier dat jullie recht hebben op het huis?

Dat is juist, het gaat enkel over een mondelinge belofte. Iedereen is wel op de hoogte, maar toch...

brithany zei:

Jee dat is erg lastig, want je moet dan toch ook vertellen dat je in de eerste instantie toch ook wel intresse had in het huis van die vriend.
Want stel dat dat huis niet te duur was , dan hadden jullie dat dus wel gekocht waarschijnlijk, omdat je zegt , we hadden een buitenkans.

Dus nu denk de familie ook, dat jullie nog twijffelen.

Mag ik vragen waarom jullie dan wel gingen informeren naar het huis van die vriend,en niet nu al met de kleine op komst voor het huis van de oom van jeroen?

Omdat het huis verhuurd was voor een periode van 4 jaar. Die mensen hebben drie kinderen, en op die manier konden we nog een beetje sparen.

Het andere huis LEEK een buitenkans, maar lag zwaar boven het budget, zeker met de badkamer en keuken die we nog wilden veranderen. aankoopprijs lag ook een stuk hoger...

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:50

Frances zei:

Fieuw dat is zooo'n lastige situatie! Want dat zijn zo ja allemaal "gewoon maar uitspraken". Staat er ergens op papier dat dat huis aan jullie is beloofd? Ik vermoed van niet, en dan ga je denk ik best is praten en zeggen dat jullie gewoon maar gingen informeren, maar dat jullie het liefst DAT huis willen en dat dat jullie droom is! Ik hoop dat dat werkt, want verder weet ik niet onmiddellijk raad.

Staat idd niets van op papier.... Omdat er toen ook geen mens in dat huis geinteresseerd was natuurlijk... Ik hoop dat we het idd kunnen uitpraten... En uitleggen dat het idd maar een misverstand is.
Lotje trekken zie ik dus NIET zitten hoor!

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:52

Jess zei:

Staat idd niets van op papier.... Omdat er toen ook geen mens in dat huis geinteresseerd was natuurlijk... Ik hoop dat we het idd kunnen uitpraten... En uitleggen dat het idd maar een misverstand is.
Lotje trekken zie ik dus NIET zitten hoor!

Nee natuurlijk niet! Dat is echt een héél domme oplossing! En die personen die het nu ook willen, hoe is de verstandhouding daarmee?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:57

Frances zei:

Nee natuurlijk niet! Dat is echt een héél domme oplossing! En die personen die het nu ook willen, hoe is de verstandhouding daarmee?

Dat is Jeroen zijn achternichtje, pas afgestudeerd (22 jaar) en echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, als ze iets wil dan gaat ze er 100% voor en kan ze over lijken gaan. Pas op, het is een lieve tegen mij, heb er nog nooit ruzie mee gehad, maar ze is echt gebrand op dat huis... (haar eigen woorden).Is ook al naar de bank geweest enzo...

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 28 juni 2010 - 14:59

Als het huis aan jullie is toegezegd, is het toch logisch dat jullie het ook ZELF laten weten als je het niet meer zou willen hebben!!? Bah, wat een toestand! :o
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:02

Ester zei:

Als het huis aan jullie is toegezegd, is het toch logisch dat jullie het ook ZELF laten weten als je het niet meer zou willen hebben!!? Bah, wat een toestand! :o

Inderdaad, maar wij hebben dus onze mond niet open gehad.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:03

Jess zei:

Dat is Jeroen zijn achternichtje, pas afgestudeerd (22 jaar) en echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, als ze iets wil dan gaat ze er 100% voor en kan ze over lijken gaan. Pas op, het is een lieve tegen mij, heb er nog nooit ruzie mee gehad, maar ze is echt gebrand op dat huis... (haar eigen woorden).Is ook al naar de bank geweest enzo...

Wow Jeetje... Ik zou ECHT is met haar ook gaan praten en zeggen van sorry, maar het is aan ons beloofd en het is nooit uit onze mond zelf gekomen dat wij het niet meer wouden omdat we een ander hebben. Hopelijk werkt het praten... Want ruzie in de familie is niet niks... *zucht*

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:15

Frances zei:

Wow Jeetje... Ik zou ECHT is met haar ook gaan praten en zeggen van sorry, maar het is aan ons beloofd en het is nooit uit onze mond zelf gekomen dat wij het niet meer wouden omdat we een ander hebben. Hopelijk werkt het praten... Want ruzie in de familie is niet niks... *zucht*

Neen, ik hoop ook dat ze dat snapt maar ik vrees er een beetje voor eigenlijk. En ik heb er schrik voor dat de oma's gaan zeggen van "lotje trekken". Ik hoop echt dat het in orde komt.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:22

:geluk: :geluk: :geluk: Heel veel succes .Spijtig dat het zo moet lopen :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#15 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:37

Wat een situatie seg. :o Kunnen mensen nu gewoon hun mond niet houden. :louche: Het is toch niet omdat je gaat horen achter prijzen van keukens en badkamers dat je effectief ook al een ander huis gekocht hebt hè. [-(
Lotje trekken zou ik ook niet zien zitten hoor. Hopelijk kan je het uitgepraat krijgen. Ik vind dat jullie er toch nog altijd meer recht op hebben.