Spring naar inhoud

- - - - -

Huis: probleem!! Update!

• Log in om te reageren
97 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:37

wat een toestand. Maar als het eerder aan jullie toegezegd is betekend het toch niet dat jullie geen interesse mogen tonen in een ander huis. Zeker nu met de zwangerschap, stel dat het echt een buitenkans zou zijn.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:45

Lies zei:

wat een toestand. Maar als het eerder aan jullie toegezegd is betekend het toch niet dat jullie geen interesse mogen tonen in een ander huis. Zeker nu met de zwangerschap, stel dat het echt een buitenkans zou zijn.

Idd, als we willen kan het huurcontract stopgezet worden voor "eigen gebruik" of zoiets. Maar we gaan natuurlijk die mensen niet zomaar eruit zwieren hè.
Maar tis nogal een toestand.

@ Pixel: wij vinden ook dat wij er meer recht op hebben O:) , maar ja, dat vinden zij natuurlijk niet :ha

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:47

Huurcontract kan enkel opgezegd worden als het door directe familie gaat bewoond worden.  Opzegtermijn is 6 maanden en jullie moeten het huis binnen de andere 6 maanden (of is het nu één jaar) betrekken.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:49

Bene zei:

Huurcontract kan enkel opgezegd worden als het door directe familie gaat bewoond worden. Opzegtermijn is 6 maanden en jullie moeten het huis binnen de andere 6 maanden (of is het nu één jaar) betrekken.

Oh, maar we zijn eigenlijk niet van plan om die mensen dadelijk op te zeggen hoor.
Maar wat wordt verstaan onder term directe familie? Jeroen is de kleinzoon van één van de eigenaars.

Edit: gevonden op google, het mag ook een kleinkind zijn :)

Bewerkt door Jess, 28 juni 2010 - 15:50.

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:51

Ja, dat is geen probleem dacht ik.  Ouders, broers/zussen, kinderen en kleinkinderen, als ik het nog goed voorheb.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#21 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:51

Jess zei:

Oh, maar we zijn eigenlijk niet van plan om die mensen dadelijk op te zeggen hoor.
Maar wat wordt verstaan onder term directe familie? Jeroen is de kleinzoon van één van de eigenaars.

Edit: gevonden op google, het mag ook een kleinkind zijn :)

ja voor kinderen en kleinkinderen kan je huurders uit het huis zetten. Hoewel ik dat ook niet zou kunnen zo zonder boe of ba eruit.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:56

Lies zei:

ja voor kinderen en kleinkinderen kan je huurders uit het huis zetten. Hoewel ik dat ook niet zou kunnen zo zonder boe of ba eruit.

Het is dat, zijn we ook niet van plan hoor (als het allemaal doorgaat uiteraard). Die mensen zijn ook al een tijdje aan het kijken om een pand te kopen, dus kans is groot dat ze tegen dan zelf opzeggen.
Maar dat is dus maar de kleinste zorg. Eerst het nichtje zover krijgen, verdorie toch.
Ik kan het goed uitleggen, maar ja....

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 28 juni 2010 - 15:57

wat zegt de rest van de familie er eigenlijk van?? als zij achter jullie staan, zal je waarschijnlijk weinig problemen hebben! alé, denk ik toch... veel succes alleszins!
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#24 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:00

Of het nu toegezegd is of niet,er staat niets op papier en jullie zijn geen directe erfgenamen.Hangt er natuurlijk vanaf welke prijs jullie willen betalen of jullie nicht,want als ze jullie een plezier doen qua prijs heeft dat natuurlijk op alle erfgenamen invloed.Mijn grootmoeder wil ook dat ik later haar huis koop aan een goedkopere prijs,maar dat zou ik niet eens willen.T'is geen ruzie waard en het is zeker al niet van mij.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:09

Ja sech... ik ben het volledig eens met de rest hier.
Heel simpel een belofte is een belofte!!! Familie he... :roll:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#26 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:23

Nou, ik begin dus met: vertrouw nooit op beloftes als het over zo'n bedragen gaat ;)

Op zich lijken jullie mij wel het meeste recht te hebben op dat huis. Wat ik echter oneerlijk vind (sorry, ik zeg m'n gedacht in zo'n dingen) voor de rest van de familie is dat jullie erg vaag zijn in het wanneer. Je moet je inbeelden dat anderen ook graag in dat huis willen wonen, maar het niet kunnen, omdat Jessica en Jeroen "ooit ergens in de toekomst" dat zouden kopen. Daar zou je zelf ook heel erg slecht gezind van worden. Die mensen willen ook gewoon graag een huis hebben, zoals iedereen, en ondertussen zijn er anderen die maar wachten en wachten. Bij hen komt dat heel slecht over denk ik.

Ik vind dus persoonlijk, dat als jullie het willen kopen dat jullie het ondertussen ook effectief zouden moeten kopen. (of bv zeggen: voorjaar 2012 als de baby wat groter is ofzo) Dan is de situatie klaar en duidelijk. Beslissen jullie langer te wachten en zijn jullie niet zeker wanneer en si en la, dan kan ik snappen dat de oma zegt: gooi een muntje op. Zou die van mij ook doen. Een belofte is gemaakt langs beide kanten zeg maar.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#27 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:32

Als er niks duidelijk op papier staat dat het huis effectief aan jullie is beloofd dan heb je geen voet om op te staan.
Iedereen kan zoveel zeggen als hij wil de oom is er niet meer om de waarheid uit de doeken te doen.
Notaris en co kan daar ook niet veel aan veranderen.
Wie int het huurgeld nu? Die dat de huur krijgt heeft het meeste het recht van het huis te behouden want dan zijn de grote kosten ook voor hem.
En anders zit er maar 1 zaak op het huis verkopen en het geld delen.
Vond wel dat de oom in kwestie dit in een testament had moeten vermelden dan was er nu geen miserie.
Hoeveel wettelijke erfgenamen zijn er van die oom?

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 28 juni 2010 - 16:39

Heel vervelend allemaal.  Zeker als er niets op papier staat!  Hopelijk kunnen jullie toch tot een overeenkomst komen. :oops:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 28 juni 2010 - 17:29

Vosse zei:

Nou, ik begin dus met: vertrouw nooit op beloftes als het over zo'n bedragen gaat ;)

Op zich lijken jullie mij wel het meeste recht te hebben op dat huis. Wat ik echter oneerlijk vind (sorry, ik zeg m'n gedacht in zo'n dingen) voor de rest van de familie is dat jullie erg vaag zijn in het wanneer. Je moet je inbeelden dat anderen ook graag in dat huis willen wonen, maar het niet kunnen, omdat Jessica en Jeroen "ooit ergens in de toekomst" dat zouden kopen. Daar zou je zelf ook heel erg slecht gezind van worden. Die mensen willen ook gewoon graag een huis hebben, zoals iedereen, en ondertussen zijn er anderen die maar wachten en wachten. Bij hen komt dat heel slecht over denk ik.

Ah, daar ben ik dan niet duidelijk in geweest. Heb het in een latere post wel vermeld, maar het is twee jaar geleden verhuurd voor een periode van vier jaar. Dus we zouden er ongeveer half 2012 (kan ergens een maand of twee schelen) in kunnen, of ja, beginnen verbouwen, tenzij de huurders natuurlijk zelf eerder opzeggen dan dat.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 28 juni 2010 - 17:31

catherine zei:

Als er niks duidelijk op papier staat dat het huis effectief aan jullie is beloofd dan heb je geen voet om op te staan.
Iedereen kan zoveel zeggen als hij wil de oom is er niet meer om de waarheid uit de doeken te doen.
Notaris en co kan daar ook niet veel aan veranderen.
Wie int het huurgeld nu? Die dat de huur krijgt heeft het meeste het recht van het huis te behouden want dan zijn de grote kosten ook voor hem.
En anders zit er maar 1 zaak op het huis verkopen en het geld delen.
Vond wel dat de oom in kwestie dit in een testament had moeten vermelden dan was er nu geen miserie.
Hoeveel wettelijke erfgenamen zijn er van die oom?

De oom had geen kinderen, alleen drie zussen: de oma van Jeroen, de oma van het nichtje en nog een zus.
Het huurgeld wordt, vermoed ik, onder hun gedeeld (of op een rekening gezet waar ze de kosten van betalen en ze het geld delen als het huurcontract is afgelopen, weet ik niet precies).
En ja, hij had dat inderdaad beter ergens vermeld in plaats van gewoon te zeggen, maar ja, daar zijn we nu vet mee.
Je zou denken van "een woord is een woord", maar zoals Vosse al zei, dat kan je beter niet betrouwen in zo'n zaken...

Geplaatste afbeelding