Spring naar inhoud

- - - - -

Huis: probleem!! Update!

• Log in om te reageren
97 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 20 augustus 2010 - 08:33

Leuk dat jullie het huis hebben kunnen kopen :) . Hopelijk komt het in de familie nu ook allemaal nog terug goed.
Erfenissen en huizen in de familie wordt altijd moeilijk. Ik was ook eerst geïnteresseerd in het huis van mijn grootouders, tot ineens een broer van mijn pa opdook (mens is 30 jaar geleden 'verdwenen') die vond dat het huis niet goedkoper weg mocht omdat iemand in de familie dat wou kopen.

Hebzucht doet veel met een mens.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 20 augustus 2010 - 08:37

Tja, de familie.... Daar zal heel veel tijd voor nodig zijn, vooral met de ene zus van oma en het nichtje en haar ouders natuurlijk. Ze heeft me ook al uit haar facebook gezwierd en als we door de straat rijden en ze ziet ons, draait ze haar kop om.

De oma van het nichtje (zus van onze oma dus) wordt onze buurvrouw. We gaan dadelijk schutting zetten van 2 meter hoog, zodat ze niet kunnen binnenkijken.
Er staan bomen (rond gesnoeid)op de grens tussen de twee huizen,  die voor de helft over ons gazon hangen (met alle blaadjes en toestanden als gevolg). We gaan dus vriendelijk vragen of ze die aub wil snoeien (of laten snoeien, I don't care) want anders gaan ze op een goede dag aan 1 kant rond zijn en aan 1 kant recht.

Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 20 augustus 2010 - 08:42

Daar zal idd wat tijd moeten overgaan. Hopelijk vindt het nichtje ook een mooi huis en zal ze dan tevreden zijn, samen met haar ouders.

Overhangende bomen zijn altijd een bron van burenruzies... oppassen met de oma van het nichtje dus :) Vriendelijk vragen idd... en anders tja, dan zijn ze maar recht aan 1 kant he, kan ze komen klagen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 20 augustus 2010 - 10:12

Oh Jessica, groot gelijk! Op je strepen staan, van begin af aan. Elke buur is soms wel wat turelure zenne. Bij ons thuis hebben we daar eig nooit last van gehad, mijn tante was onze buur sinds 10 jaar en nooit problemen mee gehad; Die is zelf ook heel hard op haar privacy gesteld. Nu is dat dus mega-hard wennen hier in een straat met overal huizen :onzeker: Zo hebben we aan onze oprit twee betonnen palen staan waar je een poort kan inhangen. Maar de rechtse paal is dus blijkbaar gemeenschappelijk. Nu heeft dieje buur die paal toch niet helemaal beige geschilderd zeker?!! Allee niet helemaal ze! Zijn zijkant, de voorkant en heel de bovenkant. (Wat dus ook wil zeggen dat die op ons 'geleeg' gestaan heeft!) Had die mens dat gevraagd, no problemo, ma zo, komaan! Overal is het altijd wel iets, en ja proberen niet te druk in te maken en klinkt heel egoïstisch, maar gewoon aan jezelf denken...

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#95 Geplaatst 20 augustus 2010 - 10:29

Tijd brengt raad zeggen ze. Laat je leven nu maar niet verder verzuren en zoals je zegt hopen werk voor de boeg. Iets nieuw om naar uit te kijken ,eigenlijk heel mooie toekomst inzicht met nieuwe woonst en kindje op komst!  En buren , ja , wij hebben er hier zo ééntje :trance: die was vorig jaar doodleuk over de schutting heen al onze struiken aan het wegknippen tot bijna tegen de grond!!! Struiken dus om zeep, :evil: hebben toen echt wel de politie erbij moeten halen en hij kon het niet ontkennnen want zijn tuinschaar lag gewoon nog aan onze kant!! Dan is het een hele tijd muisstil daar geweest. Geleidelijk kregen we dan toch terug een knikje en praatje over het mooie weer.  Onlangs vroeg ze , was het nu echt nodig dat je de politie erbij haalde???  Wij dus duidelijk laten weten dat het al te gortig was en wat zij zouden doen als we één blaadje van hun bloempjes zouden plukken. Geen commentaar meer :dancer: We gaan toch volgend jaar de hele tuin veranderen, en ja inclusief een mooie kattenren, maar aan hun kant komt gewoon metershoge bamboe!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#96 Geplaatst 20 augustus 2010 - 11:08

Moet eerlijk zeggen Jess, dat nadat ik het hele verhaal had gelezen ik het huis niet meer gekocht had. Ik denk dat dat blijvend voor strubbelingen in de familie zal blijven zorgen en dat is niet fijn. Zeker als ik dan nu ook nog lees dat die groottante rechtstreekse buren van je worden.Ik vrees dat je nog veel stress en hartzeer over dat huis gaat hebben. Uiteraard hoop ik van niet maar ik ben er toch bang voor.  Ik heb nl iets meegemaakt in die zin maar op veeel veeeel kleinere schaal. Op de gouden bruiloft van m'n grootouders had ik het trouwboeket van mijn grootmoeder opgeknapt en op de feesttafel laten zetten en ik was daarinboven zwanger van haar allereerste achterkleinkind. Toen heeft ze op dat feest gezegd dat later dat boeket van mij was. Ik dacht dat iedereen in de familie dat wist en die wens zou respecteren.Maar m'n grootmoeder heeft nog een hele tijd daarna geleefd en m'n grootvader nog bijna 10 jaar langer. Ondertussen waren er dus bijna 20 jaar voorbij.
Toen het zover was om de erfenis te verdelen wist niemand nog van die belofte van m'n grootmoeder en ontstond er ruzie over dat bruidsboeket want ik heb een nichtje ( haar mama, mijn moeders zus, was al heel jong overleden ) had veel voor m'n grootmoeder gezorgd en ze was de oudste kleindochter en ze vonden dat zij allesinds meer recht op dat boeket had dan ik.Mijn moeder heeft dan voor mij gepleit en heeft uitendelijk het boeket gekregen in persoonlijke naam maar niet ik rechtstreeks.Uiteindelijk heeft m'n nichtje de bloemenkrans voor het haar en het corsage gekregen; Wel ik heb dat boeket inmiddels meer dan 30 jaar en het is emotioneel niet meer hetzelfde. De goede herinneringen aan mijn grootmoeder zijn door die ruzie weggeveegt en ik die heel erg aan dat soort dingen hang heb maar een zo zo gevoel meer over dat bruidsboeket. Ik vrees dat jullie emoties en die herinneringen aan de oom van Jeroen ook zo zullen varen en dat het huis altijd zal verbonden zijn aan die familieruzie en dat is iets anders dan een bruidsboeket. Dat smijt ik weg als ik wil maar aan een huis zijn zware financiele voorwaarden verbonden en ik zou daar niet willen wonen in een huis dat gerelateerd is aan een ruzie. Maar allesinds wens ik je veel geluk. Jammer dat het er zo is moeten gaan.Ik hoop dat het toch nog een fijne thuis wordt voor jou, Jeroen en je gezinnetje.
PS. Doe me nog eens een mail met jullie telefoonnummer kwestie van die boom bij onze zoon Jeroen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 20 augustus 2010 - 11:32

WhiteWitch zei:

Moet eerlijk zeggen Jess, dat nadat ik het hele verhaal had gelezen ik het huis niet meer gekocht had. Ik denk dat dat blijvend voor strubbelingen in de familie zal blijven zorgen en dat is niet fijn. Zeker als ik dan nu ook nog lees dat die groottante rechtstreekse buren van je worden.Ik vrees dat je nog veel stress en hartzeer over dat huis gaat hebben. Uiteraard hoop ik van niet maar ik ben er toch bang voor. Ik heb nl iets meegemaakt in die zin maar op veeel veeeel kleinere schaal. Op de gouden bruiloft van m'n grootouders had ik het trouwboeket van mijn grootmoeder opgeknapt en op de feesttafel laten zetten en ik was daarinboven zwanger van haar allereerste achterkleinkind. Toen heeft ze op dat feest gezegd dat later dat boeket van mij was. Ik dacht dat iedereen in de familie dat wist en die wens zou respecteren.Maar m'n grootmoeder heeft nog een hele tijd daarna geleefd en m'n grootvader nog bijna 10 jaar langer. Ondertussen waren er dus bijna 20 jaar voorbij.
Toen het zover was om de erfenis te verdelen wist niemand nog van die belofte van m'n grootmoeder en ontstond er ruzie over dat bruidsboeket want ik heb een nichtje ( haar mama, mijn moeders zus, was al heel jong overleden ) had veel voor m'n grootmoeder gezorgd en ze was de oudste kleindochter en ze vonden dat zij allesinds meer recht op dat boeket had dan ik.Mijn moeder heeft dan voor mij gepleit en heeft uitendelijk het boeket gekregen in persoonlijke naam maar niet ik rechtstreeks.Uiteindelijk heeft m'n nichtje de bloemenkrans voor het haar en het corsage gekregen; Wel ik heb dat boeket inmiddels meer dan 30 jaar en het is emotioneel niet meer hetzelfde. De goede herinneringen aan mijn grootmoeder zijn door die ruzie weggeveegt en ik die heel erg aan dat soort dingen hang heb maar een zo zo gevoel meer over dat bruidsboeket. Ik vrees dat jullie emoties en die herinneringen aan de oom van Jeroen ook zo zullen varen en dat het huis altijd zal verbonden zijn aan die familieruzie en dat is iets anders dan een bruidsboeket. Dat smijt ik weg als ik wil maar aan een huis zijn zware financiele voorwaarden verbonden en ik zou daar niet willen wonen in een huis dat gerelateerd is aan een ruzie. Maar allesinds wens ik je veel geluk. Jammer dat het er zo is moeten gaan.Ik hoop dat het toch nog een fijne thuis wordt voor jou, Jeroen en je gezinnetje.
PS. Doe me nog eens een mail met jullie telefoonnummer kwestie van die boom bij onze zoon Jeroen.

Ik hoop natuurlijk wel dat het na een tijdje zichzelf wat oplost. In het begin vond ik het ook een "vergiftigd geschenk", maar tijd zal wel raad brengen. Ik hoop ook dat met de baby de mensen wat milder zullen worden. De emotie en herinnering aan de oom... zo een goede band had Jeroen niet met de oom, dus daar tilt hij niet zo zwaar aan.
Het zal wel allemaal beteren met de tijd, hoop ik. En anders tja,  't mens is 80 jaar.... :x . Wij leven hopelijk toch langer :ha .

Ik stuur je een pb met onze gegevens :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#98 Geplaatst 20 augustus 2010 - 11:34

Super!! :duim: