Spring naar inhoud

- - - - -

's nachts miauwen

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#16 Geplaatst 28 juni 2010 - 23:05

ik kan niet meer zonder denk ik ... mijn katten houden me wakker wanneer het moet en ik laat hun slapen wanneer het moet
en ze hebben ook respect voor MIJN rust , ze worden pas actief als ze zien dat ik wakker ben
:ha bij iemand anders is dat iets anders :ha mijn mama vraagt niet voor niets , ga je morgen uitslapen :ha ( dan heeft zij effe rust )
en ik heb een ideel warmtekussen , eentje in men schoot onder de deken en eentje in armen boven de deken

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 29 juni 2010 - 11:18

Sja, als je komt spelen als ze miauwt (hoe kort ook) heeft ze onmiddellijk door dat miauwen aandacht betekend!
Dus als je geen poezels in de slaapkamer wil zal je moeten volhouden met negeren

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 29 juni 2010 - 11:54

Ik heb hier hetzelfde voor met Isisje. Als ik ga slapen miauwt ze niet, dan gaat ze lekker spelen met Kasper of ook wat slapen. Maar rond 5u begint het, dan staat ze aan mijn slaapkamerdeur en miauwt ze of krabt ze aan de deur. Ik heb een tijdje geprobeerd met de plantenspuit ze duidelijk te maken dat dit niet mag, maar ze vindt die aandacht leuk. Zo van 'ooh ik miauw en die deur gaat toch open'. Of het nu positieve of negatieve aandacht is, haar doel is bereikt. :louche: Dus nu negeer ik het ook, en ik merk dat ze het minder lang volhoudt. Ik doe gewoon oorstopjes in en dan merk ik er zelf niks van. Het is nu al veel minder. Dus volhouden en negeren. :thumb: :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:23

Zoals Lies zegt negeren, geef je haar eten s'morgens?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:49

Solotje zei:

Zoals Lies zegt negeren, geef je haar eten s'morgens?

Haar brokjes staan er altijd, natvoer geef ik niet elke dag, als ik het geef is het 's avonds

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:02

Ze zal niet graag alleen zijn, Mila hier miauwt ook van zodra ze ons niet ziet. Als je echt niet wil dat ze bij jullie slaapt is er maar 1 oplossing: negeren.
Ze zal het na een tijdje hopelijk wel opgeven, en anders mss een tweede katje bijnemen. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:37

Het gedrag negeren, voor het minste dat je haar aandacht gaat geven zal ze dit gedrag blijven vertonen. :geluk: :geluk: :geluk: , het zal wel even wat geduld vragen, want vermoedelijk houdt ze het wel een tijdje vol, maar de aanhouder wint, dus de kunst is om het langer vol te houden dan haar.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#23 Geplaatst 30 juni 2010 - 22:27

Hier slaapt Snow gewoon bij mij en dat gaat goed.Hij slaapt gewoon en wandelt s'nachts eens rond en komt dan terug.Mijn eerste idee was;"nooit een kat in mijn kamer",en de eerste nacht lag hij al bij mij O:) Ik zou het niet meer anders willen :love3:

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#24 Geplaatst 01 juli 2010 - 10:01

Ik zou ze ook gewoon in de slaapkamer laten. In het begin lieten wij onze katten ook niet op de kamer maar op den duur stond heel de slaapkamerdeur vol krassen van het krabben. Uiteindelijk hebben we hen wel op de kamer gelaten maar tot ze een jaar waren speelden ze vaak 's nachts. Nu worden ze bijna 2jaar en ze gaan gewoon mooi liggen op de vensterbank of op een kastje dat in de slaapkamer staat. Pas 's morgens rond een uur of 7 passeren ze eens op bed. Alleen onze Nino vindt het 's avonds nodig om zich voor een half uurtje tussen ons in te leggen met veeeeeeeeeeel luid geronk maar nadien gaat hij ook ergens anders liggen. Dus na een tijd kennen ze het echt wel dat er 's nachts geslapen moet worden hoor! :d

Bewerkt door Hobayni, 01 juli 2010 - 10:02.