Spring naar inhoud

- - - - -

water fris of kamer temp ???

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#16 Geplaatst 28 juni 2010 - 21:32

Hier krijgen ze ook gewoon kraanwater hoor,

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#17 Geplaatst 28 juni 2010 - 21:34

Hier krijgen ze ook gewoon kraantjeswater maar wel via de drinkwell fontein dus iets frisser daar het in beweging is maar ook niet superfris met dit warme weer :s

Guest_Shaq_*
Guest_Shaq_*

#18 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:28

ik steek ook een ijsblokje in zijn water en hij is niet gulzig. maar als ik zijn kattenmelk geef komt dat uit de ijskast en dan is hij zo gulzig dat hij begint te rillen.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#19 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:11

Hier drinken ze uit de cat mate fontein en daar doe ik gewoon kraantjeswater in. Het blijft wel lekker fris.

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#20 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:40

ik geef gewoon kraanwater. en nu het zo warm is geef ik af en toe de koude fles :mrgreen: ( dat is een fles met kraanwater gevuld die ik in de vriezer heb gelegd dat dus eigenlijk 1 grote ijsklont is geworden en daar doe ik dan een doek omheen en voila een koude kruik)

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:43

Ik geef gewoon kraantjeswater en ververs het meerdere malen per dag.

Guest_San_*
Guest_San_*

#22 Geplaatst 29 juni 2010 - 16:00

Gewoon kraantjeswater maar heb nu wel een fontein besteld. :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#23 Geplaatst 29 juni 2010 - 17:02

Ik geef gewoon kraantjes water;
Heb eens een ijsblokje per ongeluk laten valen en Gini begon ermee te spelen :lachen:
Zal eens water met ijsblokje proberen :LOL:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#24 Geplaatst 29 juni 2010 - 17:48

hier krijgen ze kraanwater op kamertemperatuur, dat is gezonder dan fris water, warme drank bij warm weer is trouwens ook voor ons gezonder dan koude drank bij warm weer.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 29 juni 2010 - 18:02

Ik heb hier overal kommetjes fris kraanwater gezet, op het terras, in de tuin, boven en beneden staan er ook nog eens drie bakjes verspreid.
Toch drinken ze het meest aan de Fresh Flow.
Tweemaal per dag worden alle kommetjes ververst en ik doe nog extra water over hun nat en rauwvoer.

Geplaatste afbeelding

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#26 Geplaatst 29 juni 2010 - 19:42

Ik kreeg net een nieuws brief van de dierenbescherming dat je uit moet kijken voor te koud water dus ijsblokjes lijken me niet goed.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#27 Geplaatst 29 juni 2010 - 23:56

Nou ga'k weer veel mensen angst aanjagen hé, sorry :ha

Bij deze hitte mag je eigenlijk nooit echt koud water drinken. Of je nou mens of poes bent. De shock van het temperatuurverschil kan namelijk een hartaanval veroorzaken. Bij dergelijk warm weer is kraantjeswater het beste, wil je het persé wat frisser doe er dan één ijsblokje in.

Een beroemd geval is een van de margareta's geloof ik die in de kathedraal van Antwerpen begraven ligt. Zij dronk na het paardrijden in heel warm weer twee glazen met veel ijs in en ging direct in shock. (tot dusver de geschiedenisles ;) )

Wat nou niet wil zeggen dat je moet gaan panikeren hoor. Maar bij dit warm weer moet je heel erg hard opletten met temperatuurverschillen! Zo mogen veel hartpatiënten nu bv. niet zomaar gaan zwemmen omdat het water nog te koud is versus hoe de lucht erboven aanvoelt.

Hier staan er drie drinkenbakjes met gewoon kraantjeswater. Een klein (450ml) en een groot (750ml) binnen. En dan nog een grote in de tuin (5 liter) waar alle buurtpoezels aan staan te slurpen ;)

Bewerkt door Vosse, 29 juni 2010 - 23:58.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#28 Geplaatst 30 juni 2010 - 00:07

hier drinken ze van de fontein , blijft ook fris dus

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#29 Geplaatst 30 juni 2010 - 06:07

Vosse heeft ons hier via een geschiedenis les de stuipen op het lijf gejaagd :louche: :louche: :louche:

dus ga ik mooi verder tappen van de kraan en op kamer temp ;) ;) ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 30 juni 2010 - 07:16

Hier krijgen ze lekker fris water dat ik vaker ververs, zo wat elke keer als ik er voorbij loop :)
Ijsblokjes ga ik er nooit indoen, lijkt me niet gezond en dat van die hartaanval kan inderdaad kloppen, maar je kan net zo goed doodvallen van TE veel water te drinken, daarvoor hoeft het nog niet te koud te zijn.

Btw Vosse: Ik drink nu koffie om wakker te worden en naast mij staan 2 koude bekertjes water :p

Bewerkt door Spanishke, 30 juni 2010 - 07:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: