Spring naar inhoud

- - - - -

Lekkende airco

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 juni 2010 - 20:21

Het moet mij terug overkomen.  Er gebeurt altijd wel iets als mijn man in het buitenland zit.
Ik zet de airco in de slaapkamer rond 17u aan, omdat het in mijn zoontje zijn kamer 26°C is.  Rond 19.30u stop ik hem ik bed, ga naar onze slaapkamer om airco uit te schakelen ... en het water komt me tegemoet.
O neen, lekkende airco.  We hebben er zo eentje met een binnen- en buitenunit.  Nooit geen problemen met gehad, tot nu dus.
Er ligt laminaat in de slaapkamer, dus je kan het je al voorstellen.  Alles beginnen opdweilen, maar ja ook onder de kleerkast.  Kan het wel errond opdweilen, maar zit ook water onder.  Ook al is de kleerkast leeg, ik kan ze niet alleen verzetten.  En dan ook water onder ons waterbed.  Hoe dan ook, dat krijg ik er zeker niet vanonder.  Daarvoor moet die firma komen om het water uit het bed te halen en af te breken, wil ik het water ervanonder krijgen.
Pff, nou ja, we zullen er maar het beste van maken zeker.  Na regen komt zonneschijn.  't Is goed weer buiten, dus terug het raam open en de slaapkamer lekker warm laten worden ... :oops:

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#2 Geplaatst 28 juni 2010 - 20:23

:hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:21

Zit er geen afvoer aan de airco dan ? Want aan onze airco zit een buisje naar beneden en het is dus normaal dat wanneer de airco opstaat er water lekt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 juni 2010 - 14:00

Neen, er zit een afvoer naar buiten, maar klaarblijkelijk is er een buisje in de airco stuk.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 29 juni 2010 - 14:36

Dat hebben wij hier met onze airco's altijd gehad... en daarom heb ik ze er uit laten halen bij de verbouwing. Heel het behangpapier omzeep, op de computer gelekt en weet ik veel wat allemaal. Was het een beetje beu. Ze zijn dat verschillende keren komen herstellen maar het kwam altijd terug.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:07

Het is de eerste keer dat we er problemen met hebben.
Verzekering moet nu komen voor de laminaat, waterbed en kleerkast ...

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#7 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:08

Zit er geen afvoer buisje naar buiten aan? Bij mijn zus is dat zo en decondensatie wordt naar daar afgevoerd. :)
Hopelijk is hij snel gemaakt want met dit warme weer is het moeilijk slapen 's nachts.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:24

Ja, er zit een buisje naar buiten, maar er is binnenin de airco ook een buisje kapot.
We moeten het nu effe zo laten tot de verzekering komt.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:25

Dat wordt puffen deze avond. :hug:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:29

Amai nog niet.
Zal voor mijn zoontje ook een aanpassing zijn.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#11 Geplaatst 29 juni 2010 - 16:58

:hug: :hug: :hug:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 29 juni 2010 - 18:17

Oei, dat is minder plezant.
Moest dat hier voorvallen zou het een drama zijn, onze buisjes zijn nl allemaal in de muren gewerkt.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 29 juni 2010 - 20:04

Wel, hoe ze hier precies zitten, daar heb ik helemaal geen idee van.
Gelukkig komt mijn man volgende nacht terug uit Spanje om eventjes de boel na te kijken en natuurlijk ook voor ons zoontje en mij.  Maandag vertrekt hij terug.  
Heb daarstraks nog tel gekregen van verzekeraar dat we de airco direct mogen laten maken en niet moeten wachten op expert om probleem vast te stellen.  Dus morgenochtend ga ik iemand opbellen, hopelijk kunnen ze snel langskomen.  Anders moet mijn man eventjes donderdag kijken of hij het kan verhelpen.