Spring naar inhoud

- - - - -

Pestpoes!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#1 Geplaatst 29 juni 2010 - 00:09

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven om dit probleem van de baan te vegen, want ik wil graag mijn twee poesjes terug gelukkig zien!

Ik had Milo al twee jaar als enige poes toen ik een jaar geleden Feline uit het asiel ben gaan halen.

Nu heeft Milo het er blijkbaar moeilijk mee dat hij plots plaats en aandacht moet delen met Feline. Nochtans krijgen ze zeker evenveel aandacht, Milo zelfs meer omdat hij gewoon meer aandacht vraagt.

Nu uit dit zich in Milo die Feline een hele dag door zit op te jagen. Feline kan niet dichter bij mij komen of ze wordt weggejaagd, ze kan zich ook niet ergens rustig ver weg gaan leggen of hij jaagt haar weg, ze heeft gewoon geen seconde rust.

Feline verdedigt zich best, maar dan onstaat er een heus gevecht waar ze dan uiteindelijk het onderspit delft.

En je zou denken dat ze elkaar gewoon niet kunnen uitstaan, maar ze delen zonder problemen dezelfde kattenbak, eten samen uit één schoteltje, als ik thuiskom liggen ze soms samen in de zetel, ...

Wat kan ik doen zodat Feline eens langer dan 1 minuut op één dezelfde plaats kan liggen, zonder dat ik Milo uit de kamer moet sluiten?

Dit is al een jaar aan de gang, dus het ziet er ook niet naar uit dat het vanzelf nog zal beteren!

Bewerkt door Milo&Feline, 29 juni 2010 - 00:10.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2010 - 11:47

Ik zit me af te vragen of het niet komt omdat je de ene meer aandacht schenkt dan de andere, daar ze soms samen in de zetel liggen als je thuiskomt.

Ik heb er geen ervaring mee, dus is gewoon een idee.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:35

ik heb hier ook zo'n grote pestkop, Mollie, en het gaat niet over! gelukkig zijn er hier meerdere katten, zodat ze niet constant 1 viseert. in het begin was het enkel Filou, zij heeft nu al geleerd om beetje van zich af te bijten, maar twas int begin niet te doen! ze durfde niet vanonder het bed te komen, plaste en poepte daar ook... met haar haar schuilplaatsjes deels af te nemen (vb het bed) moest ze zich wel meer 'verdedigen'. ook merk ik wel dat ze het minder doet, als ze met een ander kan spelen, dus soms wil ze gewoon spelen, zit ze ze achterna, maar sommigen apprecieren dat niet dat ze hen zo doet schrikken! dus gelukkig heeft ze hier vriendjes die wel met haar spelen, zodat ze zo haar energie kwijt kan!

hopelijk betert het, maar kzou eerlijk gezegd echt niet weten wat je er zou kunnen aan doen...
Geplaatste afbeelding

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#4 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:57

Eigenlijk uit het verschil in aandacht zich vooral in het feit dat Milo dikwijls wordt opgepakt, terwijl Feline dit helemaal niet graag heeft. Want voor de rest babbel ik evenveel tegen haar, geef ik evenveel kusjes, enz...

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#5 Geplaatst 29 juni 2010 - 14:01

Misschien komt het omdat Milo gewoon veel te veel energie heeft. Feline ligt de hele dag (als Milo haar niet wegjaagt tenminste) ergens rustig te knorren terwijl Milo de hele tijd bezig is of komt vragen om te spelen. Ik speel heel vaak met Milo, maar ik heb natuurlijk ook wel mijn werk.
Zijn er tips om Milo wat stoom te laten afblazen, of hoe ik hem zoveel mogelijk kan entertainen?
Milo is een binnenhuiskat, en er is helaas geen mogelijkheid om hem af en toe buiten te laten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:31

Heb je al eens geprobeerd om feliway in het stopcontact te steken, dit scheidt natuurlijke feromonen af waardoor de stress verminderd, je kan het bij de apotheek halen. Ook zou ik eens proberen om rescue druppels in hun drinkwater te doen.
Mij lijkt het eerder dat Milo graag wil spelen, maar dat Feline niet echt een speelvogel is, waardoor Milo zijn gedrag op pesten lijkt maar eigenlijk spelen is. Ze komen dan wel weer overeen als Milo een rustpauze heeft.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2010 - 14:11

Ik denk dat Milo gewoon veel energie heeft, wil spelen, Feline wil niet of schrikt en dan gaat Milo haar maar achterna zitten. Misschien is het een idee om een kitten erbij te nemen waar Milo mee kan spelen? Ik weet het niet hoor ik ben maar hardop aan het denken :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 01 juli 2010 - 15:34

Ik heb hier ook een pestkop zitten, ik heb ze eens goed in het oog gehouden en volgens mij is het zoals Peggy zegt de ene wilt spelen en de andere niet en dan wordt die boos, bij mij is het ook maar af en toe, gelukkig.
Probeer eens heel veel te spelen met het pestkopje zodanig dat die wat moe wordt en minder wilt spelen met een ander.
Zo doe ik dat ook en het geeft wel resultaat, veel succes!

Bewerkt door Solotje, 01 juli 2010 - 15:35.