Spring naar inhoud

- - - - -

iemand op de hoogte van de huurwet?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 29 juni 2010 - 03:36

even kort proberen wat al onze problemen en vragen zijn.

Wij hebben een huurcontract van 1 jaar dat in ging op 1/10/2009.
De verhuurder heeft vorige week de huur opgezecht dat in gaat op 1/10/2010.

Voor ons geen probleem hebben al een nieuw huis gevonden dat we vanaf 1/08/2010 al kunnen bewonen.

Moeten wij hier blijven betalen tot 1/10 dan?

Hebben hier al vanalles meegemaakt met hen.
Konden het pand pas betreden op 07/10/2009 omdat de verhuurder haar gerief hier nog binnen stond en ze niet wilde verhuizen door de week.
Zijn wel allemaal gepensioneerd maar waren dus al een week kwijt.
Haar gerief heeft toen zelfs nog meer dan een maand hier in de veranda gestaan zodat we die niet konden gebruiken.
Heb dan uiteindelijk alles in de garage gegooid omdat ik het beu was en het laatste hebben ze vorige week pas komen halen.
Zolder hebben we nooit kunnen gebruiken tot vorige week omdat die dus vol rommel zat van haar.
Bij regenweer staat de veranda altijd onder water, de ketel is stuk en al vaak gemeld ook.
Kunnen de verhuurder niet bereiken omdat op het contract haar adres nog hier staat en we geen nieuw adres ofzo te pakken krijgen om zoiets officieel te melden.
Haar dochter heeft nog een sleutel van de deur en heeft die ook al gebruikt om binnen te komen toen we weg waren. Zijn bewijzen van.
Ook valt die ons om de haverklap lastig voor vanalles en nog wat maar als we iets doorgeven dat stuk is of moet nagekeken worden doet ze of ze het in keulen hoort donderen.
Kan zo nog uren doorgaan pfff

Ook hebben we het vermoeden dat de handtekening op het huurcontract en de opzegbrief niet van dezelfde persoon komen. Opzegbrief is volgens ons door die dochter getekend en niet door de verhuurder.
Hebben met die dochter paar keer deze week telefonisch contact opgenomen om eens te praten omdat we al vroeger weg willen maar ze komt telkens niet opdagen op de afspraak.
Ze is een enorme geldwolf en vermoeden dus ook dat ze onze waarborg niet vrijwillig gaat willen vrijgeven.

Iemand ideeen om hier met zo min mogelijk verlies of kosten toch te kunnen vertrekken volgende maand?

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#2 Geplaatst 29 juni 2010 - 10:23

Hallo Intu,
Omdat bij contractbreuk onder 1 jaar hebben zowel huurder als verhuurder verplichtingen! Omdat zij al de huur heeft opgezegd voor datum moet ze normaal ook geldige reden geven! normaal is het 3 maand voor einde contract. Zo te zien is dat hier vroeger van haar uit!! Dan moet er een reden gegeven worden!! andersom is het zo dat als jij had opgezegd je sowieso 3 maanden nog moet betalen vanaf datum van je opzeg, de volgende maanden.
Zij is dus al niet reglementair bezig! Zeker omdat je ook je twijfels hebt over echtheid van handschrift,...
Van die klachten moet je bewijzen kunnen voorleggen anders weinig verhaal .
Maar raad je te stelligste aan om je aan te sluiten bij de huurdersbond! Die zaten vroeger in Genk en zijn nu verhuisd naar Hasselt. Die nemen dadelijk initiatief en helpen je ook met alles, weten wat juridisch mag en kan en zij handelen desnoods ook in jou plaats! Krijgt daar ook alle info.
Zij kunnen je ook perfect zeggen of je in dezae situatie nog moet betalen als je volgende maand er al uit zou gaan,( ik denk het niet) maar je kan het beter aan hun vragen.
Veel succes in ieder geval!
Groetjes

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 29 juni 2010 - 11:08

Ik sluit me hierbij aan.

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#4 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:50

:thumb: