Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten (Alfie) is een hijger! -> DA vandaag!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:05

Alfie is nu 13,5 week en 1,5 week bij mij. Het gaat echt supergoed. Hij is blij, actief en doet zijn behoeftes prima en eet ook heel goed.

Hij lijkt mij qua gezondheid dus echt prima in orde. 1,5 week geleden bij de DA was dit ook bevestigd.

Er is slechts 1 ding dat hij doet en ik me een beetje afvraag of het kwaad kan:

Hij hijgt nu en dan.

Het is begonnen met het superwarme weer.

Het is ook heel warm binnen en hij is zo ontzettend actief (als een kitten :) ) dat hij geen moment de koelte opzoekt, maar ontzettend wild speelt en heen en weer rent en de hoge krabmeubel keihard naar het topje klimt, weer terug, koprollen op het trapje, de trappen in huis op en af etc.

En ja, dan soms zit hij 1 seconde stil en dan gaat dat tongetje uit zijn bek en lijkt het net een hondje.

Hij drinkt wel hoor en vandaag komt de Lucky Kitten binnen (yay), dus uitdrogen maak ik me niet snel zorgen om..

Ik vroeg me gewoon af of dit een gewoon voorkomend fenomeen is met dit weer?
Ik wil hem niet zomaar naar de DA sleuren en stress geven (in een warme auto, nog erger!) als het bij voorbaat al best wel normaal lijkt te zijn.

Mijn Eve (9 jaar), heeft er geen last van, maar die is ook zo snugger om lekker in de schaduw of koelte te gaan slapen.

Bewerkt door eve, 10 augustus 2010 - 12:15.

Geplaatste afbeelding

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#2 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:15

ik zou me niet te ongerust maken :) ik denk dat hij zweet en dat hij daarmee hijgt ;)

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#3 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:16

:geluk: :geluk:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:17

Ik denk ook niet dat je je ongerust moet maken, het is nu ook heel warm he en dan al dat rond rennen. ;)

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 juni 2010 - 12:47

Thanks, dat stelt me wel gerust! :flower:
Geplaatste afbeelding

Guest_Shaq_*
Guest_Shaq_*

#6 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:25

mijn kitten doet dit ook.. het is ook begonnen met het warme weer. vandaag is het wat koeler en hij doet het niet meer.. dus ik denk dat het weer er iets mee te maken heeft.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 juni 2010 - 13:40

Als Chopin in actie geschoten is en een tijdje speelt hijgt hij soms ook wel wat, gek zicht, maar niets om je zorgen over te maken (denk ik)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:17

Ja katten kunnen dus ook hijgen. Ik ging met Anaïs overlaatst naar de DA en het was ENORM warm in de auto. En ze zat daar te hiiiijgen! inclusief lawaai. Ik vond het best wel grappig maar heb toch wel onmiddellijk gevraagd aan de DA of katten ook kunnen hijgen, en jawel, als ze het héél warm hebben. Je hoeft je geen zorgen te maken :)

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#9 Geplaatst 29 juni 2010 - 15:29

Geen zorgen om maken..misschien kan je hem af en toe wat tot rust manen door ff te aaien ofzo..
En als hij ook goed drinkt is er niks aan de hand :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 29 juni 2010 - 19:12

Kathleen zei:

Als Chopin in actie geschoten is en een tijdje speelt hijgt hij soms ook wel wat, gek zicht, maar niets om je zorgen over te maken (denk ik)

Echt? Dat heeft hij hier nooit gedaan... hoop dat dat aan de temperaturen ligt. Bij ons is het nooit echt heel warm en ons terras ligt oostgericht geloof ik, dus nooit echt blakende zon op ons terras.
Anderzijds, bij ons had hij ook niet zo'n hyperenthousiaste mops om achteraan te krossen 8)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:21

Als het na een inspanning is met dit warme weer zou ik me ook geen zorgen maken dat hij ligt te hijgen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:22

:geluk: :geluk: :geluk:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:46

Ons kitten Sushi doet dit ook als ze te hevig aan het spelen is. En het is hier warm binnen (gemakkelijk 25°C en meer) dus dat speelt zeker ook mee.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 30 juni 2010 - 16:03

Smitten Kitten zei:

Echt? Dat heeft hij hier nooit gedaan... hoop dat dat aan de temperaturen ligt. Bij ons is het nooit echt heel warm en ons terras ligt oostgericht geloof ik, dus nooit echt blakende zon op ons terras.
Anderzijds, bij ons had hij ook niet zo'n hyperenthousiaste mops om achteraan te krossen 8)
vooral dat, die gunnen elkaar geen moment rust :ha (soms zijn ze  wel uitgeteld en dan liggen ze met 3 achter elkaar op de grond)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 augustus 2010 - 12:14

Klein update-je: Alfie hijgt nog steeds.
Wel veel minder, maar toch ook op momenten dat hij het niet zou moeten doen ('s ochtends, als hij nog niet wild geweest is en het nog niet warm in huis is). Hij doet het niet constant, dus misschien is het niets, maar ik heb in overleg met de assistente toch even een afspraak voor 17.15 gemaakt voor een APK keuring ;) (oei dat is een Nederlandse term volgens mij hehe)
Ze gaan even naar alles kijken, maar vooral toch ook even de longetjes e.d. om te kijken of en waarom hij benauwd zou worden.

Ik heb het gevoel dat het wel ok is, maar toch better safe then sorry hoor!

Bewerkt door eve, 10 augustus 2010 - 12:16.

Geplaatste afbeelding