Spring naar inhoud

- - - - -

Polletje over koopgedrag kittenkopers...

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp

Poll: Als ik als liefhebber een raskitten koop vind ik (47 leden hebben gestemd)

Als ik als liefhebber een raskitten koop vind ik

1. Gestemd het belangrijk dat ouders op erfelijke ziekten getest zijn. Indien nodig jaarlijks of voor elk nest. (43 stemmen [91.49%])

Percentage van stemmen: 91.49%

2. testen onbelangrijk. Als de fokker beweert dat testen niet nodig is, dan zal het wel zo zijn zeker?! (1 stemmen [2.13%])

Percentage van stemmen: 2.13%

3. het belangrijk een kitten uit "geteste lijnen" te kopen. Ouders moet men dan niet testen. (1 stemmen [2.13%])

Percentage van stemmen: 2.13%

4. het belangrijk dat de kater getest is, poes haar testen zijn niet belangrijk (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

5. het ok als ouders eenmalig getest zijn op erfelijke ziektes, ipv jaarlijks/voor elk nest (2 stemmen [4.26%])

Percentage van stemmen: 4.26%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#16 Geplaatst 05 juli 2010 - 01:42

Alhoewel testen natuurlijk niet alles kan uitsluiten, zou ik voor een raskat zeker een poezen nemen uit een combo die jaarlijks getest wordt (voor alles waarbij het nuttig om jaarlijks te testen - dat spreekt vanzelf).

Bij een htk is het een pietsie anders omdat gewoon de typische problemen daar wat anders zijn hé. Ik zou bv. wel graag van te voren iets horen over niesziekte als ik een katje uit een asiel zou halen.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 juli 2010 - 00:34

Heb voor 't eerste gestemd, ben zo'n leek qua raskatten, dat ik de zin niet meer weet :oops: :catnoknow
Maar na aandachtig lezen toch daarvoor gegaan.  Je koopt dan een raskat, die kosten zoveel geld, dus zou ik toch wel alle zekerheid (zover dat mogelijk is, heb eens een topic van Midas gelezen hier, de titel ontsnapt me even...) willen hebben. En aangezien een jaar toch lang duurt en katers en poezen elke keer toch iets voor kunnen hebben (die leven ni in een gouden kooi op sterk water he, die leven -gelukkig maar) lijkt jaarlijks me soms toch wat weinig
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy