Spring naar inhoud

- - - - -

Chronische niesziekte en steriliseren

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 29 juni 2010 - 21:56

Ons meisje willen we graag laten steriliseren. Ze kan normaal gezien niet weg uit de tuin, maar je weet maar nooit.
Het probleem is dat ze chronische niesziekte heeft. Ze heeft een chronisch ontstoken oogje en niest nogal wat, af en toe verergert het en moet ze een antibioticaspuitje krijgen.
Bijkomend probleem is dat ze heel erg schuw en wild is. Dus naverzorging of pilletjes geven wordt erg moeilijk.
Wat denken jullie, zou dit kwaad kunnen, dat ze een verminderde weerstand heeft, bij sterilisatie?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2010 - 21:56

Oei, ik denk dat je zoiets beter aan de DA vraagt.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 29 juni 2010 - 22:05

Denk dat je er wel goed aan doet haar te laten steriliseren. Telkens krols worden zorgt ook voor stress en verminderde weerstand. Kan wel zijn dat ze door de sterilisatie even een terugval zal hebben en weer flink zal snotteren, maar dat moet je dan maar goed opvolgen en eventueel met L-lysine, echinacea etc opvangen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:17

Angel is ook zonder problemen gesteriliseerd hoor met haar chronische niesziekte. Ik zou zoals Smitten kitten zegt voor de sterilisatie haar weerstand wat opbouwen met L-lysine e.d. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:33

Ik zal es wat meer info opzoeken over dat product, thanks! :)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:39

Het zijn dus druppeltjes of het is poeder. Hm, hoe zouden we dit kunnen toedienen? Ze pakken lukt nauwelijks, laat staan iets in haar mondje doen, dan bijt ze. Ze apart zetten om haar iets te laten opeten lukt ook nauwelijks.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 30 juni 2010 - 13:20

Het is poeder, en ik doe het hier gewoon onder het natvoer. Het kan geen kwaad als de andere poezen er ook van eten hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:05

Dan zal ik het gewoon in het natvoer doen, krijgen ze allemaal een weerstandboost :)

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#9 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:28

Ik meng het poeder ook onder het natvoer, 1 keer per dag.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 juli 2010 - 23:12

Vandaag is ze gesteriliseerd geweest. We wilden niet meer wachten omdat ze weer krols rondliep en de dierenarts de niesziekte geen probleem vond.
Alles is goed verlopen, de operatiewonde is intradermaal genaaid geweest, speciaal gevraagd, omdat we ze niet kunnen verzorgen mocht ze aan haar draadjes prutsen.
We zien ze al enkele uren niet, zit waarschijnlijk in de tuin van de buurman. Maar ze zal uiteindelijk wel terug binnen durven zeker? :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:21

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding