Spring naar inhoud

- - - - -

Klaagende buren..

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 30 juni 2010 - 02:37

Ik heb het idee dat de mensen tegenwoorden echt niks meer van elkaar kunnen hebben..

Zoals buren dus, wat kunnen die klagen zeg, en waarom , om niks :trance: :trance:

Ik geef een voorbeeld:

Mijn buren naast mij die hebben soms de hond van haar moeder op bezoek omdat papa op sterven lag moesten ze op de hond passen.

De hond kan niet alleen zijn , dus als mij buurvrouw boodschappen gaat doen, of op bezoek bij haar zieke vader, dan jankt de hond idd. Ik hoor dat wel, maar ach heb er geen last van , muziekje aan en je hoort het niet, maar de buren van hun aan de andere kant hebben dus geklaagt bij de gemeente hoe triest zeg om een keer per week een een hond te horen janken..

Dan een buurvrouw in de straat heeft een boom in de tuin , en ja hoor daar ook weer buren die klagen dat de boom hun zon tegen hou.
Nu hun tuin is groot genoeg dat ze zon genoeg hebben hoor..

Nog een, Lekker weer dus bbq gaat aan bij de buren van ons, en ja hoor de andere buren klagen dat de stank en rook in hun slaapkamer binnen komt grrrrrr..

Hoe triest is het tegenwoordig ,hebben mensen niets anders te doen of zo..

Hebben jullie daar nu ook last van??
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 30 juni 2010 - 06:44

Persoonlijk heb ik er geen last van,maar ik merk het wel,dat mensen onverdraagzamer worden.Gewoon een vriendelijk woord is er soms al teveel aan.Zelf klaag ik nooit,er moet al serieus wat gebeuren voor ik zou klagen,en zeker al bij de gemeente :trance: Alsof die mensen niets beter te doen hebben...

my_Minoes
my_Minoes
  • 640 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 juni 2010 - 07:10

Wat vervelend! :evil:
Wij wonen gelukkig in een woonwijk met vriendelijke mensen die nooit klagen :)
Zelf wonen we dichtbij de scouts maar als zij eens een feestje geven klagen wij ook niet :)

Bewerkt door my_Minoes, 30 juni 2010 - 07:10.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2010 - 07:34

respect en verdraagzaamheid is ver te zoeken bij de mens

hier langst beide kanten honden , deze blaffen en janken ook,
mij stoort het niet ,
De enige keer dat ik den buur die een beetje alles regelt hier in t steegje verwittig is als de ene oude buurvrouw te lang weg is met de gedachte dat er niets is gebeurd met haar noch de hond omdat zij de laatste tijd veel in t ziekenhuis ligt en iets aan haar hart heeft

maar het stoort me niet ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 30 juni 2010 - 08:20

Hier valt dat goed mee eigenlijk... Af en toe eens wat gezaag maar meestal op te lossen met een babbel. Politie of de gemeente bellen doen ze hier niet zo snel ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 30 juni 2010 - 08:33

Hier zijn ook geen problemen. Hoewel ik mij 's nachts wel kan ergeren als er een auto van een vriend of vriendin van de overburen staat te draaien. Maar dat is echt niet de moeite om mij druk over te maken.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#7 Geplaatst 30 juni 2010 - 08:38

Hier geen klagende buren (zover ik weet)
Ik vind het wel soms irritant dat een van de buren
zijn 4 honden de hele dag door zitten te blaffen
En dat ze soms echt hard roepen op die honden.
Maar die honden zitten dan ook gewoon de hele dag in de tuin.
Dan zou ik ook beginnen te blaffen :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2010 - 08:56

Jeezes, dat mensen zo onverdraagzaam kunnen zijn :trance:
Tot nu toe hier geen problemen met de buren. Woon in een blok met de verhuurder en dan nog naast ons een vrouw. De verhuurder heeft beneden een bloemenwinkel en boven woont zij. Eigenlijk valt dat allemaal best mee
Over een week verhuizen we, ik ben benieuwd hoe die buren zijn. Want eigenlijk is dat toch wel vrij belangrijk. Wij willen bv een carport zetten, dat moet je dan aan de buren vragen, heb je daar ruzie mee dan gaan die alles doen om dat tegen te houden en je het leven zuur te maken... Pfff zou zo echt niet kunnen leven!

Edit, vorig jaar in Leuven was het wel iets anders. Zaten wij op een studio in de Muntstraat. Oh mannelief. Die buurvrouw, ja... Die kon er wat van met haar vriendje hoor. En dat om 4uur 's nachts. En dat was praktisch naast ons hoofd eigenlijk met een dunne wand er gewoon tussen. Dan heb ik gewoon geboenkt op de muur, ik was het kotsbeu voor de zoveelste keer! Dan ook een keer 's nachts plots super luide muziek. ik heb gewoon mijn kamerjas aangedaan en gaan aankloppen en gevraagd of wij alsjeblieft mochten slapen. Daar hebben ze dan gelukkig geen probleem van gemaakt. Ook duurde het lang eer ik in slaap lag, logisch, in de muntstraat... lawaaai. En dan dat nachtlawaai! Waren ze daar aant werken, vonden die zatten er niks leukers op dan aan die tralies te staan schudden. Ja ikke wakker. Ook een nacht dat het heel warm was geweest en rond drie uur lag ik eindelijk in slaap, word ik wakker om half 6 van muziek, van het café een beetje verder weg op de hoek! ik geraakte echt niet in slaap. Rap jeans aan, pul aan, en ik naar dat café he. Daar zat amper volk! (moet die muziek dan echt zo luid staan?!!!) En ben gaan vragen of ik alsjeblieft nog een beetje zou mogen slapen...? En dan is de muziek ook stiller gegaan. Leuven is gewoon niet meer leuk als je er woont vind ik. Dorien, de zus van Steven, zit op studie in de Tiensestraat aan de Fiere Magriet. OP een nacht werd ze wakker van glas dat kapot ging. Ja ja, zatte mensen twee bierflesjes door hun raam gegooid! (eerste verdieping) Tof hé, ze zijn erachter gelopen en hebben hen kunnen vatten en zijn ermee naar de politie gegaan...
Nu ja, dat is nog wat anders dan buren hé, maar gewoon, soms vraag ik me af, waar het is respect tegenover je medemens???

Bewerkt door Frances, 30 juni 2010 - 09:01.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#9 Geplaatst 30 juni 2010 - 09:07

dit komt mij zo bekend voor....wij hebben ook zo'n vervelende buurman die overal over loopt te klagen.
hij woont gelukkig niet naast me! er zit nog een huis tussen en die mogen echt niks van hem...geen muziekje draaien,hun dochtertje huilde s'nachts veel (bang) en toen hadden ze gezegd dat ze de kinderbescherming wilde bellen! ik woon er dus naast en heb dat kindje nog nooit gehoord s'nachts.
mijn hondje blaft ook weleens als de postbode komt of als er word aangebeld en dan plakt hij een briefje op de deur in plaats dat hij even aanbeld :ha
ik word er soms zo moe van,maar mijn buurtjes en ik lachen er maar om..hij heeft zeker niets anders te doen :goofy:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 juni 2010 - 09:40

Persoonlijk hebben we er gelukkig geen last van dat buren klagen hoewel onze hond soms ook echte blaf-serenades heeft. Maar onze buren hebben dan weer vaker luidruchtige bezoekers dus ja, dat compenseerd zeker :lachen: . Echter hier verder in de strat zijn er wel mensen die last hebben met hun buren, het gat zelfs zo ver dat deze mensen niet meer in hun eigen voortuin durven komen O:) .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:11

Ik klaag ook niet gauw, maar soms gaat het mij gewoon te ver en erger ik mij héél erg.

Zoals de hond van de buren die zit te blaffen omdat ze geen aandacht krijgt of te weinig beweging. Nu moet je weten dat hun living + open keuken niet veel groter is dan de onze (wel zonder verhoog, dus dat scheelt). Dus die is misschien 7m lang schat ik en 5m breed. Ook hebben ze een grote tuin, maar die is niet afgemaakt. En de hond zelf dat is een Newfoundlander. Dat zijn honden die nu eenmaal hun energie kwijt moeten kunnen! Ik begrijp niet hoe ze het in hun hoofd hebben gehaald om zo'n groot dier in huis te halen als ze er geen plaats voor hebben. En ook kan ze haar energie niet kwijt. Er worden geen deftige wandelingen mee gedaan, ze kan niets doen van sport, niet lopen,... Ik heb soms zo'n medelijden met dit meisje. Ik heb ook zoiets van 'haal dan zo'n grote hond niet in huis'.

Een ander voorbeeld. Enkele huizen verder woont een man met een cabrio. Hij heeft er het handje van om nét op die momenten dat je rustig thuis bent, of op een zondag,... de muziek van zijn auto eens goed open te draaien. Gewoon in de wijk! Ten eerste vind ik dat geen opvoeding, hij heeft een dochtertje, wat leert hij dat meisje nu eigenlijk? Ten tweede verpest hij zo de oren van dat kind want als zij met hem mee mag rijden staat de muziek ook steeds zo luid. Ik vind dat dus niet kunnen, maar wat kan ik eraan doen?

En zo zijn er nog wel van die dingen. Ik zeg het, ik klaag niet gauw, maar sommige mensen lokken het gewoon uit. Om een blaffende hond ofzo klaag ik niet tenzij de hond van de buren omdat ik weet in wat voor omstandigheden dat dier zit. Ook feestjes mogen ze van mij houden, bbq's, al wat je wilt. Zolang ze maar een beetje rekening houden met een ander.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#12 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:17

wijzelf niet, maar onze buren zijn uiterst onverdraagzaam :evil:
En voor wat? Ook onbenulligheden.

Maar ze zullen wrs. niks anders te doen hebben zeker? O:)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:21

Jeetje zeg..

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:31

Hier ook leuke buren, ik had een hele mooie spar in mijn voortuin staan maar blijkbaar vond iemand het nodig om daar zoutoplossingen aan te strooien zodat ik de boom uiteindelijk heb moeten laten wegdoen (400 EUR) :o

Bijgevoegde thumbnails

• spar 004.jpg
  • IMG_0321.JPG
  • zondag bert 031.jpg

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:35

How, dat meen je niet?! Allee seg, wie doet dat nu?!!!