Spring naar inhoud


- - - - -

Klaagende buren..


  • Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:38

Frances zei:

How, dat meen je niet?! Allee seg, wie doet dat nu?!!!

Ja, moet je gek voor zijn niet, ik heb een zwaar vermoeden en ben naar de politie gestapt met de foto's, ze zijn dan bij de buren langsgeweest maar zonder resultaat, ik heb het niet gezien hé.  
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
    • Locatie: Sint-Joris-Winge
  • 4 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:44

Roosje zei:

Ja, moet je gek voor zijn niet, ik heb een zwaar vermoeden en ben naar de politie gestapt met de foto's, ze zijn dan bij de buren langsgeweest maar zonder resultaat, ik heb het niet gezien hé.  

Jeezes, ik snap zo'n mensen niet. Echt niet. Ik heb net een boek gelezen: Jaloezie van Luc Deflo. En dat gaat ook over burenruzies (een beetje toch), en toen ik dat las dacht ik echt van zo'n mensen bestaan er toch echt niet hé?! Maar jawel hoor.. Allee komaan. Is het niet voor iedereen leuker gewoon neutraal te zijn? Ik zeg niet dat je beste vriendjes moet zijn met je buren, maar een normale verstandhouding...? Heb je die mensen dan ooit iets misdaan? of eens een (onbenullige) ruzie gehad ofzo?

Bewerkt door Frances, 30 juni 2010 - 10:44.


Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
    • Locatie: Aalst
  • 2 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:44

Pff ja wij hebben er ook last van dat andere klagen, maar zelf klagen wij niet (meer). Vroeger hadden we wel terecht te klagen over onze buur die zijn dieren helemaal niet verzorgde en nog eens half doodsloeg ook als ze teveel jankten. Daar hebben we wel 2 keer de politie voor gebeld omdat zijn honden om 1 uur 's nachts nog aan het huilen waren omdat ze niet binnen mochten en het ijskoud was buiten. Daar naast waren zijn ganzen en heel zijn andere beestenboel ook nog eens lawaai aan het maken en bibie stond met de vroege (opstaan om 4:45) dat was wel iets teveel van het goeie :censored:

Nu wordt er nog geklaagd over Polen die het nogal laat durven maken zowel in de week als in het weekend. Zelf hebben wij daar niet veel last van ondervonden, maar onze onderste buren hebben wel al eens een briefje aan hun deur gehangen omdat ze na 1u30 nog altijd aan het feestvieren waren. Ze wouden dit gewoon op een subtiele manier oplossen zonder politie enz, de volgende morgen komt haar man (van die Polen dan) vragen aan die mensen onderaan op een zeer brute manier van "you have problem???!!" Tja dat kan natuurlijk uitdraaien op ambras na verloop van tijd....

Nu moet ik wel zeggen dat die mensen onder ons enorm tolerant zijn en als zij er last van ondervinden zal dat wel inderdaad zo zijn, misschien dat ze het gewoon meer horen dan wij omdat ze schuins onder die Polen wonen.

Ook vinden die Polen het doodnormaal om onze achterweide in beslag te nemen waar de garages gelegen zijn. Wij maken er geen probleem van dat zij altijd gebruik maken van die ene plaats waar hun tent staat en een bbq en waar ze dus geregeld barbecuen, maar omgekeerd zouden we het helemaal niet moeten proberen, dat weet ik zo.

Zelf proberen we ook na 22:00 niet meer te stofzuigen enz, wij houden echt zoveel mogelijk rekening met onze buren, maar er zijn nu eenmaal buren die echt niets kunnen verdragen. Het ergste vind ik dan die dat wel alles doen waar ze zelf niet tegen kunnen

Bewerkt door Spanishke, 30 juni 2010 - 10:45.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*
OFFLINE

#19 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:48

Goh dan is het hier toch wel erg goed hoor... Er zijn natuurlijk wel eens een paar kleine irritaties, maar zelden heel erg. We nemen hier ook met plezier pakjes voor elkaar aan, verzorgen de kat van een ander als die op vakantie zijn, enz enz. Allemaal geen probleem. En dan wonen wij gewoon in't stad, waar buren zogezegd elkaar niet kennen. Nuja, Zurenborg is ook wel een dorp in een stad dus daarmee ;)

De enige irritatie die ik nu heb is eigenlijk dat mijn buren hun gevel (die we dus delen) hebben laten bepleisteren zodat ze geen last van vocht meer zouden hebben. Alleen heeft die firma dat heel slecht gedaan en kijk ik dus nu neer op een bouwvallig grijze muur. Leuk. Ik had gevraagd of ze daar niet gewoon een finish over laten konden zetten, dan zou ik het zelf wel schilderen. Dat is al 2 jaar geleden en dat hebben ze nog niet gedaan. Maarja... da's ambetant en lelijk maar niets levensbedreigend he.

De kinderen zijn wel vaak ambetant, maar eigenlijk niet ambetanter dan kinderen gewoonlijk zijn :ha En ik denk dan altijd: als ik er later ooit heb, dan zullen zij ook tegen huilende baby's en tierende peuters moeten kunnen. Zo gaat dat nu eenmaal ;)


Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#20 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:57

De chiro van hier in de buurt vertrekt binnenkort ook op bivak en ze hebben op voorhand al een brief gekregen dat als ze teveel lawaai hebben ze 1 waarschuwing krijgen en er daarna uitgezet worden. Echt tof, zo kunnen die kinderen zich nogal uitleven op zo een kamp :gek:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:03

Frances zei:

Jeezes, ik snap zo'n mensen niet. Echt niet. Ik heb net een boek gelezen: Jaloezie van Luc Deflo. En dat gaat ook over burenruzies (een beetje toch), en toen ik dat las dacht ik echt van zo'n mensen bestaan er toch echt niet hé?! Maar jawel hoor.. Allee komaan. Is het niet voor iedereen leuker gewoon neutraal te zijn? Ik zeg niet dat je beste vriendjes moet zijn met je buren, maar een normale verstandhouding...? Heb je die mensen dan ooit iets misdaan? of eens een (onbenullige) ruzie gehad ofzo?

Neen, helemaal niet, altijd vriendelijk met mekaar, als het de persoon is waarvan ik denk dat die het gedaan heeft, die had me eens gezegd, dat ik die boom moest wegdoen ("anders zou ik last krijgen") want naast mijn huis is een parking en daar zet die persoon soms de wagen en 's winters verloor die boom al eens een paar naalden als het guur weer was en dan konden een paar naalden op de auto vallen (verschrikkelijk toch) - vijf keer per jaar een paar naalden op je auto omdat je verkiest hem op de parking te zetten ipv in je garage.  En die boom staat daar al 30 jaar - blijkbaar nooit een probleem geweest... Dat is het enige, anders altijd kleine gezellige babbeltjes en lief glimlachen als je voorbij gaat...dus helemaal geen burenruzie, ik heb daar trouwens geen tijd voor - ga vroeg weg - kom laat thuis en geen tijd om me met de buren en geroddel bezig te houden. Die persoon stond trouwens 's avonds aan mijn deur na het politiebezoek met uitgestreken gezicht om me te vragen wat er toch met mijn "mooie" boom gebeurd was en dat dat waarschijnlijk gedaan was door kinderen die zich amuseren.......

Bewerkt door Roosje, 30 juni 2010 - 11:08.

Geplaatste afbeelding

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*
OFFLINE

#22 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:14

Ik woon in het midden van de stad, samen met zo'n twintig culturen, dan leer je wel verdraagzaam zijn :) . Gelukkig verhuis ik binnen een paar maanden!

Door mijn werk moet ik ook heel vaak gaan bemiddelen in burenruzies, onvoorstelbaar wat je daar allemaal tegenkomt! Prijs jezelf maar gelukkig, ik ken verscheidene mensen die LETTERLIJK 5 keer per dag de politie bellen om te klagen over hun buren. Wij weten ook dat het probleem bij de klager ligt, maar toch moeten we ter plaatse gaan. En die arme buren mogen het dus ook 5 keer per dag uitleggen :s .

Maar het is waar: de mensen worden ongeloofelijk onverdraagzaam!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
    • Locatie: Heusden (Gent )
  • 4 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:49

Wij hebben hier ook geen problemen, maar ik merk toch ook dat de mensen meer en meer onverdraagzaam worden

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 30 juni 2010 - 13:57

Sommige mensen zijn inderdaad erg flauw, en andere mensen zouden m.i best eens aan hun medemens kunnen denken. Schijnbaar denken sommige mensen dat ze het alleenrecht in de wereld hebben.

Zo woont er één iemand in de straat die s'morgens vroeg thuis komt van het uitgaan (rond 5-6 uur s'morgens) en dan nog 2 uur lang knetterhard de muziek aanzet terwijl hij de ramen open heeft. Ik vind het gewoon asociaal helemaal omdat het huis ernaast een gezin woont met kids. Je kunt het serieus 3 straten verderop nog horen. :trance:

Wij hebben twee buurthonden achter zitten, er zit één huis tussen deze twee honden. Één ervan zit dag en nacht buiten (hij is nu een maand of 7) en de ander zit ook vrijwel altijd buiten. Die honden blaffen echt de hélé dag. Ik heb daar inderdaad erg last van, ik kan mijn eigen hond al niet eens meer in de tuin doen, omdat die honden dan aanslaan en niet meer ophouden. Van die 2 honden word ik wel knettergek, en ik ben niet de enige, de hele straat die klaagt erover. Ik heb al gehoord dat iemand de wijkagent gaat inschakelen, en eerlijk gezegd ben ik daar erg blij mee want het is nu echt buiten proportie.

Van spelende kinderen heb ik geen last. Ook niet van al het bloesem van de boom van de buren wat in mijn tuin waait of van de kippen van de buurvrouw die elke ochtend "lawaai" produceren. Ook niet toen de achterburen een voliére hadden met krijsende vogels of van de mensen in onze straat die zowat elke dag BBQen.

Onze buren hadden laatst een feestje en die hadden netjes aangebeld dat het wel lawaaierig kon worden s'avonds en dat ze om 2 uur het feest zouden beindigen. Super attent vond ik dat! Zo kan het ook denk ik dan! 8)

Ik heb wel last van alle loslopende buurtkatten, dat zijn er serieus zo'n 25 alleen al in onze straat. Alleen de tegenoverbuurvrouw heeft er al 6. In de zomer, als het even niet geregend heeft, dan ruik je overal kattenurine en ze plassen helaas ook tegen ons huis en poepen in de tuin. (gelukkig komt daar stroom op!)
Dus ik ben echt wel blij als we over enkele jaren gaan verhuizen. :oops:

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten
OFFLINE

#25 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:37

Wij wonen op een wijk dus moet je een beetje leren leven met elkaar. We helpen mekaar waar het kan, maar soms zijn er toch wel eens irritaties. Zo is mijn buurvrouw heel luidruchtig als ze rondloopt zo hard stampt ze dat mijn glazen in de barkast rinkelen. En als haar kids iets uitspoken schreeuwt ze de hele wijk samen, dat moet ook niet.
Wij hebben een halfopen bebouwing en hangen dus met de living en 2 slaapkamers aan hun huis. En die muren zijn idd niet zo dik dus hoor je bijna alles soms wel heel vervelend.
Aan de andere zijde hangen we vast met de garage, en juist die buur had een hoop bomen en struiken op de scheidingslijn staan, elk jaar moesten we zijn bomen aan onze kant bijsnoeien omdat alles helemaal overhangt en mijn planten geen licht meer hadden. En in de herfst had hij 10 blaadjes en wij alles, kruiwagens vol bladeren. :evil: Ja sorry daar word ik nijdig van, hij ruimt niks op en onderhoudt niks in zijn tuin als juist het gras afrijden. De bomen zaten dan nog eens in de zomer vol met bladluizen. :evil:
Dus heb ik het deftig tegen hem gezegd dat hij die boel kon uitzwieren zoniet dat ik naar de gemeente ging omdat ze veel te kort stonden. Dus verleden zomer heeft hij ze laten omzagen en hebben wij een nieuwe houten afsluiting gezet op onze grond want mee betalen in een deftige afsluiting wou hij niet, maar wel ervan profiteren op deze manier.
Nu goed we zitten terug proper en dat is wat  telt. Voor de rest verstaan we mekaar heel goed.
We kijken ook een beetje uit naar mekaar. Zo was er 2 weken geleden bij mijn overbuur iets raars aan de hand. Het is een oude man alleen, zijn vrouw zit uit noodzaak in het rusthuis. Op donderdag bleef zijn brievenbus volzitten, en we zagen hem niet meer. Ik wou al eerder naar de zoon bellen maar mijne man zei dat ik me niet moest moeien omdat die man dikwijls ladderzat in huis zit.
Heb dan uit miserie de dinsdag gebeld, omdat licht, tv dag en nacht aanbleef en de gordijnen open, we zijn aan zijn raam gaan kijken maar zagen hem niet.
De zoon is dan komen kijken en heeft zijn pa dan dood terug gevonden op de grond. Had ik eerder gebeld was hij mss nog in leven maar de dokters zeiden van niet, omdat hij dronken was op het moment en heeft overgegeven en is dan in zijn eigen braaksel gestikt. Heel erg allemaal. Maar wat me opvalt is dat de jongere of nieuwelingen die hier een huis kopen geen contact zoeken met de anderen, ze doen hun ding en dikwijls kan er zelfs geen goededag vanaf, ze hebben nooit tijd. :s
Het is niet gemakkelijk met elkaar te leven.

Guest_sjoklat_*
Guest_sjoklat_*
OFFLINE

#26 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:50

wie durft dat zomaar en waarom??? En zo een mooie boom

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
    • Locatie: lint
  • 1 katten
OFFLINE

#27 Geplaatst 30 juni 2010 - 14:55

Ik heb hier weinig last met buren alleen van een 10tal katten ze hebben wel baasjes maar ze lopen dag en nacht buiten en overal ruik je urine .Maar verder valt het hier goed mee. :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*
OFFLINE

#28 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:25

Ja dat van die katten kan je ook hebben he..

Als iedereen een groep heeft die aangepast is aan de buitenruimte, ze goed verzorgt en ze 's nachts binnen houdt dan is er een minimum aan overlast. Maar wij hebben buren gehad die altijd een nestje hadden, dan mochten de kittens binnen, kittens groter dan moesten ze naar buiten, kregen geen eten, gingen dan jagen, braken in om het eten uit de kasten te stelen, enz enz enz. Dat was pure miserie. Voor ons en voor die katten. Na een tijdje hebben een aantal buurtbewoners gewoon samen beslist om ze allemaal op ééntje na (de oudste) naar het asiel te doen. Dan zijn die mensen verhuist maar die ene poes hebben ze ook achtergelaten en die is dan ook naar het asiel gegaan.

Nu zijn er zo'n problemen niet eigenlijk. Iets zoals met Rafje, dat kan altijd gebeuren. Maar de meeste mensen hier zien graag poezen en we hebben ook de afspraak dat poezen gestraft worden met een plantenspuit als't nodig is :ha

Verder hebben we elkaar al wel eens kipfilets terug betaald enzo als bepaalde dieren die uit de pan gepikt hadden :ha Maarja, je zegt sorry en geeft ze een tupperware doosje met je eigen avond eten en dan is niemand kwaad hier ;)


Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:29

[quote name='catherine']
Aan de andere zijde hangen we vast met de garage, en juist die buur had een hoop bomen en struiken op de scheidingslijn staan, elk jaar moesten we zijn bomen aan onze kant bijsnoeien omdat alles helemaal overhangt en mijn planten geen licht meer hadden. En in de herfst had hij 10 blaadjes en wij alles, kruiwagens vol bladeren. :evil: Ja sorry daar word ik nijdig van, hij ruimt niks op en onderhoudt niks in zijn tuin als juist het gras afrijden. De bomen zaten dan nog eens in de zomer vol met bladluizen. :evil:

Ik heb ook een haag die bijna op de scheidingslijn staat.  Enfin vroeger stonden er twee naast mekaar, de vroegere eigenaars hadden hun haag gezet en de buren daarnaast ook, nu hebben die hun haag weggedaan. En elk jaar komt de tuinman mijn haag snoeien  en dan snoeit hij ook langs de kant van de buren, en alles wordt keurig opgeruimd.  
Normaal had die buur zelf die bomen moeten komen bijsnoeien langs julie kant en de afval opruimen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten
OFFLINE

#30 Geplaatst 30 juni 2010 - 19:37

[quote name='Roosje'][quote name='catherine']
Aan de andere zijde hangen we vast met de garage, en juist die buur had een hoop bomen en struiken op de scheidingslijn staan, elk jaar moesten we zijn bomen aan onze kant bijsnoeien omdat alles helemaal overhangt en mijn planten geen licht meer hadden. En in de herfst had hij 10 blaadjes en wij alles, kruiwagens vol bladeren. :evil: Ja sorry daar word ik nijdig van, hij ruimt niks op en onderhoudt niks in zijn tuin als juist het gras afrijden. De bomen zaten dan nog eens in de zomer vol met bladluizen. :evil:

Ik heb ook een haag die bijna op de scheidingslijn staat. Enfin vroeger stonden er twee naast mekaar, de vroegere eigenaars hadden hun haag gezet en de buren daarnaast ook, nu hebben die hun haag weggedaan. En elk jaar komt de tuinman mijn haag snoeien en dan snoeit hij ook langs de kant van de buren, en alles wordt keurig opgeruimd.
Normaal had die buur zelf die bomen moeten komen bijsnoeien langs julie kant en de afval opruimen.[/quote]

[SIZE=4]Ja ik heb dat vroeger ook al tegen hem gezegd, maar hij veegde zijn broek eraan, en door het meestal westenwind is hebben wij al die bladeren, zelfs in de zomer verloren de bomen bij hem bladeren door de bladluizen die erop zaten.[/SIZE]
Ik heb graag een propere tuin en terras, ik moest bijna alle dagen borstelen en harken en was het stikbeu. Dus 1 oplossing, nu heeft hij ook een mooie afsluiting en nog aan beiden zeiden van zijn tuin zonder dat het hem iets gekost heeft. Want mijn zus woont aan zijn andere kant en die heeft ook een nieuwe afsluiting geplaatst.
Hij is wel blij dat al die bomen en struiken uit zijn tuin zijn want nu heeft hij in zijn keuken veel meer licht en moet hij het kunstlicht niet zo snel aansteken om zijn krant te lezen, dus hij bespaart electriciteit ook nog een. :)
Begrijp me niet verkeerd we hebben geen ruzie of zo en we praten heel dikwijls met mekaar. :duim: