Spring naar inhoud

- - - - -

Klaagende buren..

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 02 juli 2010 - 01:45

Mijn buren vallen mee. Aan beide kanten oude mensen. De ene kant zijn echt ontzettend lieve mensen. Nooit is er iets teveel en ze willen altijd een praatje slaan. Als ik aanbel om iets te vragen vragen ze me altijd binnen en bieden ze me iets te drinken aan.
Ze zijn tevens erg verzot op Nayra en de katten. Onze persjes vinden ze "uiltjes" :lachen:
Ik heb het écht getroffen met zo lieve mensen!
Aan de andere kant is het een ander verhaal. Een norse man die z'n vrouw verloren is (ik heb ze nooit gekend). Soms negeert hij mij gewoon. Hij kwam ook eens klagen dat ons auto te ver voor zijn huis stond.
Hij heeft zelf geen auto en het is nu niet dat hij zoveel mensen op bezoek krijgt dat ze geen plaats meer hebben om te parkeren. Je moet weten dat hij een voortuintje heeft en totaal geen last kon ondervinden van de geparkeerde auto. Hij stond zelfs niet voor z'n huis maar gewoon een stuk voor z'n voortuin.
De vorige bewoners kregen altijd verse groenten van hem (hij teelt er). In de 3 jaar dat wij hier wonen heb ik nog niet één groente gekregen. :lachen:
Hij besproeit ook steeds een stuk van ons gras dat aangrenst aan zijn land. Dat vind ik wel vervelend!

Mijn ouders hebben het echt niet getroffen met hun buurvrouw. Het is een gescheiden vrouw die nu alleen woont. Ze is echt zo verbitterd en het wordt ieder jaar erger!
Toen ik & m'n zussen nog 'klein' waren mochten we niet meer basketten tot na een bepaald uur. Martine (buurvrouw) kwam immers klagen dat het teveel kabaal maakte.
Dan stond de muziek te luid, of maakten we teveel kabaal. Het is gewoon te gek voor woorden wat dat mens allemaal gedaan en gezegd heeft.
Ze heeft mij, mijn zussen en familie & vrienden uitgescholden. Ik ben krapuul en weet ik veel wat nog allemaal. :gek:
Ze belt om de haverklap de politie omdat de muziek te luid staat. Het staat dan echt op een minimum dat de politie het zelfs niet hoorde toen ze aan de voordeur stonden. :roll:
Ik weet echt niet hoeveel mijn ouders de politie al aan de deur gekregen hebben voor "geluidsoverlast".
Ze is echt gek. Wanneer de muziek volgens haar normen te luid staat, pakt ze een draagbare radio en zet dat aan een gat van de struik (de tuinen zijn gescheiden door o.a. een struik). Ze laat die muziek dan super luid spelen zodat wij die van ons zouden afzetten.
Haar muziek mag dus wel luid staan en die van ons mag gewoon niet aanstaan? :gek: Ze is zelfs een keer zodanig dom geweest om het op juist dezelfde radiopost te zetten. :x :lachen:
Een favoriete bezigheid van haar is gluren door de struik! Ik ben echt niet aan het overdrijven. :o

Ze heeft overigens geen problemen met andere buren.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:23

Wij hebben hier helemaal geen last met de buren, en ook niet omgekeerd.

Gisteren heeft mijn zoon zich toch serieus druk gemaakt in onze achterbuur! Die is nu immers al 3 dagen achterin zijn tuin plastiekzakken vol met vuil aan het verbranden. De rook gaat allemaal netjes in onze richting....! Bij deze hitte laat mijn zoon dus overdag zijn slaapkamerraam openstaan om wat te verluchten. Nu is hij  al 3 dagen verplicht om zijn ramen dicht te houden, omdat het anders niet uit  te houden is van de stank!!! Gevolg: het is snikheet op zijn kamer.......... :censored:
Niet leuk voor hem wanneer hij na een hele dag op het dak gewerkt te hebben (hij is dakwerker) dan ook nog in een snikhete en onverluchte kamer moet gaan slapen :censored: ! Hij drong erop aan dat ik vandaag zou gaan klagen; maar ik durf niet goed, 't is een rare en ik wil liever de rust bewaren.............!! Wat zouden jullie doen?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:27

Ik zou de politie bellen als ik jou was. Wat je buurman doet is zelfs illegaal geloof ik. Hij hoeft daarom nog niet te weten dat jullie gebeld hebben. Je kan aan de agent vragen of hij wil zeggen 'dat meerdere buurtbewoners last hebben van stank die uit zijn tuin komt en daarom de politie gebeld hebben'. Of zoiets.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:28

Hmm ik zou dat toch eens vriendelijk gaan zeggen, Lut :oops:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:29

Tinne zei:

Ik zou de politie bellen als ik jou was. Wat je buurman doet is zelfs illegaal geloof ik. Hij hoeft daarom nog niet te weten dat jullie gebeld hebben. Je kan aan de agent vragen of hij wil zeggen 'dat meerdere buurtbewoners last hebben van stank die uit zijn tuin komt en daarom de politie gebeld hebben'. Of zoiets.

Dat is zo, maaarrr.. om de vrede te bewaren zou ik eerst proberen te praten, misschien dat hij zo dan tot zijn verstand komt? Politie lijkt me onmiddellijk zo aanvallend. Hoewel je tegen de politie ook kan zeggen dat je anoniem wil blijven he. Dan weet hij niet wie er gebeld heeft en kan de politie even goed uit zichzelf zijn gekomen!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:31

Lut kan natuurlijk het best haar buurman inschatten. Als er sowieso ruzie en problemen van komen, dan zou ik eerder de politie bellen en zeggen dat ik anoniem wens te blijven.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#52 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:32

kan hij zelf ook niet klagen? Ik zou het toch niet zo laten hoor....

@ Elixeren: kan je jouw verbitterde buurman niet koppelen aan de verbitterde buurvrouw van je moeder? dan worden ze misschien een lief koppel :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:32

Tinne zei:

Lut kan natuurlijk het best haar buurman inschatten. Als er sowieso ruzie en problemen van komen, dan zou ik eerder de politie bellen en zeggen dat ik anoniem wens te blijven.

Ik geef je 100% gelijk :) Alvast veel succes Lut, dat is echt een erg lastige situatie. Steven wou in de tuin van ons huisje ook een vuurtje stoken. Maar hij wil me niet geloven dat dat verboden is. :( "want thuis deden wij dat ook altijd en daar zijn nooit problemen van gekomen" Ja maar wij kennen onze nieuwe buren nog niet eens. Zou een goed begin zijn... :onzeker:

Guest_Swarovski_*
Guest_Swarovski_*

#54 Geplaatst 02 juli 2010 - 10:43

Ikzelf heb ook een heleboel vervelende buren en ik erger me er ook aan! een zevental jaar geleden is het allemaal begonnen omdat wij twee lieve cocker spaniels gekocht hadden! ze vonden dat de honden teveel blaften en er moest iets aan gedaan worden! wij gingen veel wandelen met de hondjes maar ze blaften wel eens maar dat was dan gewoon omdat er kinderen hun uitdaagden en langst de omheining heen loopten tja dan is het toch normaal dat die blaffen niet? :LOL: De buren zijn zelfs zo ver gegaan dat wij de beestjes een muilband moesten aandoen als we gingen werken. dat was nog niet goed genoeg voor hun dus hebben ze petitie getekend voor een rechtzaak op het vredegerecht! er is toen iemand komen kijken naar de hondjes en die man zei er is toch niks mis met die beestjes die doen geen vlieg kwaad en wij hebben die rechtzaak toen gewonnen en mochten onze hondjes houden. dat hebben die nooit niet kunnen aanvaarden denk ik. jammergenoeg is die relatie toen op de klippen gelopen en heeft mijn expartner de hondjes meegenomen naar een andere thuis waar ze nu ook heel goed zitten en goed worden verzorgd. nu ondertussen heb ik twee jaar een andere vaste reltie en ondertussen hebben wij ons een eerste poesje aangekocht ik ben nu eens benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer ze gaan beginnen te reclameren op ons! want ze zien echt alleen maar iets op ons we wonen in zo een blok met appartemanten en huizen en we hebben een syndicus die de baas is over de hele blok maar die syndicus deugt zelf voor geen haar en spant gewoon met die andere mee vooral de oudere mensen! ik heb langst mij wel een toffe buurvrouw wonen die me altijd gesteund heeft en ze heeft nooit last gehad van ons hondjes ofzo dus die zijn gewoon tegen ons ik vind dat zelfs pesterijen wat die doen. nu proberen wij onze tuin zo goed mogelijk af te schermen voor onze poesjes zodat ze zeker niet weg kunnen maar ook zo dat de buren ze eigelijk niet zullen opmerken want eens ze het weten dan gaan ze weer zagen en klagen. een echte triestige boel. grtjs een poezenmoedertje :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#55 Geplaatst 02 juli 2010 - 11:36

hier valt het heel goed mee! de nabije buren (naast,achter en voor) zijn lieve, toffe mensen, en we helpen elkaar waar nodig (bij de werken in tuin vb kwam buurman eventjes helpen dragen met iets wat te zwaar was voor mij)
het enige is dat de kindjes van hiernaast altijd roepen naar de hondjes, waardoor ze blaffen, en op hun trampoline springen om in onze tuin te kijken. maarja, tzijn kinderen hé!!

schuin achter ons wonen er wel ambetante mensen. waar ze vroeger woonden hadden ze ruzie met iedereen!!! hun buurvrouw (mijn achterbuurvrouw) mag niet op hun oprit vb als haar haag wordt geschoren, maar hij gaat dan wel volledig uit zijn dak als er een takje op zijn oprit ligt!!!! :louche: ook heeft hij een verdere buur 'opgestoken' om te komen klagen over de hondjes die blaffen. hij moest 's nachts werken en overdag slapen en de hondjes hielden hem wakker. maar dan moet je wel weten dat ik sowieso elke dag tot 's middags slaap, dus dan zitten honden zelfs niet buiten! achja, zei dat ik erop ging letten (wat ik sowieso doe! als ze te veel blaffen berisp ik hen) en ondertussen zijn ze al verhuisd! had dat ook vermeld aan nabije buren, en zij hebben er geen last van zeggen ze... dus eigenlijk hebben wij het getroffen!

oja, nog een voorval met die ambetante mensen, kwas aan het wandelen met Luca, en ze poepte op haar (lees van gemeente) voorland. ik netjes opgekuist, begint ze me daar uit te schelden voor alles wat in haar opkwam!!! kwist niets te zeggen, maar was zodanig aangedaan dat ik naar politie ben gegaan. ik was volledig in mijn recht, en ze gingen het noteren... dusja, buiten die buren allemaal toffe, lieve mensen! :)

Bewerkt door Nele, 02 juli 2010 - 11:37.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:42

Waar ik nu woon helemaal geen last van de buren, maar waar we tijdelijk gewoond hebben op dat studio'tje hier achter de hoek hadden we echt wel last van de onderbuurvrouw, maar iedereen had last met dat mens. Ik neem dan ook geen blad voor mijn mond en na de zoveelste keer zagen, heb ik eens mijn gedacht gezegd!

Hier is het zalig wonen. ik ben van het principe als je zelf wat verdraagzaam bent, zal je dat ook terug krijgen van je buren. Hier is er ook wel eens een feestje bij één van de buren of hoor je de bovenbuur 's avonds met haar hakken lopen of staat de muziek eens goed luid als ze daar zin in hebben...
Ik heb daar gewoon geen problemen mee. Zolang het niet dagelijks de spuigaten uitloopt, mogen ze van mij zoveel genieten van het leven als ze willen.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:46

Lut zei:

Wij hebben hier helemaal geen last met de buren, en ook niet omgekeerd.

Gisteren heeft mijn zoon zich toch serieus druk gemaakt in onze achterbuur! Die is nu immers al 3 dagen achterin zijn tuin plastiekzakken vol met vuil aan het verbranden. De rook gaat allemaal netjes in onze richting....! Bij deze hitte laat mijn zoon dus overdag zijn slaapkamerraam openstaan om wat te verluchten. Nu is hij al 3 dagen verplicht om zijn ramen dicht te houden, omdat het anders niet uit te houden is van de stank!!! Gevolg: het is snikheet op zijn kamer.......... :censored:
Niet leuk voor hem wanneer hij na een hele dag op het dak gewerkt te hebben (hij is dakwerker) dan ook nog in een snikhete en onverluchte kamer moet gaan slapen :censored: ! Hij drong erop aan dat ik vandaag zou gaan klagen; maar ik durf niet goed, 't is een rare en ik wil liever de rust bewaren.............!! Wat zouden jullie doen?

Politie bellen zou ik nu niet doen hoor, want dan zal de relatie zeker verbrod zijn. Ik zou gewoon heel vriendelijk gaan aanbellen en vragen of het mogelijk is om dat ergens anders te doen. Dat je daar absoluut geen last van hebt als dat één keer om de zoveel tijd zo is, maar drie dagen na mekaar in deze hitte zorgt ervoor dat je de ramen moet dicht laten en dat dit in zo'n weer heel vervelend is. Ik zou gewoon duidelijk maken dat je niet wil zagen, maar dat je hoopt dat hij je wat begrijpt.
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#58 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:50

Ik weet het niet hoe mijn nieuwe buren zijn maar ze hebben in ieder geval wel 3 katten :thumb: Ze komen over 2 weken hier wonen. Maar de oude buren waren niks :twisted: Een ouder echtpaar zonder kinderen en een haat tegen dieren.Ze noemde mij vorig jaar een viezerd omdat ik met 1 van mijn katten op de arm liep. :-k Hoe ik dat kon doen vroeg ze me al dat vieze haar zei ze. Nou vanaf dat moment had ik het helemaal gehad met hun en was maar wat blij dat ze vertrokken :dance:
Maar in ieder geval heben de nieuwe buren wel katten :wave:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 02 juli 2010 - 14:09

Wij wonen erg landelijk en wonen niet kort tegen onze buren.
We hebben wel goede buren waar we alles aan kunnen vragen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#60 Geplaatst 03 juli 2010 - 00:50

Wij wonen op een wijk en op de hoek dus 4 huizen verder brande die vrouw die er vroeger woonde altijd kranten en karton op in hun bbq.
Heb wel een paar keer roet op mijn was gehad en mijne koer vol verbrand papier. Heb gewoon de politie gebeld op het moment dat ze aan het stoken was. En ze heeft toen een verwittiging gehad. Ze heeft het achteraf nooit meer gedaan. En gelukkig is ze nu verhuisd.  Je moet je naam aan de politie doorgeven maar zei geven je naam niet verder door hoor.
Het is bij wet verboden vuur te stoken in je tuin.