Spring naar inhoud

- - - - -

Fietsen!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:36

Nou weet ik niet of hier veel mensen zitten die de fiets graag gebruiken? Ik fiets eigenlijk erg graag (altijd gedaan, wij hadden vroeger geen auto). Maar met een auto te krijgen, te gaan werken, enz. was de fiets helemaal vergeten geraakt... Slecht voor de conditie en voor het milieu!

Ik dus mijn fiets volledig laten opknappen (voor de volle 7 euro, ik kan het nog niet geloven). Ik heb een hele mooie gewone stadsfiets van oxford, zo eentje met 3 versnellingen maar wel een gesloten kas enzo. Vele praktischer ;) En heel mooi gewoon zwart met grijze afwerking.

Dan heb ik nog nieuwe fietszakken gekocht met centjes die ik nog had van kerstmis. Ik vond ze wel hip voor op mijn zwarte fiets :) En vooral: ze zijn heel erg praktisch en licht :) Plus reflectoren voor betere zichtbaarheid! Daarnaast ook een voetpomp gehaald, dan kan je tenminste perfect opgepompte banden krijgen. Ga je veel sneller vooruit :ha

Geplaatste afbeelding

En jullie? fietsen jullie graag? En hoe zijn die van jullie gepimpt? ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:47

Ik ga eigelijk ook heel graag fietsen maar heb een mountenbike en heb snel pijn aan mijn poep, ik zou eigelijk willen over gaan naar een stadsfiets die goed zacht en recht zit.
Ik hoop dat ik binnenkort een fietstochtje kan organiseren maar ik zit nog met Dave he, die nog aan het revalideren is.
Die zakken zien er mooi uit!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:51

Ja een stadsfiets vind ik veel comfortabeler voor korte tochtjes... je zit veel beter en je poep is veel blijer :ha Ik zou een oxford of een gazelle kopen dan (ik heb eigenlijk een voorkeur voor gazelle - maar die kon ik niet vinden toen ik een nieuwe moest ;) )

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#4 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:51

Leuk :LOL:
Ik fiets ook wel graag maar veel liever
door het bos dan op de weg :d

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 30 juni 2010 - 10:55

Vosse zei:

Ja een stadsfiets vind ik veel comfortabeler voor korte tochtjes... je zit veel beter en je poep is veel blijer :ha Ik zou een oxford of een gazelle kopen dan (ik heb eigenlijk een voorkeur voor gazelle - maar die kon ik niet vinden toen ik een nieuwe moest ;) )
Ik heb al veel goeds gehoord over gazelle, wie weet koop ik er mij ooit zo één want inderdaad mijn poep zal blijer zijn, wat ik ook voorlopig kan doen is zo'n fietsbroek maar heeft dat wel een zicht?

MZ_forever zei:

Leuk :LOL:
Ik fiets ook wel graag maar veel liever
door het bos dan op de weg :d

Ik fiets ook graag in het bos maar liefst niet teveel klimmen, ik wil eigelijk alleen maar dalen. :ha

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:04

Er zijn er niet veel die met een fietsbroek staan :ha Ik heb't wel gedragen als ik echt op fietsvakantie ging, maar voor de rest... ;)

Ik had vroeger een gazelle. Toen waren ze nog vele zwaarder dan de nieuwe modellen. Maar man dat was een zalige fiets... Daar ging niets aan kapot, zat geweldig goed en zag er prachtig uit. Verliefd was ik op dat ding. Hij is uiteindelijk weg gegaan omdat het zo'n tussenformaat was en ik echt een fiets voor volwassenen nodig had.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:06

:ha Mja ik zie mij dat echt nog niet dragen zo'n broek... :lachen: nog liever pijn lijden. :oops:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:13

Ik fiets ook graag en nu met het mooie weer probeer ik van elke dag anderhalf uur tot 2 uur te gaan fietsen als ontspanning na het werk. Zaterdag zijn we eens naar Aalst gereden en verbazingwekkend stonden we al aan het OLV ziekenhuis op ongeveer 35 min, nooit gedacht dat we er zo snel gingen geraken en we hadden nog niet echt doorgereden ook, want het was stikwarm :)

Ik heb een naked bike, hoe minder hoe liever! Vroeger had ik ook een stadsfiets, maar daar verlies je zoveel snelheid enz door, het enige wat ik heb is voor- en achterlicht voor 's avonds, spatborden (afneembaar) voor als het slechter weer is, een pikkel, minibelletje en that's it :)
Ik heb ook wel veringen om de schokken wat te dempen door mijn aanhoudende whiplashklachten, waardoor ik wel wat snelheid verlies, maar dat moest ik er maar bij nemen :)

Bewerkt door Spanishke, 30 juni 2010 - 11:35.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:15

Als ik nu eens zo'n zadel van een stadsfiets koop voor op mijn mountenbike en ik verander mijn banden dan zal het misschien beter gaan. :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:34

Mijn fiets komt maximum 5 keer per jaar uitde garage :oops: en dan is het meestal om op 100 meter van de deur een ijsje te gaan eten of naar de huisarts of apotheek te rijden. Heel soms naar de markt in Herentals, dat is een half uurtje fietsen.
Maar mogelijk kan ik volgend jaar dichterbij huis gaan werken en dan zal hij wel meer gebruikt worden, voor mij is het wel enkel een nutsvoorwerp.Ik zal het niet gebruiken om tochtjes te gaan maken in de vakantie.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#11 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:37

Ik heb versleten knieen (ja op 26 jaar) en kan dus niet meer fietsen. Vroeger deed ik alles met de fiets, maar tegenwoordig kom ik de straat niet eens meer uit zonder enorme pijn.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:45

Ik heb ook een stadsfiets met 3 versnellingen, wat eigenlijk veel te weinig is.
Wij gaan regelmatig als het weer het toelaat fietsen in de velden. Het enige nadeel is dat het landschap niet mooi vlak is. Als de kinderen mee gaan dan rijden zij dikwijls al een eindje voorop omdat ze heel veel versnellingen hebben. Ik gebruik hem ook om naar de apotheker te gaan of kleine boodschappen te doen, mijn fietstassen zijn effe grijs met een reflector band erop,  ze zijn wel groter als die van u Vosse maar niet zo hip. :ha
We zouden veel meer onze fiets van stal moeten halen.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:46

Ik heb de fiets afgezworen. Als je van het fietsparadijs Limburg verhuist naar Leuven... Ik kon er echt moeilijk aan wennen. En dan heb ik nog een man spectaculair overkop doen gaan. Toen heb ik beslist hier nooit meer te fietsen!!! Maar zo in Limburg zou ik het nog wel ns willen doen.  

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 juni 2010 - 11:51

Zazu zei:

Ik heb versleten knieen (ja op 26 jaar) en kan dus niet meer fietsen. Vroeger deed ik alles met de fiets, maar tegenwoordig kom ik de straat niet eens meer uit zonder enorme pijn.

Elektrische fiets?

Ik ben zo een beetje op zoek naar een mooie tweedehands fiets. Maar wat is eigenlijk het beste voor een slechte rug? Dat je helemaal rechtop zit of iets voorover gebogen? Zelf denk ik dat iets voorover het best is, omdat je dan het gewicht ook gedeeltelijk op je schouders legt.

Het moet zowel een stadsfiets zijn als voor wat langere ritten. Dus enkele versnellingen zijn wel welkom. Aanraders? :)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#15 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:03

Zelfs met een elektrische fiets moet je nog trappen, en ik kan die beweging zonder pijn niet maken. Ik heb wel een tijdje een sparta-met gehad maar dat is niets voor mij, dan heb ik liever een scooter.
Mn scooter heb ik alleen net verkocht, heb nu mijn rijbewijs dus kan nu met de auto ergens heen. Fietsen is voor mij ook geen ontspanning, meer een nood om ergens te komen. Wil ik van de natuur genieten stap ik op mijn paard en gaan we een paar uur het bos in.