Spring naar inhoud

- - - - -

Fietsen!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:06

Joske zei:

Elektrische fiets?

Ik ben zo een beetje op zoek naar een mooie tweedehands fiets. Maar wat is eigenlijk het beste voor een slechte rug? Dat je helemaal rechtop zit of iets voorover gebogen? Zelf denk ik dat iets voorover het best is, omdat je dan het gewicht ook gedeeltelijk op je schouders legt.

Het moet zowel een stadsfiets zijn als voor wat langere ritten. Dus enkele versnellingen zijn wel welkom. Aanraders? :)

Ook toch best niet te veel voorover, ik zit lichtjes voorover omdat je echt al een Gazelle of Oxford moet hebben om kaasrecht te zitten, maar dat lijkt me dan ook weer niet ideaal. Mijn fiets is heel comfortabel voor mijn rug, maar die veringen doen het dan ook weer natuurlijk :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:10

Zazu zei:

Zelfs met een elektrische fiets moet je nog trappen, en ik kan die beweging zonder pijn niet maken. Ik heb wel een tijdje een sparta-met gehad maar dat is niets voor mij, dan heb ik liever een scooter.
Mn scooter heb ik alleen net verkocht, heb nu mijn rijbewijs dus kan nu met de auto ergens heen. Fietsen is voor mij ook geen ontspanning, meer een nood om ergens te komen. Wil ik van de natuur genieten stap ik op mijn paard en gaan we een paar uur het bos in.

ik heb ook al slechte knieën, net als mijn papa.  Hij heeft een elektrische fiets van gazelle, maar niks dan slechts over dat ding hoor!
Ik weet niet meer hoeveel keer we die al terug naar de fabriek hebben moeten sturen, en we hebben ook al 2 keer een volledig nieuwe fiets gekregen... we blijven er problemen mee hebben...
Zelf hou ik absoluut niet van fietsen, trauma uit de kindertijd toen we verplicht "leuke" fietstochtjes" moesten maken met het gezin...

Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#18 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:14

Ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekocht. Een stadsfiets met 7 versnellingen. Een Sparta. Een heerlijke degelijke fiets waar ik ook eens een boodschap mee kan doen. En uiteraard ook met fietstassen erbij gekocht. Heb vorig jaar ook best veel gefiets met mijn ouders samen. Vaders op zijn elektrische fiets en moeders en ik erachteraan. Allemaal een kilometerteller op de fiets. En vaders moet dan een bepaalde snelheid aanhouden anders gaat hij te snel :) Maar nog fiets hij heel af en toe toch nog een stuk vooruit en omkijken vergeet hij dan wel eens totdat ik ga roepen. Ik vind het heerlijk om een stuk te fietsen maar doe het te weinig. Pak nog teveel de auto.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:17

Aldhissla zei:

Zelf hou ik absoluut niet van fietsen, trauma uit de kindertijd toen we verplicht "leuke" fietstochtjes" moesten maken met het gezin...

idem hier, en teveel de fiets moeten gebruiken om naar school te gaan enzo. plus door pijnlijke knieën en spieren is het dan zeker ook niet aangenaam! dus geen fietstochtjes hier!!
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:18

Solotje zei:

Ik heb al veel goeds gehoord over gazelle, wie weet koop ik er mij ooit zo één want inderdaad mijn poep zal blijer zijn, wat ik ook voorlopig kan doen is zo'n fietsbroek maar heeft dat wel een zicht?

Ik fiets ook graag in het bos maar liefst niet teveel klimmen, ik wil eigelijk alleen maar dalen. :ha

Een fietsbroek kan je ook aandoen onder een kleedje ofzo, misschien valt het dan niet zo op?

Ik fiets heel graag maar momenteel is mijn fiets stuk. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de fietsenwinkel te gaan om hem te laten herstellen (zijn maar kleine dingen die moeten gefikst worden eigenlijk) ofwel is de winkel gesloten wanneer ik dan eindelijk tijd heb. Jammer dat mijn vriend niet graag fietst want zo in je eentje is het niet zo leuk. Dan ben ik minder geneigd om eens een tochtje te doen. Ik heb hem al gezegd dat hij dan maar zijn 'oncomfortabele' mountainbike moet verkopen en een andere fiets kopen. Dan kunnen we tenminste eens met zijn tweetjes gaan fietsen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:21

Bweik nee dat doe ik niet graag. Toen ik mijn kruisband gescheurd heb van mijn knie moest ik na de operaties super veel fietsen. Bweik bweik bweik

Guest_Florisje_*
Guest_Florisje_*

#22 Geplaatst 30 juni 2010 - 12:21

Wij hebben een tandem en dat vind ik zooo plezant!!
Mijn vriend zit van voor en hij stuurt en remt, dus ik moet maar gewoon volgen.
Zo kan ik fijn rondkijken zonder ergens tegen te rijden :LOL:
In het begin was het wel even aanpassen dat je helemaal geen controle meer hebt... de persoon voor je moet je dus gewoon vertrouwen... :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#23 Geplaatst 30 juni 2010 - 15:09

Spanishke zei:

Ook toch best niet te veel voorover, ik zit lichtjes voorover omdat je echt al een Gazelle of Oxford moet hebben om kaasrecht te zitten, maar dat lijkt me dan ook weer niet ideaal. Mijn fiets is heel comfortabel voor mijn rug, maar die veringen doen het dan ook weer natuurlijk :)

O maar dat zit je niet kaarsrecht op hoor. Is een hoek van 65° als je je stuur en je zadel zet zoals het hoort ;)

Anja, zou je niet gewoon een nieuw zadel kopen dan? is al veeeeeeeeel zachter he ;)

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#24 Geplaatst 30 juni 2010 - 16:56

Nu vooral met het goede weer fietsen we veel. Vooral langs de boorden van de leie en in de vlaamse ardennen in de bossen.  Ik zelf rij op een plooi fiets. maar de rest van het gezin feeft een city bike. een simpele uitvoering :goofy: . Niks gepimpt maar zo eenvoudig mogelijk. :LOL: . Zo doen we bijna dagelijks een kilometerje of 5 op aanraden van de dokter  :gek: Het is goed voor m'n knieën beter dan wandelen zegt hij. K'zal hem maar geloven.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 30 juni 2010 - 17:00

ik fietste ook vroeger heel graag.
maar door mijn zicht hangt deze al een jaar aan de haak en zal hij er niet meer afkomen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 01 juli 2010 - 10:27

Midas zei:

ik fietste ook vroeger heel graag.
maar door mijn zicht hangt deze al een jaar aan de haak en zal hij er niet meer afkomen

Tandem aanschaffen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 01 juli 2010 - 10:42

ik heb een fiets met 7 versnellingen en een lekker zacht zadel, ik ga met de fiets werken en met de fiets altijd naar school met de zoon, fietsen vind ik kei leuk voor ontspanning maar eigenlijk niet om te gaan werken, vind ik tijdverlies :p

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#28 Geplaatst 01 juli 2010 - 11:02

wat leuk zeg die fietstassen!
Ik fiets ook want ik mag nog niet autorijden :)
Soms wordt ik wel is gebracht als het ver rijden is (meer dan een half uur ofzo) of wanneer ik heel lui ben of wanneer het te donker is..
Ik heb een saaie fiets gekocht ongeveer 5 a 6 jaar geleden ..vond paars toen een mooie kleur dus hij is heel donker paarsig.. tijdje geleden is ie weer opgeknapt omdat ik er niet meer op durfde te fietsen (schroefjes los, band die op knappen stond etc)
Toen is er een nieuw zadel gekomen, slag uit me wiel gheaald zodat mijn voorrem er weer opkon, schroefjes aan gedraaid nieuw achterwiel erop etc.
Uiteindelijk heb ik bij de action nog een zadelkussentje gehaald omdat mijn zadel veels te hard was :mrgreen:
Met dit weer is fietsen erg leuk, maar in de winter? brrrr...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 01 juli 2010 - 13:25

Ja ik ben ook wel blij dat ik een auto heb voor regen en winterweer hoor ;) Maar daarnet bv met de fiets naar de soldes gegaan. Tien keer sneller daar dan met de tram en de auto :)

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#30 Geplaatst 01 juli 2010 - 14:32

Wij fietsen regelmatig, al kan je ons niet sportief noemen. :ha Andy heeft zelf 2 elektrische fietsen gemaakt voor ons. :mrgreen: (Vroeger hadden we er zo'n gekocht, maar daar waren we niet zo heel tevreden van. Wat je zelf maakt, doe je beter hè.) Was heel gemakkelijk om van Herent dan naar Leuven (mijn werk) en terug te fietsen. Dan moest ik niet afzien op die absurd stijle berg op de weg terug naar huis. Ervoor ging ik dus met de bus gewoon omdat ik die bergop niet wou doen. Dat ga ik wel missen als ik binnenkort terug moet gaan werken. Het zal met de auto zijn dan.
Momenteel ben ik ook heel blij met die fiets. Als ik zo zou moeten duwen, zou ik er nu niet meer opkruipen. Mijn rug en bekken doet al zeer genoeg zo. Nu vloek ik hier alleen nog op het gebrek aan fietspaden hier in de buurt. :evil: En op de boebels in de weg. :evil: Dan vond ik fietsen in Herent, Leuven en omstreken veel aangenamer hoor.