Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn gerbils Ben & Jerry

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 02 juli 2010 - 11:13

Waarom het jezelf moeilijk maken door een verbinding tussen 2 aquaria te gaan knutselen? Schaf gewoon een langer aquarium aan. Er staan er genoeg op zoekertjessites. Tip: kijk niet enkel naar de lengte, maar ook naar de hoogte van de bak. Met een hogere bak heb je meer mogelijkheden om bijvoorbeeld een platform in te bouwen en dan kan je daar al eens iets lekkers verstoppen ofzo. Gerbils zijn bezige diertjes dus ze zullen je dankbaar zijn!

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#17 Geplaatst 02 juli 2010 - 11:31

ok..ja ik iwist niet wat makkelijker was..ik ga is op zoek :)

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#18 Geplaatst 02 juli 2010 - 12:07

Leuke beestjes! :)

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#19 Geplaatst 02 juli 2010 - 22:12

Danielle zei:

ach wat erg! heb je nog wel weer nieuwe genomen of niet meer?
Dan moet je trouwens wel echt een megahok hebben gehad :o

Ja het was zeker erg, had toen ook nog vijf jonge ratten, alles weg.

Heb er geen meer gehad erna, zou het wel weer willen, maar zal waarschijnlijk pas zijn als we verhuizen. Dan kan ik vriendlief misschien overtuigen.

Verder had ik verscheidene hokken.

een aquarium van 1,5 meter lang en 60 diep. Deze in twee gedeeld, daar zaten er aan de ene kant drie en aan de andere kant moeder met haar drie dochters.

Een grote terrarium met vier dames.

Een aquarium van 1m voor drie heren

een aquarium van 60 cm voor vader en zoon.

+ twee dikstaartgerbils, wonder boven wonder zij hebben het overleefd sterke beestjes, maar die heb ik verhuisd naar iemand die ze graag wou hebben.

Had ff genoeg van het knagergebeuren na het grote verlies.

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#20 Geplaatst 02 juli 2010 - 23:24

Sarah* zei:

Ja het was zeker erg, had toen ook nog vijf jonge ratten, alles weg.

Heb er geen meer gehad erna, zou het wel weer willen, maar zal waarschijnlijk pas zijn als we verhuizen. Dan kan ik vriendlief misschien overtuigen.

Verder had ik verscheidene hokken.

een aquarium van 1,5 meter lang en 60 diep. Deze in twee gedeeld, daar zaten er aan de ene kant drie en aan de andere kant moeder met haar drie dochters.

Een grote terrarium met vier dames.

Een aquarium van 1m voor drie heren

een aquarium van 60 cm voor vader en zoon.

+ twee dikstaartgerbils, wonder boven wonder zij hebben het overleefd sterke beestjes, maar die heb ik verhuisd naar iemand die ze graag wou hebben.

Had ff genoeg van het knagergebeuren na het grote verlies.

:( ja dat snap ik wel..
Ik ben zelf nu ook een beetje aan het zoeken naar groter hok. of meerdere. Wil heel misschien ook een nestje gaan doen, maar dan zal ik me nog even in moeten lezen :) (en in ieder geval minstens 1 nieuw hok kopen)

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#21 Geplaatst 03 juli 2010 - 18:19

Ja een nestje is leuk, maar vergeet niet je mannetje weg te halen als voor dat ze bevalt of ze is weer zwanger .. heb ik gehad en ze heeft dus 2 x na elkaar een nestje gehad.

Probleem was ook dat ik ze dus niet kwijtraakte, DW wou ik niet omdat 1. je weet uiteindelijk niet waar ze terechtkomen 2. zie al genoeg gerbils in de DW's zitten en die er echt lang blijven zitten.

Daarom heb ik daarvan ook een hoopje gehouden

Aquaria vind je gemakkelijk op kapaza.

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#22 Geplaatst 04 juli 2010 - 00:54

Sarah* zei:

Ja een nestje is leuk, maar vergeet niet je mannetje weg te halen als voor dat ze bevalt of ze is weer zwanger .. heb ik gehad en ze heeft dus 2 x na elkaar een nestje gehad.

Probleem was ook dat ik ze dus niet kwijtraakte, DW wou ik niet omdat 1. je weet uiteindelijk niet waar ze terechtkomen 2. zie al genoeg gerbils in de DW's zitten en die er echt lang blijven zitten.

Daarom heb ik daarvan ook een hoopje gehouden

Aquaria vind je gemakkelijk op kapaza.

heb nu contact met een fokker die op 20 min rijden van mij af woont en waar ik dus misschien ook nog even een keer langs ga om haar gerbils te bekijken. Zij zegt ook inderdaad dat het mannetje gelijk een 2de keer zal dekken tenzij je hem gelijk weghaalt, maar het mannetje zorgt ook voor een deel voor het grootbrengen van de kleintjes (warmte geven etc)

Ja idd je raakt ze niet altijd kwijt, daarom wil ik ook echt een nestje krijgen met gerbils die ik ook leuk vind qua kleur enzo..

Kapaza kan, maar is belgie toch? en ik woon in nederland..dus dat wordt dan eerder marktplaats ofzo..

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#23 Geplaatst 04 juli 2010 - 08:28

Ohja, had niet gezien dat je van NL bent.

Ja een mannetje helpt inderdaad mee, maar onthou dan wel dat je twee maal met een vijftal babygerbils kan zitten en je er dan 10 moet kwijtraken op degene na die je dan houd.

En ze dan fokken om naar een dierenwinkel te doen zou ik persoonlijk niet doen, zie hier genoeg gerbils die ze samengooien in hetzelfde hok met teveel op elkaar waardoor ze ook vechten, geen schuilmogelijkheden en tenslotte steek je ze normaal pas samen na een koppelingsproces.

Met een mannetje en een vrouwtje van een andere kleur kan je bij sommige combinaties heel veel kleuren krijgen.

Ik had enkel de gewone wildkleurtjes (agouti) + sommige met wit.

Bewerkt door Sarah*, 04 juli 2010 - 08:29.

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 09 juli 2010 - 12:20

Ik heb ook jaren gerbils gehouden. Leuke bezige diertjes :)
Ben blij dat je naar een groter aquarium zoekt, ik wou eigenlijk zeggen dat ik vond dat ze nogal klein behuisd zijn.
Waarom wil je een nestje fokken? Zijn er al niet genoeg gerbils op de wereld en in de opvangen?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#25 Geplaatst 09 juli 2010 - 18:21

60*40 cm is de minimum voor twee gerbils, meer is altijd beter natuurlijk zodat ze ook wat meer afleiding en dergelijke hebben door de atributen die je er dan kan in plaatsen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#26 Geplaatst 09 juli 2010 - 22:23

ja meer is altijd beter..maar moet ik ff kijken hoe ik dat ga doen enzo.
Nestje? omdat ik het hele leuke beestjes vind. Maar niet alleen dat ook het hele fok gebeuren. De kleur genetica (heb ik lang over zitten lezen en leren en proberen), het houden van de beestjes, de moeder in de gaten houden, de kleintjes bekijken, de kleintjes tam maken, foto┬┤s maken, site maken (of laten maken door mijn broer :mrgreen: )..etc etc

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 10 juli 2010 - 12:39

60x40 vind ik erg weinig voor 2 gerbils.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#28 Geplaatst 10 juli 2010 - 13:28

Tis het minimum he. Maar ik ben op zoek naar een grotere ;)

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#29 Geplaatst 12 juli 2010 - 21:25

Het is klein, maar het is het minimum, groot is altijd beter, is bij alles zo.

TS is van plan om groter te gaan dus we kunnen dit alleen maar toejuichen.

Hou allesinds ook een reservebak bij zodat je op tijd van het nestje de vrouwtjes van de mannetjes kan scheiden.

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#30 Geplaatst 13 juli 2010 - 18:55

ohja een reservebak is wel handig
Ik ga straks een nieuwe bak ophalen. Via marktplaats gevonden
100 x 40 x 40
Daar gaan ben en jerry nu dan maar in. En dan nog 1 grotere bak en dan die ene bak die ik nu heb als reservebak.