Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#121 Geplaatst 22 april 2009 - 13:42

De oorzaak van eosinofiel granuloom is nog niet gekend met zekerheid. Het is altijd langdurig uitzoeken wat een oorzaak kan zijn en soms wordt die nooit gevonden zei de da. De beste resultaten zijn er nog altijd met cortisone. Wat Maidu dus kreeg.
Bij voedselallergie zou een hevig jeuk moeten optreden en zou Maidu hevig constant moeten krabben. Dit is absoluut niet zo en dus zegt de da dat we dat zo goed als 100% zeker kunnen uitsluiten. Hij heeft nog nooit een hond of kat met voedselallergie gezien die geen jeuk heeft.
Het eosinofiel granuloom zou dan gewoon erfelijk of idiopatisch (zonder gekende oorzaak) zijn.
Bloedonderzoek kon hij vandaag niet doen want ik wist niet dat Maidu daarvoor 12 uur nuchter moest zijn. Morgen heeft hij geen spreekuur dus kunnen we pas vrijdag gaan.
Stoelgangonderzoek kan hij pas doen als Maidu terug diarree heeft. De terugval die Maidu zondag had zou van darmpkrampen kunnen geweest zijn en dus kan Maidu overgevoelige darmen hebben. Daarvoor moeten we nu zien hoe hij het doet op zijn andere voeding.
Dus voorlopig kan de da niet meer doen denk ik.

We moesten wel proberen van zaken in zijn omgeving waarvan we denken dat het allergie kan opwekken eens te veranderen. Ook eet-en drinkbakje eens veranderen, is nu inox.

Zijn kattebakvulling stuift eigenlijk wel fel en die willen we veranderen.
Wie weet een goede kattenbakvulling die geen opwaaiend stof geeft en toch goed geuren absorbeert en makkelijk werkt?

Bewerkt door ARIZONA, 22 april 2009 - 13:45.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#122 Geplaatst 22 april 2009 - 13:56

[quote name='ARIZONA']De oorzaak van eosinofiel granuloom is nog niet gekend met zekerheid. Het is altijd langdurig uitzoeken wat een oorzaak kan zijn en soms wordt die nooit gevonden zei de da. De beste resultaten zijn er nog altijd met cortisone. Wat Maidu dus kreeg.
Bij voedselallergie zou een hevig jeuk moeten optreden en zou Maidu hevig constant moeten krabben. Dit is absoluut niet zo en dus zegt de da dat we dat zo goed als 100% zeker kunnen uitsluiten. Hij heeft nog nooit een hond of kat met voedselallergie gezien die geen jeuk heeft.
Het eosinofiel granuloom zou dan gewoon erfelijk of idiopatisch (zonder gekende oorzaak) zijn.
Bloedonderzoek kon hij vandaag niet doen want ik wist niet dat Maidu daarvoor 12 uur nuchter moest zijn. Morgen heeft hij geen spreekuur dus kunnen we pas vrijdag gaan.
Stoelgangonderzoek kan hij pas doen als Maidu terug diarree heeft. De terugval die Maidu zondag had zou van darmpkrampen kunnen geweest zijn en dus kan Maidu overgevoelige darmen hebben. Daarvoor moeten we nu zien hoe hij het doet op zijn andere voeding.
Dus voorlopig kan de da niet meer doen denk ik.

We moesten wel proberen van zaken in zijn omgeving waarvan we denken dat het allergie kan opwekken eens te veranderen. Ook eet-en drinkbakje eens veranderen, is nu inox.

Zijn kattebakvulling stuift eigenlijk wel fel en die willen we veranderen.
Wie weet een goede kattenbakvulling die geen opwaaiend stof geeft en toch goed geuren absorbeert en makkelijk werkt?[/quote

Zelf gebruik ik Catsan en dat verstuiven valt heel goed mee. Het zijn meer kleine steentjes en het is absoluut reukloos, vind ik.
Tja meid je DA zal wel weten wat hij doet hè, nu ff geduld en wij blijven allemaal duimen uiteraard. :flower:

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#123 Geplaatst 22 april 2009 - 14:23

''Bij voedselallergie zou een hevig jeuk moeten optreden en zou Maidu hevig constant moeten krabben. Dit is absoluut niet zo en dus zegt de da dat we dat zo goed als 100% zeker kunnen uitsluiten. Hij heeft nog nooit een hond of kat met voedselallergie gezien die geen jeuk heeft''

ewel dat hem dan onze thor maar controleert , dat is geen waar
die heeft bij geen enkel moment jeuk gehad
ik zou in u plaats maar een secoind opion vragen hoor
ik heb soms het gevoel dat hem er met zn klak naar slaat en u  aan het lijntje houd ,
schiet me niet dood dat ik da zeg he , maar ik zou al lang ergens anders geweest zijn en ik heb dat ook gedaan met thor
ik heb in nieuwpoort geweest en in koksijde
beide hadden hetzelfde verhaal

en van kattebak korrels hebben ze mij de houtkorrels gegeven
dat stuift niet en is met niets bewerkt van materiaal die doet klitten
wel deze nemen die geen bollekes vormt
of wel moest ik duinzand nemen , maar da vond ik een te grote boel
ik moest ook inox nemen of stenen potjes , geen plastiek
water moest van spa zijn omdat daar heel weinig stoffen inzitten
ik mocht niets meer geven van eten , snoepjes of iets die met de fabriek samengesteld was , en het heeft gebeterd voor een kleine 3 weken dan begon het speleke opnieuw
dat heeft zo zeker 8 maand geduurt tot ze me op rauw heeft gezet , dan heeft het stillekes week per week gebeterd
eerst zijn zn pootje genezen en dan zn lipje
nu heeft hij terug een aanval gekregen na zn enting katteziekte
de fokker van zn vader had me zoiets verteld dat sommige katten kunnen reageren erop
de dierenarts verteld dat dat haast nie kan , maar toch gaat ze haar nu erin verdiepen , want 2 weken na zn spuit zit hij weer met een dikke lip
moet wel zeggen dat ik een staaltje met hills korrels had meegenomen en gegeven

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 22 april 2009 - 15:18

Ik heb altijd gehoord dat voedselallergie zich op verschillende manieren kan uiten. De kat met voedselallergie moet niet altijd erge jeuk hebben.

Sam heeft zo goed als zeker een voedselallergie, want de Hills z/d werkt. Zijn oortjes waren altijd ontstoken en vies, hij had kloofjes in zijn voetkussentjes en dan dat eosinofiel granuloom. Allemaal mogelijke symptomen van voedselallergie. Sam had geen jeuk, buiten op de plekken waar hij eosinofiel granuloom had. Ook slechte ontlasting kan er een symptoom van zijn. Onze dierenarts raadde ons toen hypoallergeen voer aan omdat het een voedselallergie kon zijn.

Ik vind toch ook dat jouw dierenarts onjuiste dingen zegt.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#125 Geplaatst 22 april 2009 - 15:19

Oh ja, wij gebruiken ook houtkorrels, nl. Cats best oko plus. Stuift niet!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#126 Geplaatst 22 april 2009 - 15:29

kitten zei:

ik mocht niets meer geven van eten , snoepjes of iets die met de fabriek samengesteld was , en het heeft gebeterd voor een kleine 3 weken dan begon het speleke opnieuw
dat heeft zo zeker 8 maand geduurt tot ze me op rauw heeft gezet , dan heeft het stillekes week per week gebeterd
eerst zijn zn pootje genezen en dan zn lipje
nu heeft hij terug een aanval gekregen na zn enting katteziekte
de fokker van zn vader had me zoiets verteld dat sommige katten kunnen reageren erop
de dierenarts verteld dat dat haast nie kan , maar toch gaat ze haar nu erin verdiepen , want 2 weken na zn spuit zit hij weer met een dikke lip
moet wel zeggen dat ik een staaltje met hills korrels had meegenomen en gegeven

Over inenten valt heel veel te zeggen, er zijn altijd twee kampen, voor en tegen. Even dit er bijgevoegd, als je verder op het internet zoek vind je nog veel meer. vaccineren

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#127 Geplaatst 22 april 2009 - 15:48

Guschi zei:

Over inenten valt heel veel te zeggen, er zijn altijd twee kampen, voor en tegen. Even dit er bijgevoegd, als je verder op het internet zoek vind je nog veel meer. vaccineren
bedankt voor de link guschi
het is heel interessant
ik stuur ze direct door naar de dierenarts en eens zien wat ze zal zeggen
misschien is het toch waar !!!!! kan thor gewoon nie tegen die prikken
en wat dan !!!!! :catscratchhead

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 22 april 2009 - 18:23

Er is wel een verschil tussen voedselallergie en voedselintollerantie zei de da me.
Voedselallergie is door een overreactie van het immuunsysteem op een bepaalde stof in het voer met als gevolg ontstekingen van huid of lip.
Voedselintollerantie komt doordat de darmen het voer niet kunnen afbreken en dat heeft als gevolg diarree.
2 heel verschillende symptomen dus.
Pas op ik heb hem wel degelijk binnenste buiten gekeerd met vele vragen en zijn antwoorden waren zeker doordacht vond ik en hij kon ook uitleggen waarom hij zo handelde.

Maidu heeft waarschijnlijk wel voedselintollerantie maar geen allergie.
Die Hill's dieetkorrels z/d werken ook bij intollerantie en dus denken veel mensen dat hun kat allergisch was omdat de diarree met die korrels stopt maar het is dus omdat ze gevoelige darmen heeft en dit voer toevallig ook licht verteert.

Lijkt me toch wel niet zo een slechte uitleg toch?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 23 april 2009 - 10:53

Komt logisch over
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 23 april 2009 - 15:59

Nathalie zei:

Oh ja, wij gebruiken ook houtkorrels, nl. Cats best oko plus. Stuift niet!

Bedankt voor de tip. Heb het vandaag meteen gekocht. Ziet er zeer goede kwaliteit uit inderdaad. Helaas wel duur maar het zou zuinig zijn in gebruik.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 24 april 2009 - 16:35

Vanmorgen bloedonderzoek laten doen en stoelgangstaal laten opsturen naar labo. Deze morgen had Maidu weer heel erge diarree.
Maiduke was heel flink en liet braaf bloed prikken. Ook in de wachtzaal heeft hij niet gehuild. Zo een flink manneke.

De bloedtesten kon de dierenarts zelf doen. Het bloedbeeld was volledig normaal!
Dit geeft al zekerheid dat zijn lever, nieren en pancreas perfect werken.

Voor stoelgangresultaat is het wachten tot morgenvroeg. Wordt getest op parasieten en de vertering zal gecontrolleerd worden.

Hij heeft geen voedselallergie want dat zou zichtbaar geweest zijn in het bloed en hij zou zeker plekken in zijn vacht moeten hebben dan en jeuk hebben.
De diarree zou dus van voedselintollerantie komen. Het stoelgangonderzoek moet dat morgen ook bevestigen.
Maidu moet nu het Intestinal dieet van Hill's eten en nog tot 8 uur deze avond nuchter blijven om zijn darmen te laten rusten en eens volledig leeg te laten komen.

Dat eosinofiel granuloom zou met nog 6 weken cortisonetabletten hopelijk genezen zijn. Dat is dus nog een hele poos wachten.

Ik heb de cattery al gemaild maar ze reageren doodgewoon niet. Ik voel me wel echt opgelicht door hun. De dierenarts zegt dat Maidu van bij hun al verteringsmoeilijkheden en diarree moet hebben gehad!!
Tegen ons zeiden ze dat Maidu echt alles kon eten!
Ik stuur hen foto's en zo van Maidu en zij zijn precies gewoon compleet niet meer geïnteresseerd in hem!!
Ze gingen langs komen en een cd geven met babyfoto's van Maidu maar ook daar kunnen we naar fluiten.

Een echte schande dat zo een mensen katten fokken! En dan aan ons een heel streng contract meegeven dat we Maidu alle medische zorgen moeten geven!
Hadden ze eerlijk geweest met ons was Maidu al veel eerder geholpen en was hij nooit zo ziek geworden. Ocharme toch.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#132 Geplaatst 24 april 2009 - 16:45

heel veel geluk met de uitslag morgen!
:geluk:

wel stom van de fokkers :catcurs

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 24 april 2009 - 17:21

Dank je! :LOL: ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#134 Geplaatst 24 april 2009 - 17:26

Veel beterschap voor jouw knappe schat en hopelijk krijg je toch nog reactie van de cattery want zo lijkt het inderdaad alsof ze helemaal niet meer geïnteresseerd zijn...wél al zeer positief dat de bloedtesten ok waren...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#135 Geplaatst 24 april 2009 - 17:27

Véél succes voor morgen hè! Arm Maiduke die snapt het ook allemaal niet van die onderzoeken, bloed prikken etc... :( Hij is wel moedig...
Geplaatste afbeelding