Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 17 april 2009 - 12:30

Net terug met Maidu van de dierenarts voor dat ontstoken plekje op zijn lip.
De diagnose is heel slecht :cry: :cry: :cry:
Bijna 100% zeker gaat het om Eosinofiel granuloom, een auto-immuunziekte waardoor Maidu's lichaam antistoffen aanmaakt tegen zijn eigen cellen en deze afbreekt.
Hij heeft nog maar 1 kleine plek op zijn lip maar het kan vermeerderen en zelfs de binnenkant van zijn neusje aantasten.
Hij heeft nu een cortisonespuit gehad en zou tegen volgende week woensdag daardoor verbetering van het wondje moeten hebben zoniet moet hij 6 weken cortisonetabletten slikken en zou levenslang kunnen hervallen.

Ik ben er kapot van! De vreselijk diagnose die ik op het net had gelezen is nog waar ook!
Wie denkt nu dat een klein wondje in de lip zo een vreselijke ziekte is!

Ik ben echt bang! Wie kent deze aandoening en heeft raad voor mij?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#17 Geplaatst 17 april 2009 - 12:32

oh nee, dat is verschrikkelijk!!! arme Maidu :( :( en arme jij! :hug: :hug:
heel veel sterkte!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 17 april 2009 - 12:35

Vreselijk nieuws!! Hopelijk valt het met medicatie toch nog te controleren en kan hij op die manier toch nog een dierwaardig leven hebben! Dikke knuffel!! Sterkte!!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 17 april 2009 - 12:35

Ik heb je beide topics samengevoegd Arizona.

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#20 Geplaatst 17 april 2009 - 12:36

Arme Maidu :( veel sterkte :hug:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 17 april 2009 - 12:37

Ik heb geen ervaring met die ziekte. Ik wil je wel erg veel sterkte wensen. Zo'n nieuws horen moet echt verschrikkelijk zijn.
Erg goed dat je naar de dierenarts geweest bent, nu weet je tenminste wat het is en kan Maidu behandelt worden. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#22 Geplaatst 17 april 2009 - 12:38

Is dat een soort van kanker dan?
Veel sterkte en hopelijk gaat het rap beter in elk geval.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 17 april 2009 - 12:38

elixeryen zei:

Ik heb je beide topics samengevoegd Arizona.

Ja sorry, heb verstrooid een nieuw topic geopend :oops:

Neen het is geen kanker. Het is zijn immuunsysteem dat overreageert. Dit kan aangeboren zijn of plots optreden.
Vinden jullie dat ik de cattery waar ik hem kocht moet inlichten? In het contract staat dat bij eventuele ernstige ziekte of verborgen gebrek die binnen het jaar optreedt ze maximum 50 euro vergoeden van dierenartskosten.

Bewerkt door ARIZONA, 17 april 2009 - 12:41.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#24 Geplaatst 17 april 2009 - 12:39

Misschien kan je dit topic eens lezen:

Kattenforum - kattenplaza :: Bekijk onderwerp - Pebbles -eosinofiel granuloom*p. 11 is het terug? p12 NEE*

Zit ze hier ook niet op dit forum? Misschien kan je haar eens een berichtje sturen of weet ze wel raad...

Veel sterkte!!! :hug:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 17 april 2009 - 12:55

oei, das minder nieuws.... en helpt die cortisone dan om het proces te stoppen, of gewoon om het draaglijker te maken ofzo?
Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 17 april 2009 - 13:05

ocharme toch ! heel veel beterschap gewenst :hug:
Geplaatste afbeelding

Sonia
Sonia
  • 157 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 17 april 2009 - 13:05

Onze Casper heeft ook auto-immuun ziekte. Bij hem uit zich dat in voortdurend ontstoken en uiterst pijnlijk tandvlees. Om de zes weken krijgt hij twee injectie's. EĆ©ntje met cortisone en eentje met antibiotica. Tot nog toe is zijn ziekte daar vrij goed mee onder controle te houden. Wel moet ik idd allert blijven op wondjes e.d. in zijn mondje. ook de voetzolen en de oortjes zijn een kwetsbare plaats.
:hart: Het beste op deze aard, zit in een dierenhart bewaard ! :hart:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 17 april 2009 - 13:06

Cortisone zou dienen om zijn immuunsysteem te onderdrukken zodat het niet meer zo fel reageert en zo kan de wond genezen.

De vorm die Maidu heeft, in de mond dus, is de meest gevaarlijke en kan in het slechtste geval zelfs leiden tot tumoren in de mond.

Sommige katten zouden kale plekken op hun poten en oren krijgen en die vorm zou minder gevaarlijk zijn.

Nog een vraag:
Maidu ademt nogal luidruchtig door zijn neusje. Heeft hij al van toen hij net bij ons was. Hij snurkt vaak en trekt precies soms naar adem. De dierenarts zei dat dit niets is en pas op ziekte wijst als hij neusloop zou hebben. Dat heeft Maidu dus niet, zijn neusje is mooi proper en droog.

Zou dat ook niet met die auto-immuunziekte komen of ademen coontjes altijd zo luidruchtig?

Ik lees ook dat homeopathie erbij kan helpen. Wie geneest zijn katten met homeopathie of moet ik toch op de cortisone vertrouwen? Ik sta helemaal niet achter cortisone omdat dat niet de oorzaak aanpakt enkel de symptomen en ik wil geen kat die levenslang cortisone nodig heeft. Het is voor een mens al slecht laat staan voor een kat.

Bewerkt door ARIZONA, 17 april 2009 - 13:20.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 17 april 2009 - 13:08

Echt genezen kun je een auto-immuunziekte volgens mij niet. Het is het eigen lichaam dat tegen zichzelf begint te vechten eigenlijk. Maar met de juiste medicatie kun je het wel onder controle krijgen en kan hij vast nog jaren mee hoor...
Maar het blijft een vreselijke diagnose... :(
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 17 april 2009 - 13:11

heel veel beterschap gewenst voor de poezel en voor jou veel sterkte :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag