Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#151 Geplaatst 26 april 2009 - 14:05

Goed zo!!! Hopelijk zet dit zich door!!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#152 Geplaatst 26 april 2009 - 18:00

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#153 Geplaatst 27 april 2009 - 19:39

Nu ben ik toch wat boos op de da hoor. :evil:
Hij had Maidu zijn dieetvoer beloofd voor deze avond.
Wat bleek nu: niks geleverd!
Ik ben nog speciaal langs hem gereden om extra stalen te vragen om verder te kunnen en hij grommelde dat ik heel ongelegen kwam en hij eigenlijk meteen moest vertrekken.
Met veel tegenzin graaide hij een paar stalen bij elkaar en gaf ze me.

Nu zie ik dat dat dieetstalen voor honden zijn? Hill's s/o canine?

Zou dat kwaad kunnen voor Maidu.

Ik vind het niet kunnen dat hij zich zo ambetant maakte tegen mij. Ik kan er ook niks aan doen dat Maidu niks anders kan eten en hij had me het voer beloofd!
Mag morgen om 10 uur nog eens naar ginder. Hij moet me dan niet ook nog eens nors behandelen hoor!! :catcurs
Heb trouwens al voer besteld bij een andere dierenarts want op hem kan ik totaal geen staat gaan!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#154 Geplaatst 27 april 2009 - 19:41

Wel, dat zou ik toch ook niet echt appreciëren hoor..die mannen worden wel betaald om onze schatjes te helpen hé..en hoeveel betalen we er soms niet voor? En zeker dan in Maidu zijn geval..hij is dan toch serieus ziek en dan zo'n reactie? Nee, daar zou ik toch ook niet mee gediend zijn..

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#155 Geplaatst 27 april 2009 - 19:43

Ik zou ook bij een andere da gaan, amai wat een service :evil: en nu heeft hij nog het juiste voer niet.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 27 april 2009 - 19:46

Pfffffff, soms zijn da zo een verwaande mensen ineens hé!
Zij stellen vast dat je kat zwaar ziek is maar eens je betaald hebt moet je het zelf maar uitzoeken!
Moest hij voor de rest geen goeie da geweest zijn liet ik hem meteen ook stikken maar voor dat voer kan ik gelukkig ook in de buurt terecht.

Straks voelt Maidu zich ook nog eens slecht van dat hondenvoer!
Dan krijgt hij wel een hééééééééééle boze telefoon van mij hoor! :catcurs

Guest_Bougie_*
Guest_Bougie_*

#157 Geplaatst 27 april 2009 - 20:21

Lees nu pas je verhaal. Zo triest voor je mooie kater. Hoperlijk blijft het de goede richting uitgaan en één raad, zoek gewoon een andere DA, niet alleen voor de voeding maar voor alles.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#158 Geplaatst 27 april 2009 - 20:43

Tja dat is geen manier hoor! Je gaat er toch vanuit dat men dierenarts wordt om beestjes te helpen (en ook wat te verdienen allicht). Ik denk altijd dat mensen die voor de medische sector kiezen, dit voor een groot deel uit roeping doen. Maar als er éénmaal geld mee gemoeid is gaan die idealen percies allemaal de mist in. Ik zou je ook willen aanraden om naar een andere te gaan, ik zou woest zijn. En ik zou dat voer zeker niet geven aan Maidu hoor, ik kan me niet voorstellen dat het onschadelijk is. Trouwens Maidu is al erg kwetsbaar nu en hij kan die toestanden zeker allemaal missen.
Ik wens je héél veel succes igg.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#159 Geplaatst 28 april 2009 - 09:15

Hey arizona,

Mijn kater hier zit ook aan de cortisone voor maag-en darmproblemen. Wat het exact is weten we nog geen 100% zeker. De da vermoed dat het een zware maag- en darmonsteking is die eigenlijk ontstaan is door een soort allergie aan zichzelf. Die allergie kan je niet zien in het bloedbeeld!!! Er zijn eigenlijk weinig verklaringen over, maar hij moet op een gegeven moment even overgereageerd hebben om zijn eigen darmflora ofzoiets. Andere diagnoses zijn ook nog mogelijk, maar kunnen vanwege de zware diagnosemidddelen voorlopig niet nagegaan worden (operatie, wat te zwaar is indien onnodig voor mijn oudje).

In ieder geval, hij kreeg eerst een dikke week een erg zware dosis cortisone. Ik heb de bijsluiter gelezen, het kwam neer op een dosis voor 10kg terwijl hij eerder op 4,5kg zat. Daar werd hij heel erg geirriteerd van, at erg veel, dronk héél veel, was héél moe maar kon niet slapen vanwege die irritatie. Na een weekje mocht hij op een lagere dosis (voor 6kg, en hij zit toch al weer eerder aan 5,5kg) en sindsdien lijkt hij een beetje vermoeider dan normaal maar zijn irritatie is weg en zijn eigen karaktertje is er weer. Hij heeft dus ook wel nogal wat invloed van die cortisone. Hij krijgt rapidexon.

Ondertussen heb ik de raad gekregen van de dierenarts om hem zijn normale voer te blijven doorgeven en hem max. 100 gr kip bij te geven op een dag. De meeste poezen willen die kip blijkbaar gekookt, maar Zwartje wilt (en krijgt) die rauw. Sindsdien is zijn ontlasting in hoeveelheid geminderd maar wel veel steviger. Zijn drie kip-pauzes per dag zijn voor hem ook echt hemels en hij kijkt er erg naar uit :)

Ik zou in deze situatie dus naar een andere dierenarts gaan, bij voorkeur een kliniek, en hem volledig nog eens laten onderzoeken. Schrijf alle symptomen op (zodat je er zeker geen vergeet) in chronologische volgorde en geef dat af aan die dierenarts. In sommige provincies bestaan er ook een soort dierenambulances, die je samen met je huisdier tot aan de dierenarts vervoeren. Eens even nagaan of er daar in de buurt ook eentje zit misschien.

Veel succes ermee alvast, en enorm veel beterschap voor de kleine jongen!

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 28 april 2009 - 10:41

Wat een service bij die DA !  Ik  zou ook niet tevreden zijn, nu zal een kat niet doodgaan van hondevoer een paar dagen te eten maar de samenstelling is verschillend, een kat heeft veel meer taurine nodig, en aan een ziek dier moet je dan toch al geen verkeerde voeding gaan geven.  Jij bent de klant, dus hij hoeft zich niet verwaand op te stellen.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#161 Geplaatst 28 april 2009 - 12:50

Wat een arrogante houding van je DA seg! Je weet op voorhand als je voor dierenarts gaat, dat mensen je ook op minder gelegen momenten kunnen opbellen. Da's nu eenmaal de keerzijde aan het "arts" zijn, ongeacht of het nu voor mensen of dieren is. Als je een 9 to 5 job wil, dan moet je daar niet voor kiezen! :evil:
Ik denk dat ik hem eens goed op zijn plaats had gezet, vooral omdat het toch gaat om een kat die niet zomaar een kleinigheidje mankeert! In Maidu's geval is de voeding net zo belangrijk...
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 28 april 2009 - 21:46

En raadt eens: vandaag was het voer er ook niet!!!
Hij stond daar weer te tateren van de levering die gisteren niet meer lukte en dat ze vrijdag met de feestdag ook niet konden leveren en blablabla.
Ik dacht, ratel maar door, ik los dat wel zelf op.

Ik heb maandag al voer besteld bij een andere da omdat ik al voelde dat hij maar bleef schuiven en uitvluchten verzinnen.
Moet normaal dus morgen naar hem terug bellen om nogmaals te bedelen achter dat voer maar hij zal mogen fluiten naar zijn telefoon en verdere bestellingen van voer!

Dit is al de derde dierenarts die ik uitprobeer hoor.
Hij is wel een kei in het stellen van diagnoses en behandelingen maar op het vlak van organisatie is hij dan weer een ramp.

Ik moet spijtig genoeg vaststellen dat de ideale da niet bestaat en dat ik er toch één moet uitkiezen.
Nu ga ik dus werken met 2 da. Wat de ene misdoet vangt de andere dan wel op.

Ik heb hier net terug Maidu zijn Moderin tabletje gegeven. Wat een mini-tabletjes zijn me dat zeg. En daar moet ik er dan een halfje van geven. Je ziet het amper!
Ik zet Maidu dan altijd onder onze leeslamp want dat prutske slaagt erin als ik niet kijk het pilletje er langs de zijkant van zijn mondje er terug uit te laten vallen.

Gisteren dacht ik dat hij het binnen had maar ik vond dat hij zo parmantig keek naar mij. Zo van: Is er wat?

Ik dacht meteen: Toch maar even rondkijken op de vloer of ik niks vind en ja hoor, wat vind ik, een half tabletje!

Nu kijk ik wel 4 keer terug in zijn mondje of het wel weg is hoor.
Zo ne sloeber!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#163 Geplaatst 28 april 2009 - 21:49

:ha Ja, dat kunnen ze wel hé..zo floep dat pilletje er terug uit en dan maar hopen dat baasje niks gezien heeft! :d Ik ken die streken ook al... :LOL:
En ja, die DA..zeer jammer hé maar als hij echt wel goed is in diagnoses enzo stellen..tja, dan kan je hem daarvoor toch beter houden. Je weet nu wat z'n sterke kanten en zijn mindere kanten zijn dus daar kan je dan wel op inspelen..

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#164 Geplaatst 28 april 2009 - 21:56

Vosse zei:

Hey arizona,

Mijn kater hier zit ook aan de cortisone voor maag-en darmproblemen. Wat het exact is weten we nog geen 100% zeker. De da vermoed dat het een zware maag- en darmonsteking is die eigenlijk ontstaan is door een soort allergie aan zichzelf. Die allergie kan je niet zien in het bloedbeeld!!! Er zijn eigenlijk weinig verklaringen over, maar hij moet op een gegeven moment even overgereageerd hebben om zijn eigen darmflora ofzoiets. Andere diagnoses zijn ook nog mogelijk, maar kunnen vanwege de zware diagnosemidddelen voorlopig niet nagegaan worden (operatie, wat te zwaar is indien onnodig voor mijn oudje).

In ieder geval, hij kreeg eerst een dikke week een erg zware dosis cortisone. Ik heb de bijsluiter gelezen, het kwam neer op een dosis voor 10kg terwijl hij eerder op 4,5kg zat. Daar werd hij heel erg geirriteerd van, at erg veel, dronk héél veel, was héél moe maar kon niet slapen vanwege die irritatie. Na een weekje mocht hij op een lagere dosis (voor 6kg, en hij zit toch al weer eerder aan 5,5kg) en sindsdien lijkt hij een beetje vermoeider dan normaal maar zijn irritatie is weg en zijn eigen karaktertje is er weer. Hij heeft dus ook wel nogal wat invloed van die cortisone. Hij krijgt rapidexon.

Ondertussen heb ik de raad gekregen van de dierenarts om hem zijn normale voer te blijven doorgeven en hem max. 100 gr kip bij te geven op een dag. De meeste poezen willen die kip blijkbaar gekookt, maar Zwartje wilt (en krijgt) die rauw. Sindsdien is zijn ontlasting in hoeveelheid geminderd maar wel veel steviger. Zijn drie kip-pauzes per dag zijn voor hem ook echt hemels en hij kijkt er erg naar uit :)

Ik zou in deze situatie dus naar een andere dierenarts gaan, bij voorkeur een kliniek, en hem volledig nog eens laten onderzoeken. Schrijf alle symptomen op (zodat je er zeker geen vergeet) in chronologische volgorde en geef dat af aan die dierenarts. In sommige provincies bestaan er ook een soort dierenambulances, die je samen met je huisdier tot aan de dierenarts vervoeren. Eens even nagaan of er daar in de buurt ook eentje zit misschien.

Veel succes ermee alvast, en enorm veel beterschap voor de kleine jongen!

Dank je! ;)

Maidu heeft 2 ziektes tegelijk: eosinofiel granuloom en voedselintollerantie. Het ene heeft niks met het andere te maken bij hem.
Die cortisone slikt hij voor dat eosinofiel granuloom en voor die voedselintollerantie moet hij die Hill's i/d eten.
In zijn bloed is ook ,net als bij zwartje, niks te vinden dat wijst op ontsteking ofzo maar dat kan dus.

Ik moet echt 6 weken geduld hebben tot de cortisone volledig heeft gewerkt voor ik conclusies kan trekken over de behandeling.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#165 Geplaatst 29 april 2009 - 07:25

en hoe is hij nu
alles oke met hem
ik heb net de oorzaak van thor zn allergie gevonden ,ik had al een vermoeden
ht woord is hill's eten , toen ik ging voor zn spuit heb ik een staaltje hill's eten meegebracht
en een paar weken geleden had hij weer groene kaka en een blaas op zn lip
van vanmorgen is die terug weg , wat ben ik blij
nie plezant he
misschien nog een tip voor de medicijnen ,ik loste dat pilleke op in een beetje water en gaf het met een spuitje in zn mondje

geef je knuf maar een dikke knuf van  ons