Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#166 Geplaatst 29 april 2009 - 09:41

Hoe gaat het vandaag met Maiduke?
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#167 Geplaatst 29 april 2009 - 15:05

Hij loopt goed rond vandaag en heeft ook al wat gespeeld. Flink hé!

Dat hij dieetvoer moeten eten en Alina niet dat snapt hij niet.
Hij is wat triest omdat hij Alina's voer wil eten en dat niet mag van ons. Nu blijft hij in de keuken naast de bak met korrels zitten in de hoop dat we toch zullen toegeven. En dan soms zo een hartverscheurend miauwke: Ik heb honger!
Niet zo fijn hé.

Ik zit hier dus nog altijd zonder zijn dieet. Vanavond heb ik het pas. Hopelijk komt bij die andere da die levering zonder fout toe.

Gisteren en vanmorgen had ik hem dus wel een beetje van dat dieet voor honden moeten geven en dat zag ik vanmorgen al meteen aan zijn ontlasting. Geen diarree maar wel geen goede kleur en ojee wat een geur.

Dus nu laat ik hem even wachten met eten tot vanavond want ik wil niet opnieuw hevige diarree riskeren.

De cattery heeft ook gereageerd! Ze waren op reis naar Jamaica.
Ze zegt dat Maidu's ouders wel frequent last hadden van tandvleesontsteking maar dat dit zonder probleem opgelost werd met Hill's Oral Care brokken. Maidu's vader zou op 8 maanden het Calicivirus (niesziekte) gehad hebben maar daar ook zonder probleem van genezen zijn. Voor de rest zouden ze kerngezond zijn.
Ze ging wel meteen vandaag naar de dierenarts om navraag over eosinofiel granuloom te doen en me dan mailen.
Ben wel blij dat ze toch informatie over zijn ouders wil geven en me op de hoogte zal houden.

Het lijkt me wel nog altijd onmogelijk dat Maidu bij haar nooit diarree heeft gehad. Ik heb gezien wat hij daar te eten kreeg: Felix nat voer voor kittens, kaas en Lara Fitness korrels.
Niet echt degelijk premium voer dus. Zij had me aangeraden Maidu zeker die Felix zakjes te geven. :s
Arme Maidu is er hier zeer ziek van geweest en had toen enorm diarree.
Zelfs Royal Canin Sensible brokken werken niet bij Maidu.

Ik  ben heel benieuwd wat haar dierenarts te zeggen heeft en of ik er iets mee zal zijn.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#168 Geplaatst 29 april 2009 - 18:44

't is te hopen dat er toch beetje meer informatie uitkomt...en ja, ze kunnen zielig doen hé als ze niet volledig hun zin krijgen en probeer het hen maar eens uit te leggen dat het voor hun eigen goed is! :LOL:

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 29 april 2009 - 19:45

HOpelijk weet de DA goed nieuws te vertellen...
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#170 Geplaatst 30 april 2009 - 09:54

Joehoe ik heb Maidu zijn dieet. Straf hé maandag bestelt en woensdagavond zonder fout daar. Mijn dierenarts had het vrijdag besteld en raakte er niet aan!
Straks komt Alex van de cattery kijken hoe het met Maidu gaat. :louche:
Dat is een Rus. Hij ging een medicijn meebrengen uit Rusland tegen diarree zei hij. Ik heb hem nochthans duidelijk gemaakt dat Maidu met zijn dieet daar geen last meer van heeft.
Hij stuurde ook een mail met vanalles wat Maidu bij hun at. Veel te veel rommel vind ik. Elke 2 dagen kreeg Maidu andere korrels zogezegd om allergie te voorkomen en daarbij natvoer zakjes uit Aldi en Colruyt!!
Dat moet Maidu zijn darmen zeker van streek gemaakt hebben!
En nu wil hij dat wij dat ook zo doen! Hij schreef ook nog dat Maidu hun lieveling was en dat ze bezorgd zijn.
Zijn katten zijn volgens hem gezond want nagekeken op de kattenshow in Oostende en gezond bevonden om mee te doen aan de show! Is dat nu een bewijs dat je katten gezond zijn! Op zo een show gaan ze toch geen bloedanalyse doen zeker en daar kijken ze toch maar vluchtig of je kat er verzorgd uitziet!
Pfffffffff, ik weet nu dus wel dat Maidu komt van fokkers die er niks van afweten.

Die denkt dus echt dat ik hem mailde om Maidu te genezen. Het is potverdekke om te weten of het niet van bij hun al aanwezig was en om hun te verwittigen dat het afgeraden wordt met familie van een kat die immuunziekte heeft te fokken.
Maar hij moet niet denken dat ik dat medicijn aan Maidu ga geven hoor!
Maidu zijn diarree is weg met dat dieet dus houden zo.
Ik hoop dat hij ons hier niet de les komt spellen want hij is mij uitleg verschuldigd en niet ik aan hem hoor. :o
Hij zal hier anders snel terug de voordeur zien.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#171 Geplaatst 30 april 2009 - 10:01

owjeeeee dit klinkt allemaal heel erg raar! :o

Dat je kat ok wordt bevonden om mee te doen aan een show is absoluut geen garantie voor de gezondheid van de kat!! Ze kijken alleen de oppervlakkige dingen na op de medische keuring bij een show, en dan nog! De medische keuring voor een show is echt maar vlugvlug, omdat er meestal een hele rij mensen staat aan te schuiven, en daar kunnen ze een kat niet volledig gezond verklaren!

Een fokker moet eigenlijk - wanneer kittens gaan voor hun enting - de eigen dierenarts de kittens grondig laten onderzoeken. En de fokkers van onze katten hebben ook elke keer aangeraden om in de loop van de eerste dagen na de komst van het kitten bij ons thuis, ook eens naar onze eigen dierenarts te gaan om ze daar nog eens grondig te laten nakijken.

En tja de rest van je verhaal... t is gewoon zo raar dat ik niet meer weet wat ik ervan moet denken! Laat in ieder geval de schuld niet in jouw schoenen schuiven! Want dit is een aandoening die Maidu niet kan gekregen hebben door jouw toedoen. Als het een erfelijke aandoening is, dan is het hoogstwaarschijnlijk iets wat hij van een van zn voorouders heeft gekregen.
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 30 april 2009 - 10:25

Vreemd verhaal, laat je niet doen !
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#173 Geplaatst 30 april 2009 - 11:01

elke 2 dagen andere korrels? en dat moet gezond zijn voor de darmen? maak dat een ander wijs, ze zouden voor minder in de war geraken...
Ik steun wat de rest zegt:
laat je niet doen!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 30 april 2009 - 11:53

Oef ik heb het overleefd. Ze waren snel weg gelukkig want moesten nog ergens heen.
Ik kreeg inderdaad het kaartje van hun dierenarts hier toegestopt. Was een "expert".
Nadien kreeg ik te horen dat ze voor hun katten ook bellen naar een dierenarts in Moskou!! Vervolgens stuurt die hun dan een medicijn op afhankelijk van symptomen die zij mailen!!!!

En weer het verhaal dat tandvleesontsteking niet erg is. Ik dan met handen en voeten uitgelegd dat dat geen gewone tandvleesontsteking is maar een ziekte van het immuunsysteem maar ik zag zo dat ze het niet begrepen.

Maidu's moeder zou vaak vlekjes in de mond hebben. Ik zei: dus toch ook die vlekjes?
Hij: "Maar bij haar is het gewone ontsteking hoor en gaat weg met Hill's Oral Care brokken."
Hij toonde me een papier dat de dierenarts hier voor mij had geschreven en daar stond op: mogelijks erfelijke ziekte maar nog niet aangetoond bij ouderkatten.
Ik denk toch dat zij dat ook heeft hoor.
De katten aten daar ook nat voer buiten waar vliegen al eieren hadden opgelegd en kikkers uit de tuin!!! Nadien gaven ze alle katten dat Russisch medicijn en diarree over! :evil: :evil: :evil:
En die mensen fokken katten en verkopen katten aan andere catteries?  
Ze bedoelen het allemaal goed, dat wel hoor. Ze gaan liefdevol om met katten maar ze hebben totaal geen besef van goede medische zorgen!

Ik trok nogal ogen dat die dat zonder blikken of blozen zei hoor!
Maar bij die man was er geen speld tussen te krijgen. Ik heb gewoon afscheid genomen en hopelijk zie ik ze nooit meer!
Ze zijn zo rijk als de zee diep is maar ze zouden beter evenveel verstand als geld hebben!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#175 Geplaatst 30 april 2009 - 17:31

Amai amai..je hebt er goed aan gedaan om hen gewoon eens te laten praten zonder er al te veel op in te gaan want ze verstaan het toch blijkbaar niet allemaal. Gelukkig dat Maidu in goede handen is!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#176 Geplaatst 30 april 2009 - 17:34

Tja....ik doe m'n mond niet open maar denk er 't mijne van.... :r :zweep:
Goed dat de diarree gestopt is en dat je eindelijk het voer voor de kleine hebt. En nu komt alles goed! Succes hoor! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#177 Geplaatst 30 april 2009 - 18:45

kiki zei:

Tja....ik doe m'n mond niet open maar denk er 't mijne van.... :r :zweep:

Ik ook... ga even op mijn handen zitten... voor ik hier iets typ wat gecensureerd moet worden.

Maar in elk geval is het idee wat al even had over die cattery dus juist gebleken... :( Jammer dat je bij zo'n f**ker terecht bent gekomen, want dit is echt niet hoe het zou moeten gaan... :( :( :( :(

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#178 Geplaatst 30 april 2009 - 19:25

Ik heb Maiduke vandaag lekker verwerwend met rauwe kipfilet en hij was hééééééééééééél gelukkig en ik heb in zijn oortje gefluisterd dat ik hem zal beschermen tegen zijn fokkers hoor!
Maidu zijn kopke ruikt hier helemaal naar het parfum van haar doordat ze hem gekust heeft. :s
Ze was zo fel geparfumeerd dat ons hele huis ernaar ruikt.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#179 Geplaatst 30 april 2009 - 19:36

YAK!!!! :roll:
Geef dat schattig ventje maar een welverdiende beterschapsknuffel van ons!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#180 Geplaatst 30 april 2009 - 20:39

Een héééééééééééééél dikke :hug: voor Maidu!!!

Geplaatste afbeelding