Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#181 Geplaatst 01 mei 2009 - 18:24

Veel beterschap voor Maidu :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:39

Maidu heeft terug zware diarree gehad :cry: Ik heb de cattery gebeld dat ik ten einde raad ben.
Straks komt de fokster en gaat samen met Maidu naar haar dierenarts. Ze denkt ook dat onze dierenarts ons aan het lijntje houdt om zoveel mogelijk geld te verdienen. Ze willen me echt helpen gelukkig.
Ik hoop echt dat ze nu vinden wat hij heeft. Ik denk ook bijna zeker dat het toch giardia zal zijn.

Maidu staat al op Hill's i/d dus dat hij enkel voedselintollerant is kan niet!

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#183 Geplaatst 06 mei 2009 - 10:41

:hug: :hug: :hug:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 06 mei 2009 - 11:09

Fijn dat de fokster zich nog inzet voor Maidu
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#185 Geplaatst 06 mei 2009 - 13:35

veel beterschap, misschien toch elders een 2de opinie vragen als je denkt dat jou DA je aan het lijntje houd :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#186 Geplaatst 06 mei 2009 - 15:00

pak alvast een staaltje kaka mee naar de dierenarts
dat ze kunnen zien wat er gaande is is de kak
giardia ruikt verschrikkelijk , onze kleine mila had giardia toen ze hier kwam en heeft er maanden last van gehad

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#187 Geplaatst 06 mei 2009 - 15:04

Nog heel veel beterschap gewenst voor Maidu en ik hoop echt dat ze er snel achterkomen wat juist het probleem is. Ik vind het super dat de fokster zich zo inzet voor jullie Maidu te helpen.

Sterkte hè :hug: :hug: :hug:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#188 Geplaatst 06 mei 2009 - 15:09

Elena was heel lief en heeft zelfs het consult betaald! Ze vond dat we al zoveel dierenartskosten hadden gehad en wilde deze zelf betalen.

We zijn dus nu bij haar dierenarts geweest. Hij heeft kaka onderzocht maar ook niks gevonden.
Hij zegt dat we correct bezig zijn met die Moderin voor dat eosinofiel granuloom.
Die diarree kan heel moeilijk zijn om daarvan oorzaak te vinden.

Hij zegt dat we ook zijn dieet Hill's i/d moeten stoppen en gekookte vis geven voor 2 maanden. Als dan diarree over is was het dus toch voedselallergie.
Maar dan zijn we er nog niet want een kat kan niet leven op vis alleen dus zouden we hert, krokodil en kangoeroevlees moeten geven en afwisselen omdat dat vreemde eiwitten zijn waar hij dus zeker niet allergisch op is;

Maar zo een duur vlees kopen dat zie ik echt niet zitten! Echt zelf koken voor een kat en zien dat ze alle mineralen en vitaminen hebben vind ik teveel gedoe. Ik heb veel over voor een kat maar ik sta hier al met ik weet niet hoeveel zakken voeding die ik allemaal zou moeten stoppen. Dit gaat me te ver!

Hij is niet ziek volgens deze da want heeft geen koorts en heeft perfect gewicht; Dus kan hij volgens deze dierenarts perfect verteren anders was hij mager geweest.
Het kan ook zijn dat Maidu met volwassen worden vanzelf van de diarree afkomt. We kunnen ook eens antibiotica of parasietenkuur proberen maar dat haalt meestal ook niks uit.

Als ik alles zo hoor is het dus een gokspelletje en ga ik toch door met het dieet en geef hem kamillethee als diarree te erg wordt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#189 Geplaatst 06 mei 2009 - 15:13

Je mag de kamillethee ook gewoon dagelijks geven hoor, dat kan geen kwaad, en minder kans dat de diarree verergerd. Ik begrijp heel goed dat je het niet ziet zitten om zo'n duur vlees te kopen voor je poezel, ik zou dit eerlijk gezegd ook niet doen. Er zal wel een andere oplossing zijn lijkt mij, alleen is het even puzzelen wat het beste is voor Maïdu. :geluk:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#190 Geplaatst 06 mei 2009 - 16:30

Giardia is zeer moeilijk opspoorbaar en enkel te vinden in zeer verse mest. Dus eruit nemen met de thermometer en onmiddelijk onder de microscoop en zelf dan vinden het het soms nog niet.
Voor alle zekerheid zou ik hem toch behandelen hiertegen. Baad het niet, schaad het niet ! Onze dierenarts maakt daar zelf pilletjes tegen, volgens het gewicht van de kat. Wij doen jaarlijks een kuur van 10 dagen bij al onze katten, preventief.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#191 Geplaatst 06 mei 2009 - 17:28

hey
wat een rot nieuws voor je
waarom probeer je ook niet volledig rauw
je moet eens gaan googelen of raad vragen aan esther
dat moet echt niet met duur vlees zijn hoor
waar haal je nu krokedil voor je kat , zelfs wij eten geen duur vlees
het stopt ergens he
dat was het laatste wat mijn dierenarts heeft aangeraden en eht was vlug gedaan hoor , mila haar diaree en thor zn allergie
eens je het leest dan is het vlug duidelijk de voordelen van rauw voeren
ik gaf mn voeding niet juist genoeg
maar misschien moet je eens veranderen van droogvoer , mn thor is allergies aan hills
sinds ik rc geef en rauw kan het maar zo goed gaan hier
veel sucses hoor

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#192 Geplaatst 06 mei 2009 - 18:57

Onze Mellon heeft ook lang last gehad van Giardia..wel opletten dat men normaal gezien verschillende stoelgangen van verschillende dagen moet binnenbrengen en door labo laten onderzoeken aangezien Giardia zich niet in elke stoelgang laat zien..'t is een hardnekkige slimme parasiet! Ik heb hier serieus wat kuren Panacur moeten geven aan al mijn schatten...'k zal het nooit vergeten!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#193 Geplaatst 06 mei 2009 - 21:27

Ja dat zei da ook dat normaal 3 stalen stoelgang onderzocht moeten worden. Maar hij zei dat omdat de parasiet dan meestal nog niet wordt gevonden de kat meestal preventief toch een kuur ervoor krijgt.
Maar hij vond het geen goed idee om dat meteen te geven omdat we dan nooit gaan weten of het Maidu's voeding is of een parasiet die diarree veroorzaakt.
Maar ik ben dat wisselen van voeding zat. Maidu is hier nog maar een paar maanden en heeft amper een paar weken hetzelfde te eten gekregen of we moesten weeral van merk veranderen. Ik word er nog gek van.
Ik had op mijn strepen moeten staan en toch die medicatie voor giardia vragen hé.
Ik ga het voorlopig nog afwachten. Elena wil me nog verder helpen in de toekomst dat is een hele geruststelling.

Voor de rest was het vandaag een loodzware dag want mijn vriend is plots opgenomen met spoed.
Ik weet hier echt niet wat eerst gedaan...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#194 Geplaatst 06 mei 2009 - 21:30

ARIZONA zei:

Voor de rest was het vandaag een loodzware dag want mijn vriend is plots opgenomen met spoed.
Ik weet hier echt niet wat eerst gedaan...

Oei oei..toch niet ernstig hoop ik?
En ivm die Giardia..één kuur was hier absoluut niet voldoende..ik denk dat ik er Mellon in totaal 5 ofzo heb moeten geven..en de anderen 2..'t was alleszins veel..

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#195 Geplaatst 06 mei 2009 - 21:38

wens jullie veel betrschap en ook naar je vriend toe :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding