Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 17 april 2009 - 13:18

Wat erg! Heel veel beterschap

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 17 april 2009 - 13:20

dat moet een klap in je gezicht zijn, wens je veel kracht toe!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 17 april 2009 - 13:25

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik vind het verschrikkelijk voor jullie. Sam van Nathalie hier op 't forum heeft dit ook maar de DA heeft het op dit moment kunnen stabiliseren en het gaat al een tijdje héél goed met hem. Stuur haar anders een pm en ze zal je graag haar ervaringen hiermee vertellen.
Het kan ook goed gaan hè niet gelijk het ergste denken (al snap ik dat je dat wel doet).
Veel sterkte en doorzetting hoor! We leven met je mee. :hug:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 17 april 2009 - 13:26

oei, das niet zo'n goed nieuws. Heel veel sterkte voor Maidu en ook voor jou :hug:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 17 april 2009 - 13:32

oh wat erg :( :hug:

cortizone is idd niet de ideaalste medicatie, maar ik zou het voorlopig toch maar bij cortizone houden en nog geen homeopathie proberen want er zijn veel te veel kwakkels tussen de homeopathen die maar wat experimenteren!!

:geluk: ik hoop dat alles zich stabiliseert!!

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#36 Geplaatst 17 april 2009 - 13:35

heel veel beterschap gewenst

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 17 april 2009 - 13:52

Bedankt allemaal.

Dit is het tweede katje dat ik krijg dat zwaar ziek wordt :cry:
Ik ben erg slecht in het verwerken van diagnoses die met veel onderzoeken en veel vraagtekens en onzekerheid gepaard gaan.
Mijn vroeger katertje is gestorven door hartaanval en dat maalt nu constant door mijn hoofd dat ik ook Maidu kan verliezen.

Die negatieve gedachten moeten uit mijn hoofd. Ik help er mezelf of Maidu niet mee. Ik ga alles proberen voor hem en ik hoop dat er iemand hierboven is die me het gunt dat ik hem kan houden.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 17 april 2009 - 13:54

Ik stuur je veel positieve energie toe in de vorm van een brandend kaarsje voor Maidu en ook alle andere zieke katjes. Sterkte hoor! Kom op! :hug

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 17 april 2009 - 13:55

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ik gun het je in elk geval van harte... En voor wat het waard is... we zijn er hier allemaal om naar je te luisteren als het je teveel wordt!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 17 april 2009 - 13:56

ARIZONA zei:

Vinden jullie dat ik de cattery waar ik hem kocht moet inlichten? In het contract staat dat bij eventuele ernstige ziekte of verborgen gebrek die binnen het jaar optreedt ze maximum 50 euro vergoeden van dierenartskosten.

Je moet de cattery zeker inlichten. Niet voor die 50€ dat je terug zou krijgen, maar wel omdat (de meeste ;) ) fokkers erg inzitten met "hun" kittens.
Als er iets is met de kittens van Amira, probeer ik de nieuwe baasjes ook te helpen en een schouder te bieden waar nodig.
Ik wil dat men weet dat men, ook nadat de kittens verhuist zijn, nog steeds terecht kan bij mij.
Natuurlijk hoor je als fokker liever positief nieuws over de kittens, maar ook negatief nieuws moet gezegd worden. Tenslotte wil je als fokker echt weten hoe het met "jouw" kittens is.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#41 Geplaatst 17 april 2009 - 14:00

Niet leuk om te horen... Ik snap dat je er zo'n bang van hebt hoor. Zwartje is hier ook net erg ziek geweest, en in het beste geval is het ook een soort auto-immuunziekte waarbij zijn lichaam zijn verteringsgestel begon aan te vallen. Hij moet dus nu elke dag cortisone, voor de rest van zijn leven wss. De exacte dosis moeten ze nog uitvogelen, da's trial-and-error en hopen dat hij niet te erg vervalt met dat uitproberen. Het is eng, als ze zo niet honderd percent zeker zijn en maar wat moeten uitproberen... Langs de andere kant steun je je kat het beste door positief te zijn waardoor het gerustgesteld is. Veel beterschap voor de poezel nog, en sterkte voor jezelf.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 17 april 2009 - 15:51

kiki zei:

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik vind het verschrikkelijk voor jullie. Sam van Nathalie hier op 't forum heeft dit ook maar de DA heeft het op dit moment kunnen stabiliseren en het gaat al een tijdje héél goed met hem. Stuur haar anders een pm en ze zal je graag haar ervaringen hiermee vertellen.
Het kan ook goed gaan hè niet gelijk het ergste denken (al snap ik dat je dat wel doet).
Veel sterkte en doorzetting hoor! We leven met je mee. :hug:

Kan je me even een link geven ofzo want ik weet niet wie Nathalie is. Zou haar heel graag pm sturen. Bedankt dat je me dit laat weten.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 17 april 2009 - 15:56

Hoi Arizona,

Kiki wees me op je topic.

Onze Sam heeft ook eosinofiel granuloom gehad, maar vooral op zijn pootjes (eerst voor, daarna achter en tussen de achterpoten op zijn buik). Uiteindelijk had hij ook een plekje op zijn kin en lip, maar omdat we al aan het behandelen waren zijn deze plekjes snel weg gegaan.
Er is bij Sam een biopsie gedaan toen, om zeker te weten wat het was. Er was even sprake van tumoren, maar dat was het gelukkig niet.

Sam was op dat moment nog niet lang genezen van giardia (heeft hij een jaar gehad, ook door slechte diagnose en behandeling van andere dierenarts). Toen kreeg hij  eosinofiel granuloom . Hij kreeg hiervoor langwerkende cortisonespuiten en hypoallergene brokken (Hills z/d) omdat het een allergische reactie zou kunnen zijn.

Daarna kreeg Sam last van tandvleesontstekingen waardoor hij bijna niet meer kon eten. Ook hiervoor kreeg hij cortisonespuiten.

Ondertussen gaat het al sinds vorig jaar november/december goed. Sam eet weer goed en het eosinofiel granuloom is niet teruggekomen (buiten zo nu en dan een miniplekje in zijn nek als hij veel meegesnoept heeft van het eten van de twee anderen.)

Het hypoallergeen voer is bij Sam de oplossing geweest denk ik. Want ook zijn oortjes die altijd ontstoken en vies waren zijn nu goed.

Aan de andere kant heb ik ook al gelezen over een katje dat gestorven is aan eosinofiel granuloom in het bekje, omdat het toch kwaadaardig was bij haar. Niet om je bang te maken, maar het kan wel...

Heel veel sterkte, het is vreselijk als je kat ziek is.
(mijn vorige katje is ook gestorven aan wss een hartaanval, op 7 maanden, dan maak je je erna toch meer zorgen om de anderen ook).

Als je nog vragen hebt, laat maar horen. Ik zou zeker informeren naar hypoallergene brokken.

Bewerkt door Nathalie, 17 april 2009 - 15:59.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 17 april 2009 - 15:56

Ik heb je dus al zelf gevonden ;) .

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 17 april 2009 - 15:58

lizke zei:

Misschien kan je dit topic eens lezen:

Kattenforum - kattenplaza :: Bekijk onderwerp - Pebbles -eosinofiel granuloom*p. 11 is het terug? p12 NEE*

Zit ze hier ook niet op dit forum? Misschien kan je haar eens een berichtje sturen of weet ze wel raad...

Veel sterkte!!! :hug:

Ik ken dit katje persoonlijk ;) . Het was ook in het bekje. En bij haar is het ook weggegaan met cortisonespuiten (gaat ook bij dezelfde dierenarts als ik). Voorlopig is het niet meer teruggekomen. Ze vermoeden dat het een reactie op een insectenbeet was.