Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 19 april 2009 - 18:38

Tja...ik zou zeggen: zolang hij eet en drinkt niet teveel panikeren maar morgen zonder fout je DA bellen. Ik hoop op een rustige nacht en we horen wel hoe het verder evolueert. Geef het manneke alleszins een dikke beterschapsknuffel. :rub:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#77 Geplaatst 19 april 2009 - 19:03

het is toch al positief dat hij nog eet en drinkt en rondt loopt
hopelijk is het gewoon te spuit dat werkt

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#78 Geplaatst 19 april 2009 - 19:38

hey
thorreke deed dat ook , dat is echt die cortisone hoor da je ziet werken
daarom geef ik het niet meer , thor was echt depressief en moe ervan
heb heel vaak de fokkers gecontacteert
ik zou van u naar merelbeke naar de dierenkliniek en hem daar grondig laten onderzoeken , ge zult veel geld betalen en ten einde raad zullen ze je toch naar daar doorsturen
bij mij is alles beter gegaan eens ik het zo beu was en alle medicijnen de vuilbak heb ingesmeten en hem volledig op rauw gezet , hij was er in een goeie maand vanaf ook zn vacht was stukken beter want er komt nog een hoop vacht af se door die vieze medicijnen
thor ademde ook heel diep , soms kon ik hem een por geven en hij was het niet gewaar , ik heb ook vaak voor hem rondgelopen 's nachts dat ik schrik had dat hij nooit meer wakker ging worden
thor had ook vaak koorst van de medicijnen
misschien moet je het eens overwegen om hem op rauw te zetten , dat krikt hun immuum op
bel morgen een keer naar een dierenkliniek en vraag daar een keer raad
t'is wel duur , maar als ze je daar niet kunnen helpen dan is er niemand nie meer
heb je al eens gevraagd bij de fokker of er in de fam geen gevallen meer zijn ?
vele groetjes hoor , niet paniekeren hoor alles komt wel goed

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 19 april 2009 - 21:11

Onze Sam was toen ook heel suffig en wat depressief.

Maar als je je zorgen maakt moet je zeker naar de dierenarts gaan!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#80 Geplaatst 19 april 2009 - 21:31

Oei wat erg dat Maidu depri en suf rondliep vandaag. Wat je beschrijft, lijken mij inderdaad puur symptomen te wijten aan de cortisone. Ik heb geen raad voor je, want heb helemaal geen ervaring hiermee, maar wens je héél veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 19 april 2009 - 22:00

Het was vooral de plotse hevige omslag van wat suf en sloom lopen naar totaal uitgeteld neerliggen en zwaar ademen die me zo alarmeerde.
Dit heeft ongeveer 2 uren geduurd. Zijn oogjes hingen zo half open met gesloten knipvlies en hij reageerde maar flauwtjes.
En dan plots sprong hij van de paal en begon heel klein beetje te eten en drinken en daarna meteen terug te slapen.
Voorlopig zit hij terug rechtop en laat soms al wat geluid horen.
Hopelijk valt hij niet meer terug in die diepe roes.
Morgen bel ik de dierenarts meteen. Hij moet me toch niet zeggen dat die spuit geen nevenwerkingen heeft als Maidu er zo zwaar van afziet hé. Ik heb liever dat ze me open en eerlijk de waarheid zeggen dan weet ik welke symptomen normaal zijn en welke niet hé.

Ik laat morgen meteen iets weten als ik gebeld heb hoor. Naar Merelbeke gaan doe ik maar als de dierenarts zelf zegt dat hij ten einde raad is. Hij heeft trouwens nog mensen doorgestuurd naar Merelbeke maar met hun katje is het fout afgelopen. Hij zou maar 1 geval gekend hebben in zijn praktijk dat een kat de ziekte niet overleeft.
Hout vasthouden...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#82 Geplaatst 19 april 2009 - 23:25

Wij duimen hier allemaal mee, en hopelijk is hij morgen beter. :hug: :rub:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 20 april 2009 - 11:39

Heb een andere dierenarts kunnen bellen. Die van mij is nog altijd onbereikbaar, grrrrrr. Ik vroeg hem nog welke uren hij bereikbaar was en hij zei dat dat nog niet vastligt.

Deze da zegt dat Maidu superactief zou moeten geweest zijn van cortisonespuit en zeker niet slaperig!!!!

De inzinking die Maidu gisteren kreeg is volgens hem een zwaar maag-darm probleem of pancreasprobleem!!

Volgens hem kan Maidu tegelijk eosinofiel granuloom en pancreasontsteking hebben want eosinofiel granuloom geeft geen diarre als symptoom volgens hem.

Dit is dus heel iets anders als wat da 1 zegt. Wie moet ik nu geloven.
Cortisone is dus wel goed voor dat eos. gr. zegt hij maar die diarre moet mogelijks met pancreasenzymen aangepakt worden.

Maidu moet volgens hem bloed- en stoelgangonderzoek hebben om parasieten en pancreasziekte uit te sluiten en vertering te onderzoeken.

Nu weet ik echt niet wat ik moet hoor. Wachten tot woensdag en die testen eisen bij mijn da?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#84 Geplaatst 20 april 2009 - 12:07

Kun je bij die DA die je nu gebeld hebt eens niet langs gaan met Maidu? Dat die hem eens volledig na kan kijken en dan zo een diagnose kan stellen. Een second opinion kan nooit kwaad, zeker niet bij zoiets.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 20 april 2009 - 12:13

Ja dat zou ik ook proberen te doen, tot woensdag wachten lijkt me lang, als er al een verkeerde diagnose gesteld is. Ik zou zeker voor een tweede opinie gaan, vooral daar de symptonen nogal ersnstig lijken.  Zijn er geen meerdere DA bij je in de buurt ?
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 20 april 2009 - 12:14

Die da woont echt ver. Het probleem is dat ik geen auto heb.

Ik heb ook nog geen stoelgangstaal van Maidu kunnen nemen. Maidu is nog niet opnieuw op de bak gegaan.
En mijn dierenarts heeft geen verkeerde diagnose gesteld hé. Hij heeft alleen niet nagekeken of Maidu niet meer dan 1 ziekte tegelijk heeft.

Mij da moet gewoon woensdag stalen onderzoeken. Anders zet ik er geen voet meer binnen!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 20 april 2009 - 12:33

:s Oeps, ik klonk precies nogal kortaf. Was niet mijn bedoeling. Is van de zenuwen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 20 april 2009 - 12:40

Als je terug naar je huidige DA gaat en wacht tot woensdag, zou ik zeker de testen laten doen die de andere DA voorstelde. Ook zou ik hem erop aanspreken dat hij zo moeilijk bereikbaar is, nu kan het misschien geen kwaad dat je tot woensdag moet wachten, maar wat als er wel eens iets dringends is met de poezels ? Ik vind dat een DA toch op zijn minst telefonisch bereikbaar moet zijn, ook al is het dan om je eventueel op dat moment door te verwijzen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#89 Geplaatst 20 april 2009 - 12:45

ARIZONA zei:

:s Oeps, ik klonk precies nogal kortaf. Was niet mijn bedoeling. Is van de zenuwen.

Ik vind dat niet hoor. Je bent gewoon bezorgd..
Ik zou gewoon even de resultaten afwachten die je woensdag krijgt. Ik zou, net zoals Peggy zegt, vragen aan je da om die andere test ook te doen.
Verder zou ik me ook niet inhouden om eens te vermelden dat je het vervelend vind dat hij niet goed bereikbaar is. Een DA moet er zijn voor je, al is het maar om je wat gerust te stellen..

Toen Amira haar oogoperaties achter de rug had, belde ik ook super veel naar mijn vorige dierenarts. Hij stelde me dan gerust en probeerde te antwoorden op mijn vragen. Als ik het echt niet vertrouwde, mocht ik diezelfde dag nog afkomen zodat hij haar oog eens kon bekijken.

Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#90 Geplaatst 20 april 2009 - 12:53

Nathalie zei:

Ik ken dit katje persoonlijk ;) . Het was ook in het bekje. En bij haar is het ook weggegaan met cortisonespuiten (gaat ook bij dezelfde dierenarts als ik). Voorlopig is het niet meer teruggekomen. Ze vermoeden dat het een reactie op een insectenbeet was.

Hier ben ik dan zelf :)
Ik zag het topic en dacht ook meteen aan eosinofiel granuloom.
Mijn allerliefste Pebbles heeft vorige zomer ook idd eosinofiel granuloom gehad. Het werd als bij toeval in een heel vroeg stadium ontdekt tijdens de jaarlijkse controle. Ze had op dat moment enkele kleine plekjes in haar gehemelte.
Het heeft een paar weken geduurd voor de 100% zeker waren wat er aan de hand was en in tussentijd waren de plekjes serieus uitgebreid. Tong en lippen waren ook flink aangetast.
Maar eens de diagnose gesteld was heeft ze langwerkende cortisone gekregen (Moderin) en is ze stilaan volledig genezen. De enige bijwerking die mijn meisje had, was vééééél eten (comfort food? :d ) en heel erg bijkomen in gewicht. Verder hebben we weinig aan haar gemerkt.

Sinds ze genezen is, kijken we haar geregeld grondig na om zo een nieuwe aanval snel op te merken. 2 weken geleden was ik even hélémaal in paniek omdat ze 3 plekjes op haar lip had. Als de bliksem naar de da (vriend verklaarde me compleet gestoord) maar het bleken 'gewone' wondjes te zijn. Grote oef!

De ziekte is volgens mijn da zeer goed te behandelen als je er op tijd bij bent en is dan zelden levensbedreigend. Zelfs als je kat herhaaldelijk een kuurtje moet krijgen, kan ze even oud worden als anders...
Ook vertelde ze dat het niet per sé terug komt. Soms nooit, soms 1 keer, soms vaak, dat is moeilijk te voorspellen.

Ook ik was erg geschrokken toen we de diagnose kregen (lezen op internet was geen goed idee eigenlijk, dan lees je de ergste gevallen) en ik ben nog steeds bang dat ze het opnieuw zou krijgen. Je wil gewoon dat je kat perfect gezond is natuurlijk.

Super dat jullie er zo snel bij zijn. Het komt echt goed met je lieverd en hopelijk krijgt hij het nooit meer opnieuw :hug: