Spring naar inhoud

- - - - -

Lipje ontstoken - Erg slecht nieuws (p. 2)

• Log in om te reageren
204 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 20 april 2009 - 13:00

Maar die telkens terugkerende diarree had jouw kat niet? Enkel die vlekjes in de mond?
Die diarree zou volgends die tweede da dus niet typisch zijn voor dat eosinofiel granuloom. Heel zelden kan het wel.
Maiduke weent zelfs zachtjes als hij uit de bak komt. En is helemaal van slag als zijn poepke helemaal vies is. We moeten dus constant in zijn buurt blijven om hem te kunnen schoonmaken dan en om te voorkomen dat ons hele huis onder de poep komt te zitten.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 20 april 2009 - 13:05

PeggyJ zei:

Als je terug naar je huidige DA gaat en wacht tot woensdag, zou ik zeker de testen laten doen die de andere DA voorstelde. Ook zou ik hem erop aanspreken dat hij zo moeilijk bereikbaar is, nu kan het misschien geen kwaad dat je tot woensdag moet wachten, maar wat als er wel eens iets dringends is met de poezels ? Ik vind dat een DA toch op zijn minst telefonisch bereikbaar moet zijn, ook al is het dan om je eventueel op dat moment door te verwijzen.

Ja, ik ben er ook erg lastig om dat ik hem totaal niet kan bereiken. Een huisdier mag nu dus niet ziek worden of moet maar zijn plan trekken. Ongehoord vind ik dat!
Maar die da doet heel veel nevenactiviteiten. Hij is ook da van een dierenwinkel en een vissersvereniging en is dus vaak de baan op.
Maar hij mag op zijn minst zijn gsm nr ofzo doorgeven voor spoedgevallen of 1 keer per dag ofzo telefonisch te bereiken zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#93 Geplaatst 20 april 2009 - 13:11

ARIZONA zei:

Maar die da doet heel veel nevenactiviteiten. Hij is ook da van een dierenwinkel en een vissersvereniging en is dus vaak de baan op.
Maar hij mag op zijn minst zijn gsm nr ofzo doorgeven voor spoedgevallen of 1 keer per dag ofzo telefonisch te bereiken zijn.

Heel fijn van hem dat hij zich voor zoveel dingen inzet, maar dit neemt niet weg dat wanneer jij met een spoedgeval zou zitten je niets hebt aan hem hé. Hij zou inderdaad constant telefonisch bereikbaar moeten zijn, zelfs 1 keer per dag is onvoldoende, neem nu dat hij tussen 18u-19u bereikbaar is, maar er gebeurt iets met je poezels om 7u ' smorgens, dan kan je toch niet wachten tot 's avonds :trance:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 20 april 2009 - 13:35

ARIZONA zei:

Maar die telkens terugkerende diarree

Tegen de diarree kan je ook kamillethee bijgeven.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 20 april 2009 - 13:54

PeggyJ zei:

Tegen de diarree kan je ook kamillethee bijgeven.

Hoe kan ik dat doen? Moet dat echte losse thee zijn of mag dat die in builtjes zijn. Anders ga ik eens in de apotheek langs.

Moet je dan gewoon thee zetten, afkoelen en scheutje in drinkwater doen ofzo?
Want ik zie hem denk ik niet meteen die thee puur drinken.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#96 Geplaatst 20 april 2009 - 14:57

Ik neem gewoon een theebuiltje en zet een tas thee hiervan. Dan laat ik het afkoelen, en inderdaad hier drinken ze het zo ook niet hoor. Ik heb er wat yohurt onder gemengd, en dat valt in de smaak zowel bij de hond als bij de poezen. Je kan ook altijd een scheutje onder hun natvoer doen als ze dit krijgen.
Geplaatste afbeelding

rocket_queen
rocket_queen
  • 284 berichten

#97 Geplaatst 20 april 2009 - 15:14

ARIZONA zei:

Maar die telkens terugkerende diarree had jouw kat niet? Enkel die vlekjes in de mond?
Die diarree zou volgends die tweede da dus niet typisch zijn voor dat eosinofiel granuloom. Heel zelden kan het wel.
Maiduke weent zelfs zachtjes als hij uit de bak komt. En is helemaal van slag als zijn poepke helemaal vies is. We moeten dus constant in zijn buurt blijven om hem te kunnen schoonmaken dan en om te voorkomen dat ons hele huis onder de poep komt te zitten.

Nee, ze had idd geen andere symptomen. Ook geen diarre.
Heel veel sterkte. komt goed hoor

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 20 april 2009 - 15:52

Bij mensen helpt ook rijsjtwater tegen diaree, ik weet niet of dat ook bij dieren helpt. En Perenterol mag je ook geven, 1x per dag. Je kan ook aan de apotheek vragen welke medicatie hij heeft tegen diaree voor dieren.  Arm Maiduke.
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#99 Geplaatst 20 april 2009 - 15:57

Woensdag terug naar je DA en vragen om je poeske goed te onderzoeken en te testen. Die diarree zal dan wel niets te maken hebben met eos.gr. zoals Katrien ook al zegt.
Hoe is hij vandaag? Een beetje actiever?
Ik zou hem ff op rijstwater en gekookte kipfilet zetten nu om z'n darmkes wat rust te gunnen. Dit is heel licht verteerbaar en het rijstwater heeft een stoppende werking.
Succes. :hug:
En je bent niet bot hoor, gewoon bezorgd....
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#100 Geplaatst 20 april 2009 - 18:08

Och toch..diarree en dan zo miauwen..ocharme toch..hopelijk komt alles snel goed!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#101 Geplaatst 20 april 2009 - 18:31

Arm sukkeltje ! Hopelijk komt het snel goed.
Bij diaree helpt ook Tormentavena van A. Vogel. 2 druppeltjes s'morgens en s' avonds. Maar met zijn mondje zou dat waarschijnlijk pijnlijk zijn om dat er in te druppelen. En ze vinden het absoluut niet lekker. Maar het helpt wel zeer snel.
De Levu Cat tabletten van Oropharma zijn ook zeer goed om de darmpjes te versterken. Hier eten ze die zo op als snoepje. Maar sommige katten (die van mijn ouders) lusten ze ook niet.
Bovendien is zelf op zoek gaan naar medicatie of hulpmiddeltjes in dit geval misschien gevaarlijk. Mogelijk werkt het tegen zijn huidige behandeling in. Voor je iets geeft zou ik toch voor alle zekerheid de dierenarts contacteren.
Ocharme, ik leef enorm met je mee en hoop dat snel een oplossing komt. Persoonlijk zou ik met diaree niet wachten om naar een dierenarts te gaan. Een kat droogt zeer snel uit en met cortisone nog sneller.

Onze dierenarts werkt er met 3 samen (vader, zoon en een derde aangenomen dierenarts), we kunnen er dus altijd terecht. Dag en nacht, in het week-end en op feestdagen, er is altijd iemand van wacht. Ik zou ook niets anders willen. Het is er duur dat wel, maar dat neem ik er graag bij. Ook ikzelf rij niet met de wagen, maar dan neemt hij indien nodig de kat (en mezelf) mee en brengt ze na onderzoek terug. Maar dit ter zijde natuurlijk, niet overal zijn groepspraktijken te vinden.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 20 april 2009 - 19:31

@ PeggyJ Bedankt voor de tip over kamillethee!
Ik heb losse kamillethee gevonden in Kruidvat. Heb de thee aangelengd met water en raad eens?
Maiduke drinkt ervan en Alina lust het ook!

Ik wacht nu vol ongeduld hoe zijn ontlasting zal zijn. Merk je snel effect?
Als het niet helpt ga ik de da vragen of hij die homeopatische druppels mag hebben. Bedankt ook feroesti voor die tip!

@ Roosje : Perenterol durf ik niet meteen geven want ik dacht dat dat menselijke darmbacteriën bevat en ik denk niet dat een kat dezelfde darmflora van een mens heeft? Maar zou kunnen hoor.

Heb hem vandaag eerst paar uurtjes laten vasten. En dan heel klein beetje RC Sensible gegeven. Dat bevat ook gehydrolyseerd eiwit zoals dat dieetvoer. Ik hoop dat het helpt.
Zo geef ik hem telkens kleine beetjes zodat hij niet te gulzig eet en daardoor weer last heeft.
Ocharme het manneke heeft er veel om geweend dat hij vanmorgen niks kreeg en keek zo telkens naar de kast waar zijn voer staat.
Voor de rest slaapt hij nog heel veel en wil soms wel spelen maar dat kost dan meteen precies teveel moeite en dan legt hij zich weer droevig neer.
Hij heeft wel zo geen erg diepe slaap met onregelmatige ademhaling meer gehad en loopt al meer rond en kijkt al meer buiten en zo.
Dus het ergste van de spuit is hoop ik voorbij.

Ik hoop dat de thee niks kwaad doet maar ik denk het niet want ik zag dat er ook thee voor babietjes stond met kamille en venkel. Als een babietje het mag zal het denk ik toch wel zacht werken.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#103 Geplaatst 20 april 2009 - 19:43

Nu maar hopen dat die thee helpt! :thumb: Als het voor baby's mag dan zal het inderdaad wel zacht werken en dus geen schade aanrichten...
Nu afwachten hé..

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 20 april 2009 - 19:49

@poezemannen: Ik zal Maiduke zeggen dat je hard duimt voor hem! ;) :LOL:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#105 Geplaatst 20 april 2009 - 19:49

Ik duim enorm met je mee !! Zoiets raakt mij echt elke keer.  Hij moet erdoor komen !!! Heeft hij ook koorts ?