Spring naar inhoud

- - - - -

eten prooi

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#1 Geplaatst 01 juli 2010 - 19:35

tegenwoordig brengt Salty bijna elke nacht een vogeltje mee naar huis. In tegenstelling tot vroeger eet hij ze nu steeds 1 voor 1 op, botten inclusief...

ik moet zoizo nog met hem naar de DA in het kort, maar ik vroeg me af of jullie meer wisten waarom hij dit doet en ervoor niet?
het is nogal walgelijk om te zien en te horen.
ook doet hij dit steeds op hetzelfde plekje, op mijn mat in de badkamer. nu heb ik de deur altijd toegedaan 's nachts en nu doet hij het in de gang voor de slaapkamerdeur.

is het niet schadelijk dat hij ook de botten van de vogels mee opeet en wilt dat zeggen dat hij te weinig eten krijgt of dat hij wormen heeft?
ik zal er ook nog bijzeggen dat hij 2 maal per dag een potje nat voer krijgt van 100Gr

Bewerkt door Brittdc, 01 juli 2010 - 19:37.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:00

Het zijn nu eenmaal katten, carnivoren dus! En nee het kan geen kwaad als ze de botten op-eet, mijn katten krijgen niets anders dan hele prooien, rauw vlees en rauwe botten. :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#3 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:10

Ester zei:

Het zijn nu eenmaal katten, carnivoren dus! En nee het kan geen kwaad als ze de botten op-eet, mijn katten krijgen niets anders dan hele prooien, rauw vlees en rauwe botten. :)

:) da is al een geruststelling
ja ik kan niet zeggen dat het hem niet smaakt hoor :p hij eet t met plezier op, of het nu een mus of een duif is.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:17

Ik zou hem op tijd en stond een ontwormingskuur geven. Maar voor de rest kan het geen kwaad. Hier brengen ze ook af en toe een muis, vogel of rat mee maar ik neem die af. Ik laat ze dat niet opeten en zeker niet in huis. :evil:

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#5 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:23

catherine zei:

Ik zou hem op tijd en stond een ontwormingskuur geven. Maar voor de rest kan het geen kwaad. Hier brengen ze ook af en toe een muis, vogel of rat mee maar ik neem die af. Ik laat ze dat niet opeten en zeker niet in huis. :evil:

:p het is niet dat ze dat echt mogen van mij :p maar als ik lig te slapen dan ben ik niet in staat een half opgegeten vogeltje af te pakken :d da is de taak van mijn vriend als hij thuis is

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 02 juli 2010 - 06:53

de lieverd wil je laten zien hoe je moet jagen :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 02 juli 2010 - 07:22

:) :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 juli 2010 - 16:03

Kan geen kwaad hoor, laat het maar met smaak opeten, het beestje is toch al dood dan hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag