Spring naar inhoud

- - - - -

Hitte of verlatingsangst

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:14

Aan de mods, als deze topic niet op de juiste plaats staaat, verplaats hem dan maar, maar ik vond dat dit niet echt iet leuks was over men andere huisdier en hoop hier sneller een reactie te krijgen van mensen die hondenervaringen hebben

In de kamer waar Ibse slaapt is het erg warm, maar dat is haar plekje en daar is het donker. In de woonkamer is het wel frisser, maar daar wordt het snel licht (geen verduisteringsgordijnen). Al een paar nachten wordt Ibse rond 2 à 3 u wakker, begint dan te hijgen, te janken en raakt op den duur in paniek. Ze slaapt in een soort van grote Tent -bench (dus geen metalen). Daar slaapt ze al maanden zonder probleem in. Wel is mijn dochter niet thuis nu (die is op vakantie en Ibse slaapt nl in haar kamer).
Maar nu houdt ze ons al een paar nachten wakker met hijgen , janken, ze wil wel eens drinken, maar is dan wat over haar toeren en heeft het dan erg warm. Vlolgens mij koelt het in die kamer 's nachts niet af, ook al staat er een raam open.
Wat zouden jullie doen, ze heeft al eens een nacht gewoon verder bij ons op bed geslapen en was toen heel rustig. De dag nadien in de bench ging ook gewoon goed. Ze heeft ook een mandje waar ze in kan slapen, zou ik dat in onze slaapkamer (die wat frisser is) zetten, of die bench, of zou ik die bench beneden zetten in de woonkamer? Maar dan hoort ze ook niemand.
Of leg ik ze gewoon vanachter op mijn bed en zie ik wel wat er gebeurd. Morgen komt mijn dochter terug
Heeeeeeeeeeeeelp

Bewerkt door Kathleen, 01 juli 2010 - 20:14.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:43

Is er genoeg verluchting op de kamer, kan je het raam groot open doen mss? Hier staan de ramen groot open 's nachts met de muggenzift in en de rolluik naar beneden met de gaatjes open.
Je kan mss eens proberen haar in een andere kamer te leggen. Sommige katten reageren feller op de hitte dan andere.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 juli 2010 - 20:59

catherine zei:

Is er genoeg verluchting op de kamer, kan je het raam groot open doen mss? Hier staan de ramen groot open 's nachts met de muggenzift in en de rolluik naar beneden met de gaatjes open.
Je kan mss eens proberen haar in een andere kamer te leggen. Sommige katten reageren feller op de hitte dan andere.
Ibse is een mopshond, die kunnen niet tegen hoge temperaturen, de kamer waar ze nl in slaapt is wel verlucht, maar wordt overdag zo warm dat het 's nachts eigenlijk niet afkoelt

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 01 juli 2010 - 21:02

Zo hijgen,ik zou dat toch maar raar vinden.Heeft ze geen astma of zo?

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 01 juli 2010 - 21:02

Sorry,verkeerd begrepen,dacht dat het een kat was O:) Sorry...

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 juli 2010 - 21:20

sandra25 zei:

Zo hijgen,ik zou dat toch maar raar vinden.Heeft ze geen astma of zo?
Dat is wel normaal dat hijgen, zo "traspireren ze", maar dat is meestal na inspanning, of bij warmte, maar nu dus praktisch continu

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#7 Geplaatst 01 juli 2010 - 21:22

je kan misschien een arcotje kopen ? (wij hebben nu 1 niet zo heel duur superding met allemaal standen die je bijv in kan stellen op een paar uur maar ook dat ie door blijft gaan de hele tijd)
Het kan ook liggen aan het feit dat je dochter nu weg is..
Of zo'n cooldown matje die kan je ook wel ergens kopen (moet je even opzoeken, maar het ze wel is gezien)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 01 juli 2010 - 21:58

Eens proberen met een handdoek nat te maken en haar daar op te leggen? (ik las die tip hier ergens vandaag). Dat zou ook voor afkoeling zorgen... Maar ik denk dat ze ook wel je dochter mist hoor.

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 01 juli 2010 - 22:14

ik denk dat het een combinatie van beide is, het besef dat je dochter er niet is (als ze anders bij haar op kamer slaapt) en door het verschieten begint ze te hijgen (mede door de warmte) als je dochter morgen al thuis is, zou ik het afwachten hoe ze dan 's nachts reageert. wel mss een natte handdoek in de bench leggen, zodat ze daar beetje afkoeling aan heeft. als je haar nu bij jullie op de kamer haalt, kan ze dat associeren met haar gedrag, en blijft ze mss dat gedrag vertonen om bij jullie te mogen. dus ik zou het nog 1 nachtje afwachten (met extra verfrissing). als het nog hetzelfde is als je dochter thuis is, zal je haar bench moeten verhuizen denk ik. succes!

Bewerkt door Nele, 01 juli 2010 - 22:16.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 juli 2010 - 15:16

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 02 juli 2010 - 15:50

Kathleen zei:

Ibse is een mopshond, die kunnen niet tegen hoge temperaturen, de kamer waar ze nl in slaapt is wel verlucht, maar wordt overdag zo warm dat het 's nachts eigenlijk niet afkoelt

Sorry was ook weer goed mee. 8)  Heb je geen gewone ventilator die je op de kamer kan zetten voor de nacht?
Als je dochter daar in die hitte moet slapen gaat ze mss nog wel ziek worden?
Gelukkig geven ze iets koeler volgende week.
Je kan Ibse ook lichtjes benevelen met koel water niet ijskoud water dat is niet goed.
Wij hebben een shiz tzu puppy van 7 maanden, hij heeft enorm veel en lang haar en we mogen hem nog niet laten bijknippen van de hondenkapster omdat hij eerst zijn puppy haar moet afstoten. Hij ligt gewoon op de tegels en beziet zijn deken of mandje niet.
En 's avonds blijven we redelijk laat buiten zodat hij toch noch kan genieten van wat frisheid op het gras.
Wij benevelen hem ook regelmatig en dat heeft hij super graag. :)

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#12 Geplaatst 02 juli 2010 - 16:08

Kathleen zei:

Dat is wel normaal dat hijgen, zo "traspireren ze", maar dat is meestal na inspanning, of bij warmte, maar nu dus praktisch continu

Misschien, geeft dit Ibse een beetje verkoeling!
Aqua Coolkeeper Halsband XL |

Ik vermoed, dat je ze bij Tom & Co of de Zoomarkt kan vinden.

Bewerkt door Guschi, 02 juli 2010 - 16:12.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 03 juli 2010 - 18:28

:LOL: Ibse sliep de laatste nachten gewoon bij ons op de kamer. En vandaag heb ik een koelmat gekocht, maar gelukkig is het nu frisser en dochter is terug thuis
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 juli 2010 - 14:10

Misschien moet je dit eens proberen, maar dan de omgekeerde versie waarbij het koel is i.p.v. warm ;)
Hondenkussen voordelig bij zooplus: SnuggleSafe heatpad voor huisdieren
Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 04 juli 2010 - 14:16

we hebben een koelmat, maar ze snapt het nut nog niet zo goed O:)
Geplaatste afbeelding