Spring naar inhoud

- - - - -

Gaia wil sterilisatie verplicht maken voor huiskatten

• Log in om te reageren
103 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:36

Vennen zei:

Ja, dat weet ik. Ik keur hun manier van werken zeker niet goed. Ik wou dit enkel als voorbeeld aan halen aangezien ik verder geen voorbeelden ken.

Het is een zeer spijtige zaak dat er nog zoveel asiels zijn die niet steriliseren.

Het is volgens mij vooral zeer spijtig dat zo'n organisaties duizenden euro's aan giften én subsidies krijgen elk jaar, en dat blijkbaar liever in vastgoed investeren dan in de dieren zelf.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#92 Geplaatst 14 juli 2010 - 17:39

No arguments here. Er is nog veel werk aan de winkel.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#93 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:31

arifiene zei:

De poezenboot steriliseert de katten die binnenkomen niet eens.
Het zit daar voortdurend vol met moederpoezen die net bevallen zijn etc.

Ze moeten dus niet al te veel klagen, want ze geven zelf het slechte voorbeeld.

Hoe??? En dochterlief is DA????!!!!! Dan zou ik wél weten wat te doen!!!

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#94 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:32

arifiene zei:

Het is volgens mij vooral zeer spijtig dat zo'n organisaties duizenden euro's aan giften én subsidies krijgen elk jaar, en dat blijkbaar liever in vastgoed investeren dan in de dieren zelf.

Of aan vingers blijft kleven :catscratchhead :trance: :trance: :trance:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 14 juli 2010 - 19:50

griffel1977 zei:

Hoe??? En dochterlief is DA????!!!!! Dan zou ik wél weten wat te doen!!!

Ja inderdaad.
Toen ze afstudeerde was het van 'nu kan mijn dochter helpen op de boot blablabla'.
Nee, nu heeft de dochter een praktijk cadeau gekregen van mama, terwijl mama zichzelf toch maar mooi uitbetaalt met gelden van de staat en sympathisanten.
En we zullen maar zwijgen over wat er met de rest van die gelden gebeurt.
Het is gewoonweg onaanvaardbaar.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#96 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:47

Mijn partner had zich opgegeven om te gaan helpen op de Poezenboot. Toen ze voor een verkennend gesprek naar daar ging, werd ze al meteen naar het huis van die dame geloodst om de zieke kittens daar van eten te voorzien. Die zieke en zwakke kittens, sliepen op de slaapkamer van de dame.

Dat was de eerste en laatste keer dat mijn partner daar geholpen heeft want;
1. geen uitleg gekregen
2. niet eens gevraagd of we zelf dieren hadden die eventueel hun infecties konden overnemen
3. onvriendelijk ten top!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 15 juli 2010 - 13:09

Vennen zei:

Mijn partner had zich opgegeven om te gaan helpen op de Poezenboot. Toen ze voor een verkennend gesprek naar daar ging, werd ze al meteen naar het huis van die dame geloodst om de zieke kittens daar van eten te voorzien. Die zieke en zwakke kittens, sliepen op de slaapkamer van de dame.

Dat was de eerste en laatste keer dat mijn partner daar geholpen heeft want;
1. geen uitleg gekregen
2. niet eens gevraagd of we zelf dieren hadden die eventueel hun infecties konden overnemen
3. onvriendelijk ten top!

Hij mag altijd komen helpen met ons :LOL: .
En wij zijn wel vriendelijk :p .

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#98 Geplaatst 15 juli 2010 - 13:36

Dat was jammer genoeg een paar jaar geleden, toen er nog vrije tijd was en nog niet fulltime gewerkt werd. ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#99 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:49

de poezenboot is: :censored:

nooit of te nooit zet ik daar een voet binnen!!!!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#100 Geplaatst 15 juli 2010 - 16:54

Toen wij een katje zochten gingen wij eerst daar kijken :oops: :oops:

Bewerkt door Cilia, 15 juli 2010 - 16:54.
Reden van bewerken: werkwoord foutje ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:02

Elfonia zei:

de poezenboot is: :censored:

nooit of te nooit zet ik daar een voet binnen!!!!

Goh pas op.
Op zich leveren ze goed werk.
Er worden quasi geen katten ingeslapen, ze worden gevaccineerd, en goed verzorgd.
Er wordt echter niét gesteriliseerd, men is zelden vriendelijk, men discrimineert ronduit op uiterlijke kenmerken en waar het geld altijd naartoe gaat, dat lijkt me erg dubieus.

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:54

arifiene zei:

Goh pas op.
Er worden quasi geen katten ingeslapen, ze worden gevaccineerd, en goed verzorgd.
Er wordt echter niét gesteriliseerd, men is zelden vriendelijk, men discrimineert ronduit op uiterlijke kenmerken en waar het geld altijd naartoe gaat, dat lijkt me erg dubieus.

Ben je daar zeker van? Ik heb hier 2 poezen van de poezenboot rondlopen en die zijn toch allebei gesteriliseerd zenne! En onze joppie (die nu overleden is) was ook gecastreerd...Voorts kan ik uit eigen ervaring enkel zeggen dat Ellie werkelijk ALLES overheeft voor een zieke kat bijvoorbeeld. En voor het geld zal het wel niet zijn want toen ze onze Joppie enkele dagen opgenomen en verzorgd heeft hebben we zelfs enkel de medicatie, onderzoeken enz. moeten betalen, terwijl we daar niet eens om gevraagd hadden...Ik ben daar ook nooit onvriendelijk behandeld geweest btw.

Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:55

arifiene zei:

Goh pas op.

Naar wat gezien heb op facebook hebben ze trouwens volledig die boot gerenoveerd; dus dat zal wel een aardige noot gekost hebben denk ik...

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:32

nikitaaake zei:

Ben je daar zeker van? Ik heb hier 2 poezen van de poezenboot rondlopen en die zijn toch allebei gesteriliseerd zenne! En onze joppie (die nu overleden is) was ook gecastreerd...Voorts kan ik uit eigen ervaring enkel zeggen dat Ellie werkelijk ALLES overheeft voor een zieke kat bijvoorbeeld. En voor het geld zal het wel niet zijn want toen ze onze Joppie enkele dagen opgenomen en verzorgd heeft hebben we zelfs enkel de medicatie, onderzoeken enz. moeten betalen, terwijl we daar niet eens om gevraagd hadden...Ik ben daar ook nooit onvriendelijk behandeld geweest btw.
Katten die er lang verblijven worden inderdaad gesteriliseerd.
Ook wordt er in de winter al eens rapper gesteriliseerd dan in de zomer.
Waarom dat is weet ik ook niet, waarschijnlijk omdat er dan in het algemeen minder kosten zijn (minder kittens en zwangerschappen enzo).

Katertjes worden wel gecastreerd (maar dat is eigenlijk minder belangrijk + mensen gaan rapper castreren dan steriliseren omwille van de kostprijs).

Niet iedereen wordt er onvriendelijk behandeld trouwens. Laten we zeggen dat er 'criteria' zijn.
En laten we zeggen dat ivm die gelden ook wel eens een doorlichting mag gebeuren.

Soit, ik ga hier liever verder niet op in, aangezien ze toch op een manier collega's zijn (alhoewel onze vragen om hulp natuurlijk keer op keer onbeantwoord blijven) en aangezien de personen in kwestie zich hier niet kunnen verdedigen :) .

nikitaaake zei:

Naar wat gezien heb op facebook hebben ze trouwens volledig die boot gerenoveerd; dus dat zal wel een aardige noot gekost hebben denk ik...
Ja inderdaad.