Spring naar inhoud

- - - - -

what to do?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 16 april 2009 - 21:55

Nele zei:

zoals je niet meer dan 6 katten ging houden! :p ;)

:LOL: :LOL:

was a wachten op die reactie ;) :LOL: :LOL:

nee 1 hondje , heb maar 1 hand da k goed kan gebruiken
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Sunny_*
Guest_Sunny_*

#17 Geplaatst 17 april 2009 - 12:06

hehe,

ja, als k eerlijk moet zijn past ne chihuahua ni bij mij
als k ooit nen hond koop, dan liefst ne golden retriever
mmm :love3:

ach, ik heb t gewoon moeilijk met de stilte in huis
ma ben bang voor alle ziektes die een kat kan hebben
ni dat een hond geen ziektes kan hebben hoor

:(

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#18 Geplaatst 17 april 2009 - 12:10

een golden retriever is een hele leuke hond :)

En ik denk dat katten en honden zowat evenveel risico op ziektes lopen hoor ;)
Wat verkies jij voor jezelf, zonder naar de ziektes ofzo te kijken, een hond of een kat? Of zijn er misschien nog andere diertjes die in aanmerking komen die je hartje sneller doen slaan? ;)

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 17 april 2009 - 12:20

Sunny zei:

als k ooit nen hond koop, dan liefst ne golden retriever

Hele leuke honden zijn het. Ook opletten waar je ze koopt, want er komen redelijk wat aandoeningen en ziektes bij voor. Zeker op letten dat de ogen getest zijn en ook de heupen (en liefst de ellebogen).

Geplaatste afbeelding

Guest_Sunny_*
Guest_Sunny_*

#20 Geplaatst 17 april 2009 - 12:22

een kat vind ik gewoon zalig om te knuffelen
wel vind ik t lastig dat ik altijd moet oplette dat ze niet
kan ontsnappen en opvang voor een hond regelen is toch makkelijker en minder stressie lijkt me

nen hond is misschien voor als ik ooit huis met tuin zou hebben

vogel, ratten, fretjes,... nee, zegt me niets

t is ni simpel he :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 april 2009 - 12:27

Een Labrador zeg je, inderdaad zalige honden, maar zijn zoals Ines redelijk wat aandoeningen bij ontdekt, vooral bij de heupen. Misschien een bastaardje? Ik heb een hond aangekocht die nu bij mijn ouders woont, het is een kruising van een Labrador (vader) en moeder lijkt er ook sterk op, maar is het dus niet. Die hond lijkt uiteindelijk vooral op een Beauceron, maar is een pracht van een beest, heeft een superkarakter (speelt zelfs met konijnen in't wild) en heeft nog niets van gezondheidsklachten tot nu toe. Bastaardjes zijn nu eenmaal sterker...

Ratten zeggen me ook niet veel, maar als ik die van mijn collega zie, ben ik er gelijk al aan verkocht, zo'n schattig snoetje en het luistert nog ook zegt ze, is nog maar 6 weken oud en nu luistert dat al naar zijn naam? :catscratchhead Lijkt me wel nog leuk om te hebben en hoef je geen schrik te hebben dat het ontsnapt, enkel loslaten onder toezicht en met de deuren dicht ;)

En een konijn? Dat kan je ook goed knuffelen?

Bewerkt door Spanishke, 17 april 2009 - 12:30.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#22 Geplaatst 17 april 2009 - 12:30

Ik heb zelf een labrador, en inderdaad, veel problemen... hier niet zo aan de heupen, meer aan de ogen en de vacht... Maar ik denk dat er met een golden retriever minder problemen zijn... durf het wel niet met zekerheid te zeggen ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 17 april 2009 - 19:36

Denk dat het er ook van af hangt wat karakter jijnhebt en wat bij jou past.
Ik heb totaal geen ervaring met die kleine griezeltjes ( :mrgreen: ) maar ik heb toch ook al meer slecht dan goed gehoord O:)
Weet dat ze toch een vrij moeilijk karakter hebben

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 18 april 2009 - 11:34

wel ,ik ben verlede week ergens op bezoek geweest en daar hadden ze een dwergpincher(weet ni of ik het goed spel) .ze was nog maar 3 maanden oud en zo lief maar rennen amai.ziet eruit als een mini dobberman en wordt maar 28 cm groot .mss iets voor jou

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#25 Geplaatst 19 april 2009 - 08:54

ja, pincher'kes zijn wel schattig maar idd ook een energiebom.
Mss een vlinderhondje? ik dacht dat dat een ander ras was maar lijkt op een chihuahua, alleen heeft het grotere oren en is het overt algemeen groter dan een chihuahua. de grote mss van een kleine malterzer?
zijn ook schatten hoor. heb nu wel alleen ervaring met een vlinderhondje van een iets oudere leeftijd. echte knuffelkontjes :)

Ik zou het liefst een mopsje hebben, maar voorlopig schrikt de opvoeding me af..
mss over een jaar of 20, als ik zelf al wat ouder ben :)

Guest_Sunny_*
Guest_Sunny_*

#26 Geplaatst 19 april 2009 - 10:20

Oorspronkelijk was ik vorig jaar gaan zien voor een hondje, nl de dwergpincher, maar de verkoper heeft me die eigenlijk afgeraden omdat ze nogal zenuwachtig zijn en graag blaffen wat dus niet zou passen in een appartement.

ik zal nog wat moeten rondkijken, mijn gevoel is nog niet duidelijk
nen blauwe rus en nebelung en mlaltezer (hond) spreken me ook erg aan, maja

wordt vervolgd  ;-)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 19 april 2009 - 11:07

Blauwe Rus heb ik ook nog aan getwijfeld omdat het blijkbaar ook geschikte appartementskatten zouden zijn, maar daar kreeg ik alsmaar bij te lezen/horen dat je daar toch wel al een goed ervaren kattenpersoon voor moet zijn. Daarom dat ik het niet gedaan heb. Nebelung is idd heel mooi, maar ken niet veel van het karakter. Hier zit wel iemand op het forum met twee van die prachtige rassen, Jannanas

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#28 Geplaatst 19 april 2009 - 12:12

Ik denk dat je eerst even moet uitmaken wat kan: een kat of een hond?

Want er zit veel verschil in de tijd die je eraan moet spenderen hé. Een hond kan je bv. wel gemakkelijker meenemen naar ergens, maar kan vaak veel moeilijker alleen blijven dan een kat. Katten zijn dan weer wat onafhankelijker en eigenwijzer, en je moet ze wat meer hun eigen ruimte geven.

Eerst het type dier kiezen, en dan kan je nog over het ras gaan twijfelen ;)