Spring naar inhoud

- - - - -

Kattengras

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 05 februari 2010 - 22:12

Elfonia zei:

heeft een binnenhuidkat dat nodig?

Katten eten gras ook als ze iets moeilijk te verteren hebben gegeten, of als ze haarballen hebben die er niet uit komen. Dan eten ze gras en meestal geven ze dan over en komt het gras en de rest mee naar buiten. Gras geven is geen verplichting er zijn ook anti haarbalpasta en snoepjes.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:31

Ik geef de poezen anti-haarbal snoepjes van whiskas ofwel anti-haarbalpasta, geen kattengras in huis dus.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

zaniematsu
zaniematsu
  • 18 berichten

#33 Geplaatst 28 juli 2010 - 13:59

Hallo Dorien ea,

Volgens mij gebruiken ze in die bakjes Tarwe.
Een vriendin van mij maakt elke x een eigen bloempot vol met Tarwe/ kattengras. Als deze mooi lang is, maakt ze de volgende alweer.
Dit kost inderdaad veel minder en het is nog leuk ook.

Ikzelf heb ook deze week een zakje tarwe gekocht.
Tot nu toe had ik zebragras in huis staan. Dit zijn planten die zacht zijn om te eten, en daardoor steken ze niet in de keel en neus.

Scherp gras (bamboe en parapluplant en vele andere grassoorten) kunnen wel in de keel en neusholte blijven steken, en daar weken, zelfs maanden blijven irriteren. Tot er kijkoperaties op volgen. Katten kunnen hier door bloed gaan niezen. Een erg onprettige aangelegenheid kan je je wel voorstellen.
hier een foto van een zelf opgezaaide pot zacht kattengras uit tarwe : Picasa Webalbums - Linda

groetjes
LindaGeplaatste afbeeldingVan kattengras