Spring naar inhoud

- - - - -

Schrik van honden

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 14 augustus 2010 - 12:19

Ik zou durven vermoeden dat die Jan er een vals beestje van maakt! Ben zelf ook eens gebeten door een hond  (duitse scheper die jarenlang mishandeld werd en op die moment werd 'thuisgebracht' door de nieuwe eigenaars, om een goed leven tegemoed te kunnen. Ik had juist een hevige ruzie met m'n moeder en liep opgefokt die hond voorbij...  Ja hoor: snap, in m'n pols! Ik hield mezelf volledig 'lam' en gevoelloos en die arme hond loste ook direct, omdat hij dan voelde dat ik geen bedreiging vormde. Daarna die hond z'n verhaal gehoord...)

Mijn punt dus: honden voelen jou gevoelens goed aan dus zolang jij een beetje bang bent, weet je nooit hoe een hond daarop reageerd. Dus op zo'n moment zou ik echt geen toenadering zoeken/maken.

Maar voor Iono: zolang die Jan daar een invloed op kan hebben, komt dat volgens mij niet goed! Maar dat is een individuele situatie...  Ik zou dus wél op knuffelafspraak bij andere honden gaan, zodat jou 'schrik' ook volledig kan wegebben.

In ieder geval nog veel sterkte en succes met alles!!
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:19

Iedereen hier zegt het juist: élke hond moet opgevoed worden!! Zo het baasje, zo het beestje (en NIET omgekeerd); En slecht gedrag mag NOOIT aangemoedigd worden!! Erop gaan slaan is nu ook verkeerd, maar je moet de hond duidelijk maken dat bijten NIET kan!!

Ik voel echt met je mee hoor!
Ik kwam jaren geleden ook in zo'n situatie! Ik fietste door een villawijk. Ergens op een oprit was een mijnheer zijn auto aan het poetsen, terwijl zijn hond  bij hem zat. Toen ik daarlangs passeerde, schoot die hond ineens recht, en vloog mij langs achteren aan! Ik had hem niet eens zien zitten!! Hij beet heel hard in mijn achterste en duwde me van mijn fiets. Gelukkig had zijn baasje me horen roepen en riep hij de hond terug! Gelukkig maar, want ik was op de grond gevallen, en dit was een bijzonder gevaarlijke situatie !!!  Hij had dit nog nooit gedaan, zeiden ze, het was altijd al zo'n lieve hond geweest.......  ! Jaja, ik had echt niks verkeerd gedaan hoor!
Ik ging dan binnen, en na een glas water dachten zij dat de kous af was! Ik heb toen geëist dat ze mij naar spoed zouden brengen, wat ze dan tegen hun zin maar deden. AL DE TANDEN van die hond (herdershond) stonden in mijn bil, en het was ferm aan het bloeden!!
Nu, om een lang verhaal kort te maken: ik heb zeker 2 maand gesukkeld, want de wond veretterde helemaal! Ik heb hen al mijn dokters- en apotekersbriefjes opgestuurde, met de vraag om alles te betalen. Wat ze gelukkig deden.......

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#33 Geplaatst 15 augustus 2010 - 07:33

Ai Lut dat moet echt pijn hebben gedaan .

Weten jullie dat in de lijst van gevaarlijke bijt honden de kleine hondjes vooraan staan !!!!

al eens langs een niet opgevoede chihuahua gelopen :help: :help: :help: :help:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 15 augustus 2010 - 07:36

Lut zei:

Iedereen hier zegt het juist: élke hond moet opgevoed worden!! Zo het baasje, zo het beestje (en NIET omgekeerd); En slecht gedrag mag NOOIT aangemoedigd worden!! Erop gaan slaan is nu ook verkeerd, maar je moet de hond duidelijk maken dat bijten NIET kan!!

Ik kwam jaren geleden ook in zo'n situatie! Ik fietste door een villawijk. Ergens op een oprit was een mijnheer zijn auto aan het poetsen, terwijl zijn hond  bij hem zat. Toen ik daarlangs passeerde, schoot die hond ineens recht, en vloog mij langs achteren aan! Ik had hem niet eens zien zitten!! Hij beet heel hard in mijn achterste en duwde me van mijn fiets. Gelukkig had zijn baasje me horen roepen en riep hij de hond terug! Gelukkig maar, want ik was op de grond gevallen, en dit was een bijzonder gevaarlijke situatie !!!  Hij had dit nog nooit gedaan, zeiden ze, het was altijd al zo'n lieve hond geweest.......  ! Jaja, ik had echt niks verkeerd gedaan hoor!
Ik ging dan binnen, en na een glas water dachten zij dat de kous af was! Ik heb toen geëist dat ze mij naar spoed zouden brengen, wat ze dan tegen hun zin maar deden. AL DE TANDEN van die hond (herdershond) stonden in mijn bil, en het was ferm aan het bloeden!!
Nu, om een lang verhaal kort te maken: ik heb zeker 2 maand gesukkeld, want de wond veretterde helemaal! Ik heb hen al mijn dokters- en apotekersbriefjes opgestuurde, met de vraag om alles te betalen. Wat ze gelukkig deden.......

Auw!! Gelukkig betaalden de mensen het terug. Voor het zelfde geld moest je ermee naar de rechtbank... En zo plots dat die hond je beet, eigenaardig. Zal toch niet de eerste keer zijn dat die een fietser zag zeker? :trance:

ramses zei:

Ai Lut dat moet echt pijn hebben gedaan .

Weten jullie dat in de lijst van gevaarlijke bijt honden de kleine hondjes vooraan staan !!!!

al eens langs een niet opgevoede chihuahua gelopen :help: :help: :help: :help:

Ja ja! mijn grootouders hadden vroeger zo ne dwergpincher. Verdorie!! Ja sorry dat ik het zeg, maar wat een rotbeest! Als ik binnenkwam, bijt in mijn been, door mijn jeans!!! En bijna altijd opnieuw. Ik weet niet wat er met dat beest schol. Beet altijd in mijn benen. Gelukkig was da echt een klein beest en schudde ik dat zo van mijn been. En ja dat is het verschil met een rottweiler hé... Kan je denk ik niet zomaar van je been schudden, wat ook niet mag. Stil houden..

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#35 Geplaatst 15 augustus 2010 - 08:32

Vaak is niet de hond het probleem, maar het baasje ! Opvoeding en de juiste stimulansen maken of een hond rustig is of aanvalt. De tendens om honden te hebben die afschrikken, schrikt mij af. Mede omdat door foutieve kweek sommige rassen om zeep worden geholpen. Er zijn reeds honden die bijna niet meer opvoedbaar zijn. De schuld ligt niet bij het ras zelf maar bij de kwekers die foute eigenschappen kans geven om zich voort te planten.
Honden : ik hou hout vast. Tot nog toe nog nooit een probleem mee gehad. Ik ben vooral waakzaam bij kleinere soorten ... sorry, geef mij maar katten. Die geven heel precies aan hoe hun "muts" staat. :heart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#36 Geplaatst 16 augustus 2010 - 17:29

Ik heb jaren schrik gehad van honden, als kind eens gebeten.. Ben nu ook nog steeds voorzichtig.. Uit ondervinding weet ik dat het in heel veel gevallen aan het baasje ligt

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#37 Geplaatst 16 augustus 2010 - 17:35

Lut zei:

Nu ik dit lees herinner ik me dat mij dat ook eens is overkomen!
Nu ja, niet dat ik er heel veel last van heb gehad. Maar er heeft ooit ook eens een hond in mijn been gehangen toen ik aan het fietsen was! We hebben wel altijd ook zelf honden gehad, ook in die periode, dus mss ook reden waarom ik niet met angst ben blijven zitten. Tot ik jouw post las was ik al vergeten dat dat ooit gebeurd was :ha