Spring naar inhoud

- - - - -

Het onweer, hitte en verfrissings topic

• Log in om te reageren
329 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#166 Geplaatst 04 juli 2010 - 15:19

haemoglobine zei:

& Feroesti: zo te zien heb jij net geluk gehad!
Jullie hebben er meer van gekregen dan wij dan!
Inderdaad niet leuk als je er zo'n last bijkrijgt!

Het is hier ondertussen weer beginnen druppelen, en ik ben net buiten geweest en kreeg zowaar kippenvel op mijn armen van het frisse windje!

Ik probeer het naar diegene die het ook nodig hebben door te sturen, maar of het zal luisteren???

Wij hebben dus gisteren ontdekt dat er gaten in onze veranda zijn van de hagel.
Alle 4 de dubbelwandige panelen zijn stukgeslagen. Niet helemaal erdoor, waardoor het gelukkig droog bleef. Maar ze zijn dus wel volledig kapot.
Gelukkig zijn we goed verzekerd en komen er snel nieuwe op.
Het was hier dus hevig. Tot gisterenmiddag was de brandweer bezig met leegpompen. Van de water ellende zijn wij gelukkig gespaard gebleven, onze buren helaas niet.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#167 Geplaatst 04 juli 2010 - 15:25

Hier is het nu wel lekker koel. Het zonnetje schijnt, maar er is een zeer aangename leuke wind. Beneden binnen is het nu 24 graden, boven is er airco dus daar hadden we al geen last.
De binnentemperatuur beneden is 7 graden gedaald sedert het onweer, dus een groot verschil. Al vind ik het nog wel wat vochtig en plakkerig, het mag een tijd zo blijven.
Woensdag voorspellen ze wel terug 30 graden...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#168 Geplaatst 04 juli 2010 - 16:42

feroesti zei:

Wij hebben dus gisteren ontdekt dat er gaten in onze veranda zijn van de hagel.
Alle 4 de dubbelwandige panelen zijn stukgeslagen. Niet helemaal erdoor, waardoor het gelukkig droog bleef. Maar ze zijn dus wel volledig kapot.
Gelukkig zijn we goed verzekerd en komen er snel nieuwe op.
Het was hier dus hevig. Tot gisterenmiddag was de brandweer bezig met leegpompen. Van de water ellende zijn wij gelukkig gespaard gebleven, onze buren helaas niet.

Aie, gelukkig is het niet al te erg en bestaan er verzekeringen!
Wij hebben geen hagel gehad, ik dacht eerst van wel, maar het waren zeer grote druppels die snel naar beneden kwamen.
Gelukkig ben je net gespaard gebleven van grote last :)

feroesti zei:

Hier is het nu wel lekker koel. Het zonnetje schijnt, maar er is een zeer aangename leuke wind. Beneden binnen is het nu 24 graden, boven is er airco dus daar hadden we al geen last.
De binnentemperatuur beneden is 7 graden gedaald sedert het onweer, dus een groot verschil. Al vind ik het nog wel wat vochtig en plakkerig, het mag een tijd zo blijven.
Woensdag voorspellen ze wel terug 30 graden...

Hier ook een fris windje in de tuin.
We zijn net een ritje gaan doen met de auto, en de thermometer gaf toch wel 28° aan buiten...
Binnen zitten we aan 25°
Gisteren was het hier ook nog zo vochtig en plakkerig, maar vandaag is het beter.
Ik probeer ook zoveel mogelijk koele lucht binnen te krijgen zodat het woensdag niet té snel opwarmt, hopelijk blijft het bij die ene dag zoals ze voorspellen :duim:
Al zie ik dat het ondertussen "maar" 28° meer zal worden voor ons woensdag, maar dat verandert dagelijks...
Vandaag gaven ze 25° maar hebben we er toch al 28...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#169 Geplaatst 04 juli 2010 - 20:37

Hier heeft het zaterdag een half uurtje geregend, maar na een kwartier was alles weer droog, verder geen regen of afkoeling meer gezien. Gisterenavond hadden dan de buren een feestje, en mijn man wilde alle ramen sluiten voor het lawaai :trance: :trance: , het was dus verschrikkelijk heet op de slaapkamer. Hopelijk is ervannacht een beetje afkoeling en kan ik de ramen open laten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#170 Geplaatst 04 juli 2010 - 20:38

hier is nog altijd geen regen gevallen :(

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#171 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:01

Sinds afgelopen vrijdag tot nu kregen we hier in Waregem alles samen misschien 5 liter /m².  Iets meer was wel welkom geweest, we zitten zo goed als zonder regenwater in onze regenwaterput...  ook de plantjes buiten kunnen wat water best goed gebruiken.  
Maar het is wel al lekker afgekoeld in huis, dat doet wel deugd moet ik toegeven.  De volgende dagen terug warmer weer...  heerlijk, zolang het niet terug wordt zoals afgelopen vrijdag, dat was mij toch net iets teveel van het goede :)

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:08

Wel leuk zo veel frisser!
Gisteren was het goed met een lekker fris windje.

Binnen zijn we eindelijk gezakt naar 24°, wat goed is :d

Deze morgen was alles lichtjes nat toen ik opstond, maar ik voelde de warmte van de zon achter de wolken, en besloot dat ik toch zou proberen mijn was buiten te hangen.
Tot het een uurtje later weer begon te regenen, lichtjes, maar heb toch maar mijn was binnengehaald...
Ik ben dus aan het wachten tot ik die terug kan gaan ophangen :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#173 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:08

nog niets :(

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:09

clyde zei:

nog niets :(

Oeps, en nog steeds zo warm?

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#175 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:12

nee fris windje maar ja binnen 27 graden met het vliegenraam erin ( dag en nacht)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:14

Hier ook nog steeds geen regen, buiten wel frissere temperaturen, maar de warmte zit nog steeds binnen, vooral boven op de slaapkamer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:19

Bij ons is het toch ook eindelijk wat meer aan het afkoelen nu, wel warmer dan binnen, maar voor vandaag is dat normaal :)

Op't werk is het wel vele minder, de airco was voor de verandering weer maar eens kapot, het was hier 29°C deze morgen om 7 uur en de airco hebben ze pas terug kunnen maken om 11:00
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#178 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:20

het regend hier al bijna de hele morgen
nu is het juist gestopt
is wel fris vind ik
je wordt toch gauw de warmte gewoon hoor

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:29

dauwke zei:

het regend hier al bijna de hele morgen
nu is het juist gestopt
is wel fris vind ik
je wordt toch gauw de warmte gewoon hoor

Ja, maar té warm is ook nergens goed voor...
Nu kunnen we een giletje of zo aantrekken als het iets frisser is, maar als het té warm is kun je niet verder dan bijna bloot gaan, wat dan niet genoeg is!
En ook om dan ook maar iets te doen, je bent loom, geraakt in niets vooruit, baadt in het zweet, doet domme dingen doordat je er je hoofd niet volledig bij hebt enz...

Hier denk ik dat het ook zal gedaan zijn met de regen, de zon probeert toch wel door te wolken te breken en er is al meer blauwe lucht te zien :LOL:
Terwijl ik dit noteer is het haar gelukt door te breken, zal mijn was terug gaan uithangen ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#180 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:31

haemoglobine zei:

Ja, maar té warm is ook nergens goed voor...
Nu kunnen we een giletje of zo aantrekken als het iets frisser is, maar als het té warm is kun je niet verder dan bijna bloot gaan, wat dan niet genoeg is!
En ook om dan ook maar iets te doen, je bent loom, geraakt in niets vooruit, baadt in het zweet, doet domme dingen doordat je er je hoofd niet volledig bij hebt enz...

Hier denk ik dat het ook zal gedaan zijn met de regen, de zon probeert toch wel door te wolken te breken en er is al meer blauwe lucht te zien :LOL:
Terwijl ik dit noteer is het haar gelukt door te breken, zal mijn was terug gaan uithangen ;)

inderdaad te warm is ook niet goed
maar wou maar aangeven dat ik het nu al redelijk koud vind terwijl het toch 20 graden is