Spring naar inhoud

- - - - -

kattenren

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#1 Geplaatst 16 april 2009 - 16:03

het is zover we willen een kattenren maken voor onze poezels
maar hoe moeten we er aan beginnen
mijn ma zou er graag 1 in glas maken zodat ze beschermd zijn tegen de wind is dit een goed idee?
of zouden we beter iets anders nemen zodat ze tegen de wind beschermd zijn wij zouden graag ook een aparte ruimte hebben voor onze kater
want we moeten nu al er mee opletten en hij is nog maar 12 weken.
de ren komt in de tuin en komt tegen de ren van de hond maar ze zit er niet veel in, het is de bedoeling dat 2 kanten dicht zijn voor de wind en dat de rest gewoon in een soort tralies komt
maar wat kunnen we gebruiken om af te schermen?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 16 april 2009 - 17:16

ik zou eerder plexiglas nemen als je dan toch iets in die aard wilt
maar om ze te beschermen tegen de wind? ik denk niet dat dat nodig is
als ze last hebben van de wind moeten ze toch maar gewoon naar binnen gaan? :)

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 17 april 2009 - 08:08

Ik denk ook net dat ze dat fijn vinden om de wind eens door hun "haren" te voelen :LOL: En ja, idd anders kunnen ze naar binnen gaan he...
Wij gaan eentje zelf maken zoals bij kattenrennen.be

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 17 april 2009 - 10:29

Ik heb er ook nog over nagedacht om een ren in plexiglas te maken. De reden? Omdat ik het gewoon mooier vind en ik niet het gevoel zou hebben dat mijn katjes in een kooi zitten.
Toch denk ik dat, katten het erg leuk vinden om de wind te voelen, insecten die binnenvliegen waar ze eens goed op kunnen jagen, etc.

Je wilt dus een ren en een apart stuk voor je kater? Of heb ik het nu helemaal verkeerd op?
Ik snap verder eigenlijk niet zo goed wat je wil zeggen. Misschien is het handiger om eens een foto te posten van waar de ren zou komen te staan. Dat geeft ons een beter beeld en kunnen we misschien tips geven.

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#5 Geplaatst 17 april 2009 - 10:49

Ik zou zeker niet voor glas gaan! dan kun je ze net zo goed binnen houden vind ik!
en dat zou nogal warm worden in de zomer denk ik.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 17 april 2009 - 10:56

catwoman27 zei:

Ik zou zeker niet voor glas gaan! dan kun je ze net zo goed binnen houden vind ik!
en dat zou nogal warm worden in de zomer denk ik.

Niet alle delen zouden in glas zijn.
Zoals ik het begrijp, zouden er 2 delen in glas zijn.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 april 2009 - 20:03

k zou het ook gewoon zonder glas doen. ze zitten in huis toch ook al achter glas. Dan kunnen ze evengoed binnen blijven he.
Je kan altijd een soort rieten matjes tegen de ren hangen als het nodig is. Dat ga ik ook doen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 17 april 2009 - 20:09

Staat die ren direkt in contact met je huis zodat ze als ze het beu zijn direkt binnen kunnen? Je kan de zijkanten tochtvrij maken met plexiglas of echt glas, ik denk dat echt glas gemakkelijk is te onderhouden maar wel duurder, op plexiglas komen snel kretsen vind ik.  

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 april 2009 - 10:57

Ik vind het ook niet echt nodig om een kattenren tocht vrij te maken. Zorg gewoon dat ze ergens in kunnen schuilen als het niet aan huis bevestigd is. Je gaat ze toch niet buiten zetten als het geen mooi weer is hé
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#10 Geplaatst 19 april 2009 - 14:46

bedankt voor de reacties
er zal dus geen glas aankomen maar we laten het gewoon open
ze kunnen natuurlijk direct naar binnen komen als ze dat willen
binnen 2 weken zullen we er aan beginnen
kben benieuwd