Buren erop aanspreken?
#1 Geplaatst 16 april 2009 - 16:59
Er zitten hier ook een aantal ongesneden katers in de buurt, dus we weten allemaal wat we over een paar maand terug gaan vinden hé...
Ik heb een vermoeden van wie deze kattin is, maar spreek ik die mensen er nu op aan of niet? Ik denk dat ze wel weten dat hun kattin krols is, en dat ze het gewoon "wel leuk" zouden vinden moest die een nestje krijgen.
Kunnen jullie me wapenen met waar meer info voor zo'n gesprek? zoals wanneer mag een kattin kleintjes krijgen? Vanaf wanneer mag je ze steriliseren? Dat soort zaken.
#2 Geplaatst 16 april 2009 - 17:14
maar er zijn ook veel mensen die dat allemaal gezever vinden (zoals mijn zus: als katten 2 keer per jaar een nestje kunnen krijgen in de natuur, dan wil dat zeggen dat dat niet ongezond is voor de kat

#3 Geplaatst 16 april 2009 - 17:16
Ik moet zeggen, het is wel de eerste kater die ik ken die zijn gat zo hoog in de lucht steekt als je hem aanraakt

#5 Geplaatst 16 april 2009 - 17:17
Vosse zei:
Ik moet zeggen, het is wel de eerste kater die ik ken die zijn gat zo hoog in de lucht steekt als je hem aanraakt

#6 Geplaatst 16 april 2009 - 17:19
Ondanks ik meermaals (!) gezegd had dat ze die poes moesten laten helpen, of eventueel de pil geven, werd dat gewoon niet gedaan.

Sommige mensen luisteren gewoon niet en het dier is er de dupe van! Vreselijk vind ik het..
Ik zou ze er zeker over aanspreken.
De leeftijd voor een poes die kittens mag krijgen vind ik toch echt minimum 1 jaar. Ik wacht liever tot ze 1,5 jaar zijn.
Een katje kan je al snel steriliseren hoor. Je hoeft zeker niet te wachten tot het diertje een jaar is.
Een nestje houdt veel meer in dat "alleen leuk" wat als alles misloopt? Vaak vinden mensen het gewoon "leuk" maar weten ze er niets van. De da bellen zit er ook niet in want katten kunnen dat wel allemaal..

#8 Geplaatst 16 april 2009 - 17:20
Vosse zei:

Blijkbaar heb je de mensen dus al aangesproken..

#9 Geplaatst 16 april 2009 - 17:25

Niet onlogisch natuurlijk, als je weet dat Zwartje en Mormel hier ook zaten

#10 Geplaatst 16 april 2009 - 19:16
--> oeps, foutje..hij is gesneden..dus niet op letten!!
Bewerkt door poezemannen, 16 april 2009 - 19:17.
Reden van bewerken: Weer te snel gelezen...
#11 Geplaatst 16 april 2009 - 19:18
Vosse zei:

Hier steken val de katers hun " gat " ook in de lucht hoor Vosse.

#12 Geplaatst 16 april 2009 - 20:23

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#13 Geplaatst 16 april 2009 - 22:15
Vosse zei: