Spring naar inhoud

- - - - -

Goedenavond, mag ik jullie even storen ...foto pg 2

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#16 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:16

Wij hebben hier (in de stad!) al vijf egels in de tuin gehad. 2 volwassenen en 3 jonkies. Alleen is't daar niet zo goed mee afgelopen :(

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:35

Wel opletten als je egeltjes dichtbij je poezels komen.
Ze zitten echt vol met vlooikes.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#18 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:51

hier komt er ook iedere avond een egel op bezoek
hij overnacht in een van de mandjes die buiten staan voor de poezels
van de buren

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:57

Gefeliciteerd met jullie vrijwillig nieuwe huisdier :trance:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#20 Geplaatst 03 juli 2010 - 14:11

Bene zei:

Wel opletten als je egeltjes dichtbij je poezels komen.
Ze zitten echt vol met vlooikes.

onee khoop maar dat filou en nouka geen vlooien krijgen dan , want nouka is schuw dus kan haar niet ontvlooien

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 03 juli 2010 - 18:52

Dat zijn zo'n schattige beestjes.
Heb er hier ook eentje gehad en die kwam iedere avond om 11 uur eten, enig was dat.
Helaas vonden we hem dood terug, hij was verstrikt in de draad van de omheining. :(
De arme sloeber, wat een strijd moet dat geweest zijn.

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 03 juli 2010 - 21:23

hier zitten er ook veel, maar oppassen, want ze zitten meestal vol met vlooien en teken en van alle ongedierte, heb er hier ooit eentje opgevangen die klem zat in de draad van mijn omheining

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 03 juli 2010 - 21:56

ons zee bij sunpark huis  zitten 2 volwassen egel echt schatje die kom elke keer terug plek waar die lekker voeder egel zijn niet bang van ons ook niet hond lijk egel tam :LOL:
egel sind al 2 jaar half bij ons sunpark  huis
meer weten kijk website Zoogdierenwerkgroep :: egel heel leuke huisje maken ondeer grond zand
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#24 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:14

hoihoi
daarjuist zat meneer de egel er alweer en ik had toevallig mijn fototoestel bij
hij was aant eten , zag mij , sprong in de waterbak :ha , en kroop in een knuffelzak

Bewerkt door clyde, 24 juli 2010 - 00:18.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:37

Ohhhh wat gaaf :d

Bij mijn moeder kwamen de egels door het kattenluikje om kattenvoer te eten, eenden klopten tegen het onder raam van de voordeur en als de deur dan openging wagelde altijd hetzelfde echtpaartje voorop de gang binnen om ook al kattenvoer en brood te komen eten.

Zelf heb ik wel egels in de tuin en toen nog een zwerfkat voor zat die niet benaderd kon worden zette ik dagelijks eten voor het stakkertje neer. Op een avond kwam in in de schemer thuis en heb in de regen met open mond staan kijken naar de zwerfkat, een egel en twee merels die broederlijk naast elkaar het kattenvoer van het ronde dienblad aten.

Dieren zijn zoooooo leuk :)

Melk is inderdaad slecht voor egels, als je ooit een egel wilt opvangen dat is een goede kwaliteit kattenvoer een goed alternatief voor insecten en wormen die normaal op het menu van de egel staan.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#26 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:38

Blijf het toch schattige beestjes vinden,

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#27 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:39

nee een egel opvangen ga ik nu niet doen , als ik er naar kijk krijg ik spontaan jeuk :ha misschien ook omdat jullie zeggen van vlooien enzo maar het is wel een mooi dier

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#28 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:41

Mij hebben ze overlaatst wijsgemaakt dat die ook slakken zouden eten ?  En ik zit hier met een fameuze slakken plaag in de tuin, volgend jaar toch eens proberen met stinkertjes te planten (die oranje achtige bloemen) dan zouden slakken ook gaan lopen, anders toch maar een egeltje adopteren ?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#29 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:46

Flashemieke zei:

Mij hebben ze overlaatst wijsgemaakt dat die ook slakken zouden eten ?  En ik zit hier met een fameuze slakken plaag in de tuin, volgend jaar toch eens proberen met stinkertjes te planten (die oranje achtige bloemen) dan zouden slakken ook gaan lopen, anders toch maar een egeltje adopteren ?

Klopt slakken staan ook op egels menukaart en als jij overbevolking slakken hebt zul vast ook een of meer egels in de buurt hebben. In de schermer en donker komen de egeltjes tevoorschijn om te fourageren en. Zo droog als het nu is zou je in de schemer de tuin kunnen sproeien, heel grote kans dat er dan plots egeltjes zijn die tevoorschijn komen om de diertjes die in de grond leven een nieuwe bestemming te geven.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 24 juli 2010 - 03:49

wat lief hè, ook al zitten ze vol vlooien :heart: