Spring naar inhoud

- - - - -

Ik ben die shoppers beu!!

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 04 juli 2010 - 13:02

Jammer genoeg zijn er veel mensen die zich van anderen niets aantrekken, vandaag is het echt "elk voor zich"!

En ook veel onwetenden...

Vroeger wist ik ook niet dat er zo veel risico's aan waren verbonden, maar hier op ks heb ik héél veel bijgeleerd!

Ik heb zelfs mijn laatste knuffelbezoekje bij Feroesti geannuleerd toen mijn 3 schatten de vooravond met diaree zaten, we wisten niet juist wat de oorzaak was, mijn 3 hadden het op 3 dagen tijd allemaal zitten, ik mocht me niet inbeelden dat ik dit bij Nathalie zou binnenbrengen!
Ik zat hier al tot over mijn oren in de kak met 3 katten, als je dat in een cattery krijgt, pfff...
En dan nog de da factuur die je erbij krijgt...

De hond van mijn schoonmoeder had op moederdag rare "bobbels" op zijn kop onder zijn huid/vacht, onmogelijk te zien wat het was.
Ze zijn ermee naar de da geweest, een teek-allergie!
We hebben toch maar goed onze handen gewassen vooraleer we naar huis gingen én bij het thuiskomen opnieuw vooraleer we aan de katten kwamen, moest het een schimmel zijn...
Wat het gelukkig niet was!

Een lijst van shoppers maken kan niet echt, maar doordat jullie veel contact hebben kun je dit onderling waarschijnlijk wel bijhouden.
Het moet echt niet leuk voor jullie zijn, dat kan ik wel begrijpen!
Ik begrijp ook niet echt het standpunt van die shoppers.
Dat doe je toch niet?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 04 juli 2010 - 15:16

Nou, ik wil ook wel liever op bezoek gaan bij een cattery dan een pretpark of den Ikea in de solden :ha (sorry :oops: ).
Ik versta dat toch niet zo'n cattery-shoppen. Zijn er echt catterytoeristen?
Bij mijn weten ben ik nog maar in 2 cattery's geweest en dat na eerst een paar e-mails over en weer. En ik ging duidelijk met het oog op een bepaald katje. Natuurlijk is het babbeltje en de andere katjes bezig zien leuk, maar om er nu echt een hobby van te maken :onzeker: . Als mogelijke kittenkoper zou je dat toch moeten begrijpen dat catteryhouders wel wat anders te doen hebben dan toeristen over de vloer te halen.
PS: beide catterieën die ik bezocht waren fantastische fokkers :LOL: en gezellige en vriendelijke mensen.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 04 juli 2010 - 15:35

haemoglobine zei:

Jammer genoeg zijn er veel mensen die zich van anderen niets aantrekken, vandaag is het echt "elk voor zich"!

En ook veel onwetenden...

Vroeger wist ik ook niet dat er zo veel risico's aan waren verbonden, maar hier op ks heb ik héél veel bijgeleerd!

Ik heb zelfs mijn laatste knuffelbezoekje bij Feroesti geannuleerd toen mijn 3 schatten de vooravond met diaree zaten, we wisten niet juist wat de oorzaak was, mijn 3 hadden het op 3 dagen tijd allemaal zitten, ik mocht me niet inbeelden dat ik dit bij Nathalie zou binnenbrengen!
Ik zat hier al tot over mijn oren in de kak met 3 katten, als je dat in een cattery krijgt, pfff...
En dan nog de da factuur die je erbij krijgt...

De hond van mijn schoonmoeder had op moederdag rare "bobbels" op zijn kop onder zijn huid/vacht, onmogelijk te zien wat het was.
Ze zijn ermee naar de da geweest, een teek-allergie!
We hebben toch maar goed onze handen gewassen vooraleer we naar huis gingen én bij het thuiskomen opnieuw vooraleer we aan de katten kwamen, moest het een schimmel zijn...
Wat het gelukkig niet was!

Een lijst van shoppers maken kan niet echt, maar doordat jullie veel contact hebben kun je dit onderling waarschijnlijk wel bijhouden.
Het moet echt niet leuk voor jullie zijn, dat kan ik wel begrijpen!
Ik begrijp ook niet echt het standpunt van die shoppers.
Dat doe je toch niet?

Waarvoor heel hartelijke dank !!!! het zou hier ellendig geweest zijn als we zoiest zouden binnenkrijgen. Met zo'n jonge kittens kan diarree snel fataal aflopen.
Echte shoppers hebben wij hier zelden, gelukkig maar. Als mensen de kittens zien, zijn ze meestal "verkocht". Zo ook gisteren met ons Gaga, die mensen waren echt beschaamd dat ze het zo lang gerokken hadden. (van 14.00 u tot 18.00 u) Maar toen ik hen vertelde dat dit net een vorm van echte interesse was, waren ze zeer tevreden. Ik liet hen naar huis gaan met een week bedenktijd, maar deze morgen kreeg ik al telefoon dat ze niet twijfelen. Toch heb ik uitdrukkelijk gevraagd haar nog tot zaterdag hier te laten. Zo kunnen wij afscheid nemen en zij zich helemaal installeren. Zaterdag gaan we dan zelf op bezoek.
Heeeeerlijk op zo'n manier !!

Meestal moet ik zelf weigeren en dus van shoppers geen last.
Ik zie het ook niet echt als shoppers, maar als uitleg en informatie verschaffen. En dat vind ik wel leuk eigenlijk. Mensen mogen altijd komen om info of bellen of mailen, ookal kopen ze hier nooit een kat. Als ik geen tijd (of zin) heb, vertel ik het hen wel.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#19 Geplaatst 04 juli 2010 - 16:10

Ik heb bewust nog geen cattery bezocht omdat mijn kitten een tijdje geniesd heeft. En als ik dat toch zou doen mocht ik er eentje willen kopen, dan meld ik dat op voorhand aan de fokker en ik trek vlak voor ik vertrek vers gewassen kledij aan en ontsmet mijn handen voor het binnenkomen ('k heb echter nog geen cattery bezocht, mijn man zou nogal denken als ik het hem zou voorstellen om 'zomaar' een cattery te bezoeken...).

Dus voorlopig probeer ik een kitten te vinden (liefst ragdolletje) door te mailen met fokkers, die me dan soms prompt een kitten voorstellen, klaar voor vertrek. Als ik dan wat verdere info vraag blijft die heel vaag, en vraag ik een recent fotootje, dan sturen ze niets meer. Ook vervelend. Nu ga ik me dus op een lijst van een liefst goeie fokker laten zetten, en rustig mijn tijd afwachten op een ragdolletje.

Ik vind trouwens dat iedere cattery de ontsmettingsalcohol moet klaarhebben staan voor kittenkopers, en expliciet vragen of ze geen contact hebben gehad met zieke katjes. Zo kan je ook al heel wat ellende voorkomen.

@smitten kitten: zoals u zijn er toch niet veel. Jij springt er onder de catteries toch wel echt uit, chapeau! Waarmee ik absoluut geen afbreuk wil doen aan alle andere goede cattery's die zich met hart en ziel inzetten voor hun katjes.

Maar voor de kittenkopers is het ook niet gemakkelijk om het kaf van het koren te scheiden. En soms  hebben ze te weinig geduld en bezoeken ze verschillende catteries, zonder dat ze het slecht bedoelen, maar dan moeten ze wel eerlijk zijn tegenover de fokker, vind ik .

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#20 Geplaatst 04 juli 2010 - 19:51

Ik heb graag bezoek, laat dit duidelijk zijn.
Ik heb deze week mensen over de vloer gehad die vooraf me hadden gezegd dat ze niet wisten of ze wel een katje zouden aanschaffen.
Maar ze wilde graag eens een bezoek brengen.
Ik geef graag advies en luister graag naar wat deze mensen te vertellen hebben.
Ze hebben me ook laten weten dat ze uiteindelijk nog geen katje zullen aanschaffen.
Ik begrijp kittenkopers ook: je koopt een katje aan voor een mooie prijs, goedkoop zijn mijn katjes niet.
De kat gaat jaren een deel uitmaken van het gezin.
Je wil 100% zeker zijn dat dit het katje is waar je een som geld aan uit geeft en dat je geen spijt krijgt van je aankoop.
Ik vind het ook belangrijk dat er en klik moet zijn tussen de cattery en de koper, zo zijn wij ook zeker dat er een blijvend contact is, wat ik zeer belangrijk vind.
Maar als kittenkoper moet je ook verantwoordelijk zijn en eerlijk zijn, indien je al een kitten hebt gereserveerd, moet je toch niet nog meer bezoeken gaan afleggen?
Als je een ziek dier in huis hebt is het toch ook onverantwoord om verder te blijven bezoeken afleggen ?
En als verantwoorde kittenkoper kan je toch eerlijk zijn hoeveel cattery's dat je al hebt bezocht, en heel belangrijk wanneer?
Ik heb al zeer veel fantastische kittenkopers gehad en daar zou ik graag een lijstje van willen opmaken :d
van de shoppers dat lijstje hou ik zelf bij en ja ik mail deze door naar andere verantwoorde cattery's die dezelfde mening als ik hebben.

Bewerkt door amazingdolls, 04 juli 2010 - 19:52.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 04 juli 2010 - 20:43

Wat betrefd ontsmettingsalcohol...

Dat gebruik ik dus niet. Een ontsmettingsgel uit het ziekenhuis, gebruik ik enkel bij een bevalling voor de pasgeboren kittens en om de kittenbench mee te ontsmetten.
Anders dus niets, enkel gewone schoonmaakmiddelen en zeep.
Het is ook niet de bedoeling dat de katten echt tegen niets meer kunnen.
Als je als cattery enkel bezoek toelaat als de katten in topconditie zijn, loop je ook weinig kans op besmetting. Katten die sterk genoeg zijn zullen niet gemakkelijk iets over nemen van mensen.
Wij hebben hier door de jaren heen nog nooit iets van mensen binnen gekregen. Van andere kittens (aangekochte kittens) helaas wel, dat is een veel groter risico. Daar zijn we dus uiterst voorzichtig mee.
Door teveel te gaan ontsmetten maak je ze ook wel zeer gevoelig en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Hier mag bezoek zelfs komen vanaf de geboorte, maar ze mogen de kittens niet aanraken voor 4 weken. Eens ze zelf rondlopen en ze zelf komen, mag het wel. Maar zolang ze in de bench blijven mag niemand ze aanraken. Dat is hun veilig plekje en niet bestemd voor vreemde handen.

Blijkbaar zijn onze katten niet erg gevoelig, want bezoek loopt hier binnen en buiten en we kregen nooit last van wat dan ook. Hopelijk blijft dit ook zo.

Doe ik de voordeur open en er staat iemand waarvan ik op hygiënevlak al een probleem mee heb, geraakt die gewoon de voordeur niet door. Daar ben ik wel cru in. Maar dan is het snel handelen en een reden verzinnen om hen af te wimpelen, je kan moeilijk zeggen "je haar is te vettig of je stinkt". Meestal moet ik dan snel naar de dierenarts, onverwachts en kan het bezoek niet doorgaan. (ik zie of hoor hen dan ook niet meer terug)
In november hadden we zelfs mensen die op bezoek kwamen met een pas aangekocht kitten uit een andere cattery, in de bench in de wagen. Ook die mensen zijn de voordeur niet gepasseert en heb ik weggestuurd met de reden dat een kitten niet onnodig lang in de wagen mag zitten vanwege de stress. Ik heb hen nooit meer terug gehoord of gezien.

Het is soms een kwestie van eventjes snel nadenken en je er van af te maken als het niet klikt. Als je al ziet en voelt dat mensen niet geschikt zijn om een kitten te nemen, dan steek ik daar ook geen uren energie in. Dan vind ik er wel snel iets op om er vanaf te geraken.

Hoe langer je bezig bent hoe vindingrijker je wordt op dat vlak, merk ik wel.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 04 juli 2010 - 23:10

Elena zei:

@smitten kitten: zoals u zijn er toch niet veel. Jij springt er onder de catteries toch wel echt uit, chapeau! Waarmee ik absoluut geen afbreuk wil doen aan alle andere goede cattery's die zich met hart en ziel inzetten voor hun katjes.

Merci! :flower:
Tja... ik doe mijn best, niet alleen voor mijn eigen kittenkopers maar ook voor zij die slechts info bij mij vragen en toch elders een kitten kopen. Heb nu eenmaal geen oneindige voorraad kittens of niet altijd het kleurtje/vachtlengte dat mensen zoeken. ;)

Ik probeer mensen altijd mee te geven dat ze geen genoegen moeten nemen met smoesjes van een "verkoopgrage" fokker en probeer ze tips mee te geven om een goede keuze te kunnen maken. Ik ben me er heel bewust van dat kittenkopers in veel gevallen starten met een "achterstand" omdat ze niet thuis zijn in het kattenwereldje en in de handen van een fokker met slechte bedoelingen ben je dan een vogel voor de kat. Zoals de topic starter hierboven al zei; mensen betalen veel geld voor een raskitten...

Dan vind ik ook dat ze waar voor hun geld mogen krijgen.
Trouwens als je op zoek bent naar een ragdoll van een goede fokker kan je eens contact opnemen met Calaquendi, die in dit topic ook al geantwoord heeft. :geluk:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#23 Geplaatst 04 juli 2010 - 23:16

Tot nu toe heb ik shoppers al altijd kunnen ontmoedigen/afweren meteen nadat ze contact met ons hebben gezocht. Alle mensen die hier op kittenbezoek zijn geweest om te kijken naar een specifiek kitten hebben uiteindelijk een of meerdere kittens uit onze cattery gekregen.

Dat houdt ook wel in dat ik al redelijk snel subtiel duidelijk maak aan sommige mensen die contact met ons zoeken dat ik niet denk dat wij de geschikte cattery voor hen zijn of het geschikte kitten voor hen hebben en dat houdt ook in dat ik inderdaad de kittenkopers een klein beetje op de rooster leg vooraleer ze hier over de vloer mogen komen. Maar moet zeggen dat ik van uiteindelijke kittenkopers daar nooit negatieve commentaar op heb gehad. Ik krijg juist de reactie dat men het fijn vindt dat ik kittens niet zomaar aan iedereen mee zou geven.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 05 juli 2010 - 08:48

Elena zei:

Dat vind ik dus ook :flower: Mocht ik op zoek zijn naar een BLH dan wou ik al lang op de wachtlijst staan van cattery Smitten Kitten. :off: , maar het mag toch nog eens gezegd worden vind ik :oops:

Wat die shoppers betreft, krijg ik het er ook van. Zeker als ze al een kitten zouden gereserveerd hebben ergens anders, in dat geval vind ik niet dat je nog moet op bezoek gaan bij andere cattery's. Je hebt al kennis gemaakt met het ras, een cattery gevonden waarbij je je goed voelt en een kitten in het vooruitzicht.
Ik wil wel altijd mensen gewoon een hele hoop informatie geven ook al weten ze nog niet welk ras ze juist willen en geven ze ook niet aan dat ze een kitten van bij ons zouden willen. Ik vind het al zeer positief dat deze mensen raad willen/durven vragen :) , maar mensen die ook snel snel willen kennis komen maken gewoon door 1-malig te mailen of te bellen, laat ik hier ook niet binnen, absoluut niet! En al zeker niet als ze er geen begrip voor kunnen opbrengen dat we geen bezoek toestaan voor dat de kittens de leeftijd van 5 weken bereikt hebben, denk dat ik de volgende keer (als er nog 1 komt, want we weten nog altijd niet of we gaan verderdoen of niet) nog ietsje langer ga wachten, want uiteindelijk zijn de kittens dan nog vooral moe en vergt zo'n bezoekje heel veel energie van ze op die leeftijd.

Bewerkt door Spanishke, 05 juli 2010 - 09:03.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 06 juli 2010 - 19:41

Ik begrijp het nog steeds niet dat je zoiets als een gewoon uitje bekijkt??? Ga dan naar shows kijken he...

Toch denk ik dat vele mensen ook de gevaren ervan niet inzien. Dat ze zelf niet weten dat ze 'slecht' bezig zijn.
Misschien eens een lijstje maken ofzo van de gevaren of iets dergelijks?? :catscratchhead