Spring naar inhoud

- - - - -

aangifte doen dierenmishandeling?

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#1 Geplaatst 03 juli 2010 - 23:11

Hoi allemaal,

Ik ben onlangs bij iemand thuis geweest, en heb daar gezien dat de hond in een ren zat die vol - maar dan VOL - stront lag. Het dier mocht blijkbaar ook niet loslopen omdat hij dan "de boel afbreekt"

Mijn hart is daar gebroken!!

Kan ik ergens (anoniem) aangifte doen van dierenmishandeling?
Er zat ook een konijn in even slechte omstandigheden.
Ze heeft ook een kat, maar die heb ik niet gezien..

Ik weet dat ik het haar ook gewoon kan zéggen, maar dat ligt moeilijk, en dat helpt het dier ook niet vooruit.. Het is niet omdat ik er een opmerking over maak dat het beestje dan plots wel verzorgd gaat worden..

De hond zag er gelukkig uit, niet ziek of zo. Maar die ren... Arm arm dier..

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#2 Geplaatst 04 juli 2010 - 00:03

Je kunt het misschien eerst eens met haar daarover hebben, je kunt toch zeggen hoe geschrokken dat je bent.
Ze kan dan wel van haar dieren houden maar verzorging hoort ook bij houden van.
Arme diertjes die daar zitten, mijn maag draait ervan.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 04 juli 2010 - 00:06

als ze voer en water hebben gaat de dierenbescherming niets doen vrees ik... dus ik zou er toch met haar is over praten...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 04 juli 2010 - 10:28

Ik vind dat er hier in Belgie toch ook iets zou moeten bestaan zoals een soort "dierenpolitie".Ik zou er al veel keren naar toe gebeld hebben,hoor.Politie moet komen kijken bij hen,maar dan moet je een officiele klacht indienen.Een afwegen of je het ervoor over hebt.Als de politie komt kijken moeten ze toch al wakkergeschud worden.

muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 juli 2010 - 10:42

pak haar vast en zet haar zelf in die ren voor een paar uur is zien of ze het zelf leuk vind om in de stank te zitten

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 04 juli 2010 - 10:45

Akkoord de hond heeft eten en drinken, maar zijn kot mag niet onder de stront liggen. Je moet voorzien van eten, drinken, bescherming tegen de zon en een proper hok.
Probeer eens met haar te praten en anders eens horen wat ze in het asiel hiervan zeggen. Als je niet kan zorgen dat je dieren proper en netjes zitten en dat alles heel regelmatig wordt gekuist dan moet je ook geen dieren houden.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#7 Geplaatst 04 juli 2010 - 10:45

Hoeveel dieren er in zulke rotte omstandigheden leven,dat is niet te geloven...Gewoon al proper drinkwater,wat zo simpel is en niks kost,dat zie ik in mijn job al regelmatig.Dan vraag ik mij af;zijn die mensen nu gewoon dom of écht zo wreed?

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 04 juli 2010 - 11:31

als je in belgie woont: er is geen organisatie voor dierenbescherming in belgie als in Nederland. Er zijn organisaties in belgie die zich dierenbescherming noemen en jammer genoeg zitten daar ook hier en daar echte charlatans tussen die er eigenlijk niks van weten, maar er is hier geen nationale met macht en kennis zoals in nederland.

in belgie zijn er een paar dingen die je kan doen: de politie bellen , maar dikwijls weten die er eigenlijk niks van hoe een dier wel goed verzorgd moet worden. ze zijn ook niet getraind om zieke dieren te herkennen. Je moet al een echte dierenvriend treffen als je deze weg neemt.

je kan ook de dienst dierenwelzijn verwittigen. dat zijn inspecteurs die opgeleid zijn om te kijken of de dieren we lin goede omstandigheden zitten. dat kan je door een mailtje te sturen naar dierenwelzijn:
dierenwelzijn@health.fgov.be en stuur ook een kopie naar dierenwelzijn.gent@health.fgov.be
(de eerste is het officele adres, maar het laatste is de dienst die ook gaat controleren dacht ik en werkt over heel Belgie.) Maar met 1 inspecteur per provincie kan dat wel een tijdje duren eer er iemand langs komt. Bij mijn weten behandelen ze hun klachten altijd discreet en zeggen ze niet dat de klacht van jou komt. Wel zou ik toch eens proberen om fotos als bewijs te maken zodat ze al op foto kunnen zien dat er een probleem is en het niet overdreven is. ze moeten immers priotiriseren waar ze naartoe gaan en geen eten en drinken heeft voorrang op de rest natuurlijk. Een vuil hok is heel relatief en als je laat zien dat dit echt wel de spuigaten uit loopt op een foto zal het ook vlugger serieus genomen worden.

er is ook een organisatie BLID, maar die ken ik niet goed en ik vrees dat dat ook problemen geeft omdat dit op prive terrein is en ze daar niet binnen mogen zonder toestemming.

Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#9 Geplaatst 04 juli 2010 - 11:32

jullie hebben gelijk, ik zal haar erover aanspreken.
Ik zit er constant aan te denken, het moet van mijn hart..

Ik ben zelf vrijwilliger in het asiel (voor de katten dan..), en daar zitten de honden ook in rennen, maar daar zitten ze tenminste proper..
Het is mijn plicht als dierenliefhebber om haar op haar vingers te tikken.
Als ik het niet doe doet niemand het waarschijnlijk.

Bedankt voor jullie reacties!

Hopelijk ziet ze in dat ze fout bezig is..
Ik zal morgen verslag uitbrengen.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 04 juli 2010 - 11:35

veel succes!!!

dat is een goede eerste stap.

Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#11 Geplaatst 04 juli 2010 - 11:37

Bedankt Wea, ga ik zeker doen als zij er niets aan wil doen!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 04 juli 2010 - 12:15

veel succes!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#13 Geplaatst 04 juli 2010 - 13:16

Goed van jou dat je haar gaat aanspreken, ik zou hetzelfde doen.
Het is id zo dat wij voor de dieren moeten opkomen ze kunnen het immers zelf niet doen.
Het trieste van alles vind ik dan nog dat honden en katten toch hun "baasjes" als hun vriend blijven zien ook al worden ze slecht verzorgd.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 juli 2010 - 13:20

Je kan de dierenbescherming inderdaad anoniem verwittigen overigens ;) .

Guest_anntje81_*
Guest_anntje81_*

#15 Geplaatst 04 juli 2010 - 14:49

arifiene zei:

Je kan de dierenbescherming inderdaad anoniem verwittigen overigens ;) .

Hoi arifiene, ben jij verbonden met katzoektthuis?
Heb ik toevallig nog net een kattenpootje-hangertje gekocht :-)

En kan de dierenbescherming daar dan iets aan doen?
Ze kunnen de hond er niet weghalen veronderstel ik?

Toch gek hé hoe je je kan vergissen in iemand..  Ik hoorde haar soms vertellen over haar kat en ik wist dat ze een hond had, dus ik dacht "hà, nog iemand met een hart voor dieren!"  Niet dus :catcurs