Spring naar inhoud

- - - - -

aangifte doen dierenmishandeling?

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#31 Geplaatst 10 juli 2010 - 08:40

Wat een trieste zaak zeg :misselijk: . En dat je in Belgie kennelijk zo weinig mogelijkheden hebt om dit soort dingen aan te pakken is minstens zo triest.

Kun je die mevrouw niet aanbieden om het 1 keer samen met haar op te ruimen op afspraak dat ze het daarna zelf bij houdt. ik verwacht er geen wonderen van maar als je een beetje de vinger aan de pols houdt kan het misschien toch wat verbeteren. Arm dier :misselijk:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#32 Geplaatst 10 juli 2010 - 09:02

Hier in Belgie een klacht voor dierenmishandeling doen is een ramp echt waar niets wordt er gedaan er is ook geen opvolging iemand die een verbod op het houden van dieren krijgt kan zomaar weer dieren inhuis halen .

er zou beter een uniforme wet komen over gans Belgie met 1 data bank maar ja we zitten in de splits tijdperk hé

Eigenlijk zouden we beter de media bellen die springen op zo zaken in de komkommertijd

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 10 juli 2010 - 09:43

arifiene zei:

FOD dierenwelzijn.
Die zijn verplicht om klachten ivm dierenwelzijn na te trekken.
Net zoals de politie.

ah ok, ik dacht dat je ook een vereniging kende zoals de dierenbescherming in NL die dan ook de overheidsdienst wat aanmaande om in te grijpen.

hier heb je idd alleen maar de (onderbemande) overheidsdienst.

Guest_cattery Jumanah_*
Guest_cattery Jumanah_*

#34 Geplaatst 10 juli 2010 - 10:48

ramses zei:

Eigenlijk zouden we beter de media bellen die springen op zo zaken in de komkommertijd

Ja, wie weet. Het vestigt in elk geval weer eens de aandacht op dit soort trieste situaties.

Guest_Musty_*
Guest_Musty_*

#35 Geplaatst 10 juli 2010 - 15:16

anntje81 zei:

Hoi arifiene, ben jij verbonden met katzoektthuis?
Heb ik toevallig nog net een kattenpootje-hangertje gekocht :-)

En kan de dierenbescherming daar dan iets aan doen?
Ze kunnen de hond er niet weghalen veronderstel ik?

Toch gek hé hoe je je kan vergissen in iemand.. Ik hoorde haar soms vertellen over haar kat en ik wist dat ze een hond had, dus ik dacht "hà, nog iemand met een hart voor dieren!" Niet dus :catcurs

Dit is een vervelende zaak. Ik vind het ook het beste dat je er met haar over praat... Want de hond weghalen en naar asiel brengen, mja das ook niks he, hij zit er misschien wel proper maar kan de hond van blij naar iets anders brengen. Sommigen worden er knettergek van de drukte en dan wordt hun kans op adoptie schrijnend kleiner en na enige tijd wordt het moeilijker en moeilijker snap je?
Probeer het subtiel aan te pakken ook zal dit niet gemakkelijk zijn...
Groetjes Marleen

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 11 juli 2010 - 21:14

wea zei:

ah ok, ik dacht dat je ook een vereniging kende zoals de dierenbescherming in NL die dan ook de overheidsdienst wat aanmaande om in te grijpen.

hier heb je idd alleen maar de (onderbemande) overheidsdienst.

Inderdaad, maar het is beter dan helemaal niets.

Ik ken anders enkel BLID en de Blauwe wereldketen.
Maar zij mogen niet bij particulieren inspectie verrichten als ik me goed herinner.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 14 juli 2010 - 01:14

arifiene zei:

Inderdaad, maar het is beter dan helemaal niets.

Ik ken anders enkel BLID en de Blauwe wereldketen.
Maar zij mogen niet bij particulieren inspectie verrichten als ik me goed herinner.

nee, daar heb je toch politie voor nodig vrees ik.

en ja, 't is beter dan niks. Ik vind het alleen erg jammer dat die dienst zo weinig bekend is. daar zou wel eens meer tam tam rond gemaakt mogen worden