Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote sorteertopic!

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#31 Geplaatst 11 juli 2010 - 22:43

mijn systeem: kwak alles in de vuilbak en vraag op als je het ooit nodig hebt :ha :ha
Kost je geen tijd en geen gedoe!! :ha :ha

Nee serieus, ik heb gewoon 1 schuif waar ik alles in mapjes bewaar van contracten en garantiebewijsjes, maar veel houd ik niet bij hoor...het meeste heb je toch nooit nodig...
en o ja, ik heb ook nog 2 bakjes, onbetaalde facturen en betaalde facturen...

Bewerkt door sneeuwwitje, 11 juli 2010 - 22:45.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 15 juli 2010 - 13:19

English Rose zei:

@ Dolfjeweerwolfje

Ik ben ook leerkracht :) dus je probleem is heel herkenbaar 8) . Ik zal mijn systeem even beschrijven:
Ik heb veel van die dikke "klasseurs". Ik heb mij eens een aantal dagen beziggehouden met weg te gooien wat ik nooit nog ga gebruiken (meestal van de opleiding) ;) en dan heb ik dat allemaal in die mappen gestopt. Dan heb ik vooraan in de map een inhoudstafel zitten bv een map Nederlands : Zinsontleding, woordenschat, lezen, schrijven enz. Met telkens tabbladen. Op de rug van de map hangt dan een etiket met "Nederlands: zinsontleding, woordenschat enz...". Die mappen zitten dan ook nog eens in dozen in een kast. Elke doos is genummerd. Op de deur van de kast hangt een blad en op dat blad staat dan bv) Nederlands = doos 8. Dan weet ik al welke doos ik moet nemen. En dan bekijk ik de etiketten op de mappen en dan weet ik als ik iets zoek over "spelling" in welke map dat zit. En danzij de inhoudstafel met tabbladen weet ik meteen op welke plaats in de map. Ik kan dus, net zoals Vosse, binnnen enkele minuten het juiste document vinden ;)

Ik begrijp je systeem helemaal hoor :) , maar toch nog een vraagje.
Zijn het zo'n dozen van Vosse die jij gebruikt? Of welke? Want dat gaat wel een kostelijk grapje worden dan :lachen: .
En dan heb jij toch diepe kasten he? Niet?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 30 juli 2010 - 14:47

English Rose zei:

@ Dolfjeweerwolfje

Ik ben ook leerkracht :) dus je probleem is heel herkenbaar 8) . Ik zal mijn systeem even beschrijven:
Ik heb veel van die dikke "klasseurs". Ik heb mij eens een aantal dagen beziggehouden met weg te gooien wat ik nooit nog ga gebruiken (meestal van de opleiding) ;) en dan heb ik dat allemaal in die mappen gestopt. Dan heb ik vooraan in de map een inhoudstafel zitten bv een map Nederlands : Zinsontleding, woordenschat, lezen, schrijven enz. Met telkens tabbladen. Op de rug van de map hangt dan een etiket met "Nederlands: zinsontleding, woordenschat enz...". Die mappen zitten dan ook nog eens in dozen in een kast. Elke doos is genummerd. Op de deur van de kast hangt een blad en op dat blad staat dan bv) Nederlands = doos 8. Dan weet ik al welke doos ik moet nemen. En dan bekijk ik de etiketten op de mappen en dan weet ik als ik iets zoek over "spelling" in welke map dat zit. En danzij de inhoudstafel met tabbladen weet ik meteen op welke plaats in de map. Ik kan dus, net zoals Vosse, binnnen enkele minuten het juiste document vinden ;)

Awel, ik heb een doos gevonden waarin 5 dikke klasseurs kunnen. Wel plastieke, omdat ze wss ook in het schob moeten kunnen (een deel op mijn bureau).
Ik heb me reeds 1 doos aangeschaft om te kijken wat en hoe en hij is door mij goedgekeurd! Nu nog de dozen kopen (kost wel wat) en dan kan ik beginnen. Zou het graag deze vakantie klaar hebben, maar het is zo veel!
En soms weet ik al helemaal niet wat en hoe :trance: .
Ook heb ik ZEER VEEL zijn om mijn didactiek Frans weg te gooien. Geef geen Frans en geef dat ook niet graag :oops: . Heb dat een jaar gegeven en toen heb ik ook nooit deze kaften vastgehad. Dus denk dat ik het ga weggooien... :catscratchhead .
Dus eigenlijk komt het neer op jou systeem (maar de dozen komen niet in een kast). Dus nog eens :flower: .
Nu nog kaboutertjes die het voor mij komen doen :lachen: .