Spring naar inhoud

- - - - -

verschil in gewicht tussen twee katten uit zelfde nest

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#1 Geplaatst 04 juli 2010 - 21:55

Onze Hobbs en Hayko zijn twee broertjes, noorse boskatten. In oktober worden ze twee jaar. Als kitten bleef Hayko in gewicht altijd een 150gram achter op Hobbs. Nu stilletjes begon dat veranderen en begon Hayko iets zwaarder te worden.

Vandaag heb ik ze nog eens gewogen en Hobbs weegt nu 4kg en Hayko maar lieft 4,5kg. We schrokken wel van het verschil :s
Nu vroeg ik me af, is het normaal dat twee katten uit eenzelfde nest zo hard kunnen verschillen in gewicht? Als je Hayko vastneemt voel je net de ribben niet, maar bij Hobbs is dit wel duidelijk het geval. Nochtans eet hij gewoon enzo en is hij altijd gretig op snoepjes O:) .

Zijn er hier nog mensen waarbij twee katten uit eenzelfde nest een duidelijk verschil in gewicht hebben? Weliswaar tussen twee katers of twee poezen.

Bewerkt door Hobayni, 04 juli 2010 - 22:02.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 04 juli 2010 - 21:57

jahoor mijn bono is zelfs 2 kilo zwaarder dan zijn nest broer

niks om je zorgen over te maken

of je moet natuurlijk een reden hebben

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:27

Ja hoor, binnen 1 nest kunnen echt grote verschillen zijn. Ik weet niet precies het verschil, maar als ik alleen al naar formaat kijk, dan kun je het al zien :)

In ons nestje nu zal ook zo'n verschil zijn. Tease is wat steviger dan Panic, en ik vermoed dat dat wel zo zal blijven. Ze verschillen van type ook. De een wat meer amerikaans, van papa's lijn, en de andere wat meer europeus, mama's lijn. Een halve kilo verschil, daar kijk ik niet eens van op :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#4 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:58

Milo is de zwaarste uit de nest geworden, met zijn 6,5kg steekt hij zijn broertje en zusjes van amper 3kg voorbij O:) Dus het kan :)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 juli 2010 - 16:12

Zeker!

Mijn opvangkittens, die net geplaatst zijn, kwamen binnen aan 6 weken.
Tussen de zwaarste en de lichtste zat wel 150 gram verschil, wat ook behoorlijk veel is voor zo'n kleine ukjes.

Nu zijn ze allemaal uiteraard mooi op gewicht, maar toch is er nog steeds een groot verschil tussen de zwaarste en de lichtste.

Bewerkt door arifiene, 05 juli 2010 - 16:13.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 05 juli 2010 - 16:26

Ik denk ook dat het heel normaal is. :)

nas
nas
  • 85 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 juli 2010 - 12:26

ja bij mij hetzelfde, Dior is zwaarder kan Kiri en ook veer forser gebouwd

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 juli 2010 - 12:28

Hier ook hoor. Sloeber is zwaarder dan Tijger (1 kg). Kiara woog altijd 100gr minder (zijn nog kittens he), maar vandaag wogen ze bij de DA allebei 1.3 kg.

Sloeber en Tijger zijn broertjes.
Kiara en Xanti zijn zusjes.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 06 juli 2010 - 12:28.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 07 juli 2010 - 00:16

Zwartje woog het dubbele van al zijn broertjes en zusjes toen ze een paar jaar oud waren ;)

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 juli 2010 - 14:18

Hier schillen ze ook een halve kilo...  Allé, vóór Pixie vermist geraakte schilden ze een halve kilo (zucht, Pixie was de slankste, ik hoop maar dat ze ok is...)
Heb altijd gevonden dat Pixie en Rexy een identieke tweeling zijn, maar Rexy is een echt 'vrouwke' -> emotionele eter :trance: en Pixie dan kieskeuriger door de warmte...
Dus kregen ze hier zéér gecontroleerd 6 keer per dag voeding, dat ging dus echt ni anders!
Maar ik heb wel een maand of 2 'muurtje' moeten spelen tijdens het eten, zodat Rexy zich toch beschermd voelde, anders wou die ni eten...  :catscratchhead
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 19 juli 2010 - 17:47

Moet je dat niet gewoon vergelijken met de mensen?  Je hebt dikke en dunne mensen.  Zelfs tussen broers en zussen kan dat erg verschillen.
Ik zou me daar precies geen zorgen over maken of ben ik daar verkeerd in.

raglover
raglover
  • 62 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 juli 2010 - 22:00

Hallo, bij mij ook een behoorlijk verschil tussen de broers.....ze zijn nu 13 maanden oud en Jesse (die het meeste eet) weegt 5.7 kilo....en Joey is echt zwaarder gebouwd-grovere poten en groter weegt 6.5 kilo ;) groetjes Elly.