Spring naar inhoud

- - - - -

Verbouwen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:07

Wij hebben dus een nieuwe keuken gekocht, die ze half oktober gaan leveren en we gaan ze zelf plaatsen. Superleuk zo een nieuwe keuken, zeker mét een afwasmachine :cheer: :cheer:

Maar goed, wat is het eerste waar dit gek kattenvrouwtje natuurlijk aan denkt? Juist, de kat... wat met de kat? :help:

We zullen binnen een paar weken al voorbereidingen moeten beginnen treffen, want we gaan een vals plafond steken, nieuwe radiator, nieuwe vloer, oude keuken moet uiteraard afgebroken worden... Dus daar zit toch wel wat werk bij. Aangezien Zulma een binnenkat is, was ik van plan om de bureau voor haar helemaal in te richten zodat ze hier niet in de bouwwerf moet rondlopen... Misschien dat ze daar dan wel eens een paar dagen moet vertoeven... Ik zou haar dan natuurlijk genoeg aandacht geven etc... Als het mooi weer is, kan ze ook in haar ren zitten uiteraard...

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit aangepakt... Maak me toch wel wat zorgen hierover :onzeker:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:22

dat is een goed plan. Een kamer apart waar ze niet gestoord wordt.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:46

:geluk: :geluk: :geluk:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:54

lizke dat is geen probleem.. een vriendin van men dochter woont in bij haar ma omdaat ze een renovatie doen;.. en de kat heeft alleen een klein slaapkamerke tot beschikking dit sedert maart... beneden kan ze niet komen want daar zijn 4 honden die haar rauw lusten.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 juli 2010 - 22:55

Wij zijn al 10 jaar aan het verbouwen mét poezels :oops:

Als we zelf werken laten we ze in hun gewone doen zolang het voor hen niet gevaarlijk is, maar als er werkmensen over de vloer komen en de deuren open moeten blijven of er veel weg en weer geloop is, sluit ik ze op in de zolderkamer met alles wat ze nodig hebben.

Ze zitten daar goed ver van alle geluid, 3de verdiep, en doen niets anders dan slapen :)
Iedere keer ik ga controleren tussendoor maak ik ze eerder wakker dan dat ik ze ga troosten of knuffelen :oops:
's Avonds zijn ze wel tevreden als ze weer "vrijgelaten" worden, maar het is voor hun eigen goed hé!

Bewerkt door haemoglobine, 04 juli 2010 - 22:56.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 04 juli 2010 - 23:45

Wij hebben altijd verbouwd zonder de katten op te sluiten. Ze hebben altijd overal kunnen komen controleren. :) En als er al eens een werkman over de vloer kwam dan kreeg die mooi het order van de deur dicht te doen, en op te letten. En ik hield het wel altijd in het oog ook.
Boren, schuren, verven is hier nooit een probleem met hen geweest.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 05 juli 2010 - 02:24

Ik heb ervoor gezorgd dat Zwartje altijd een eigen plekje had tijdens de verbouwingen hier. Dan ging het allemaal goed. Hij gaat natuurlijk wel buiten en was dan ook overdag niet echt vaak binnen te zien.

Ik zou gewoon doen zoals je denkt: een nieuwe kamer voor zulma maken en haar daar even van te voren al naar verhuizen (voor de enge geluiden dus ;) ). Ze kan gerust (als er niemand aan het werk is) in die bouwwwerf rond lopen. Maar d'r eigen plekje om naar terug te keren is natuurlijk wel zo fijn :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 juli 2010 - 13:46

Bij ons lopen ze er ook steeds gewoon door hoor!
Ik sluit hen dan ook zo weinig mogelijk op, alleen maar als het echt niet anders kan!
Wij wonen op een zeer drukke baan, en als er werkmannen over de vloer moeten komen steek ik ze liever veilig "achter slot en grendel", die mensen zijn het niet altijd gewoon van zelf binnenkatten te hebben en letten er niet zo goed op als wij!
En daar mijn katten ook curieus zijn en alles van dicht willen bekijken / inspecteren kan dat soms gevaarlijk zijn met iemand die het niet gewoon is!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo