Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje Update p 10

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 11 juli 2010 - 15:08

Serieuze wonde, veel beterschap Zwartje

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#122 Geplaatst 11 juli 2010 - 15:18

Wat spookt ons"oudje" toch maar allemaal uit? :o
Veel beterschap hoor!

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#123 Geplaatst 11 juli 2010 - 17:25

Meneer is ZO blij! De ramen staan open, hij kan wel niet naar buiten door het vliegenraam maar ooooeeee er is een zuchtje wind ;) Hij eet nauwelijks, maar dat lijkt me meer doordat hij nauwelijks bewogen heeft gezien het zo warm is te liggen. Drinken heeft ie gelukkig wel gedaan. En heel heel heel zielig kijken ook O:)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 11 juli 2010 - 19:59

En heel heel heel zielig kijken ook O:)
[/quote]

Dat kan ik me nu bij Zwartje heel goed voorstellen :ha .

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#125 Geplaatst 11 juli 2010 - 20:14

Oei, heb het nu pas gelezen.

Veel beterschap voor zwartje

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#126 Geplaatst 11 juli 2010 - 20:30

Ik lees het ook nu pas, heel veel beterschap en een voorzichtige knuffel voor Zwartje.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#127 Geplaatst 11 juli 2010 - 20:50

Ik lees dit ook nu pas. Maar Zwartje toch. Geniet van je ouwe dagje jongen.

Veel beterschap Sarah en Zwartje.

Hoe is het vandaag met hem. De koorts is gedaald heb ik gezien dus dat is al heel goed en de rest komt vanzelf wel.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#128 Geplaatst 11 juli 2010 - 20:55

Wat je ook kan doen is een soeplepel Iso-betadinezalf mengen met een soeplepel bloemsuiker (in plaats van die honingzalf). En voor te reinigen is gewoon water van de kraan ook goed hoor (wordt gebruikt bij wondverzorging van mensen ook). En honingzalf mag gewoon in de wonden.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#129 Geplaatst 11 juli 2010 - 23:23

Ja ik heb nu toch die isobetadine dus ga ik die gebruiken he :) Samen met de honingzalf.

Zijn temperatuur was daarnet wat hoger, maar nog steeds eigenlijk perfect in orde. Is natuurlijk ook 's avonds. Ik heb de wonde weer gepoetst en nieuwe zalf op gedaan. Alleen de oude zalf er moeilijk uitgekregen natuurlijk. Is dit nodig? Zou ik dit met een wattenstaafje moeten doen? Het lijkt mij ook dat als ik te veel por daar, het geheel ook extra geirriteerd geraakt... Ik vond de wond er toch beter uitzien dan gisteren. Precies toch ietsje kleiner. Iets roder, maar gisteren zat er teveel geel op naar mijn zin. Nu zag het er normaler uit vond ik (niet ontstoken ofzo). Ik mag er ook gewoon aankomen.

Voor morgenvroeg komt de buurman weer helpen. Zal wel pas in de namiddag opnieuw kunnen verzorgen want ik heb een sollicitatie over de middag in Gent. Maarja, die paar uren gaan het niet maken ;)

Bedankt voor alle beterschapswensen! Ik heb ze allemaal overgebracht hoor :)

Bewerkt door Vosse, 11 juli 2010 - 23:23.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#130 Geplaatst 12 juli 2010 - 00:40

Veel beterschap voor Zwartje en laat die wonde maar mooi drogen aan de lucht zonder verband dan geneest het veel sneller. Mijn da is altijd van mening geweest als mijn poezels met wondjes zitten gewoon ontsmetten en geen zalf erop doen dan verstikt het.
En idd de wondjes zijn hier altijd netjes genezen.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#131 Geplaatst 12 juli 2010 - 00:51

catherine zei:

Veel beterschap voor Zwartje en laat die wonde maar mooi drogen aan de lucht zonder verband dan geneest het veel sneller. Mijn da is altijd van mening geweest als mijn poezels met wondjes zitten gewoon ontsmetten en geen zalf erop doen dan verstikt het.
En idd de wondjes zijn hier altijd netjes genezen.

Ja ik heb dan weer andere instructies van de DA van wacht, de apotheker en een paar fokkers hier :oops:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#132 Geplaatst 12 juli 2010 - 01:27

Vosse zei:

Ja ik heb dan weer andere instructies van de DA van wacht, de apotheker en een paar fokkers hier :oops:

Ik heb niet gezegd dat je niet goed bezig bent. Zwartje zal er maar bij varen onder die goede zorgen van je. Binnen korste keren is hij terug genezen. :duim:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 12 juli 2010 - 01:49

is dat nog een open wonde? dan niet met een watje erin gaan

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#134 Geplaatst 12 juli 2010 - 09:09

xantippe zei:

is dat nog een open wonde? dan niet met een watje erin gaan

Ik doe het met een steriel gaasje ;) Watjes zouden kunnen blijven plakken dacht ik.

Vandaag had meneer er veel minder zin in. Maar het is toch gelukt. De dierenarts even gebeld en die zegt nog even zo voortdoen en als de wonde bijna dicht is, laten drogen aan de lucht en niets meer op doen. Metacam moet ik nog een twee dagen bijgeven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 12 juli 2010 - 13:59

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag